Barbika srušila direktora Mattela

Autor: Tomislav Pili , 27. siječanj 2015. u 22:00
Legendarna lutka na tržištu je 56 godina/REUTERS

Istraživanja udruge američkih trgovaca pokazalo je da su potrošačima bile zanimljivije lutke iz filma “Snježno kraljevstvo”.

Legendarna lutka "Barbika" koštala je posla predsjednika i izvršnog direktora Mattela, Bryana Stocktona.

Zbog iznimno loših tromjesečnih rezultata Stockton je dao ostavku na čelnu poziciju, a zamijenit će ga veteran kompanije, član odbora Christopher Sinclair. No, kadrovske križaljke ipak su ostale u sjeni poslovnih rezultata koji su pokazali da je neto dobit Mattela u četvrtom, blagdanskom tromjesečju, pala za čak 59 posto na 150 milijuna dolara dok su prihodi oslabili šest posto na dvije milijarde dolara. Zarada po dionici zaustavila se na 44 centa po dionici, daleko lošije od očekivanja analitičara koji su – pokazalo se preoptimistično – procjenjivali 91 cent po dionici uz 2,14 milijardi dolara prihoda.

Uzrok lošim rezultatima vrlo je slaba prodaja lutke Barbie što samo po sebi i nije novost jer ta igračka već duže vrijeme nije prva na popisu želja djevojčica. Ovoga Božića potrošačima su mnogo zanimljivije bile lutke iz Disneyeva filmskog hita "Snježno kraljevstvo". Naime, istraživanje o blagdanskim kupnjama igračaka američke Nacionalne federacije trgovaca pokazalo je da se 20 posto potrošača odlučilo za te lutke, a tek 16 posto za Barbike koje su na tržištu već 56 godina.

Mattel će potpune rezultate objaviti u petak, a već ovi privremeni bili su dovoljni da dionicu oslabe za preko tri posto. Inače, Mattelova dionica u godinu dana izgubila je 35 posto vrijednosti, nasuprot 12-postotnog rasta indeksa S&P 500. Sada već bivši Stockton nadao se da će brendirane lutke, kao što su Monster High i American Girl, nadoknaditi pad prodaje Barbie, međutim one nisu uspjele dostići njezinu popularnost.

Komentirajte prvi

New Report

Close