Barbie otišla na makeover, zaposlila se i donijela Mattelu 350 milijuna dolara

Novi model popularne Barbie/REUTERS Novi model popularne Barbie/REUTERS

Prodaja lutke Barbie skočila je 16 posto čime je rast prodaje produžen na drugi kvartal, a ukupni prihodi su dosegli 1,8 milijardi dolara.

Nakon dvije godine pada prodaje, u velikom stilu vratila se lutka Barbie s realističnijim oblicima tijela.

Najveći američki proizvođač igračaka Mattel objavio je kvartalne rezultate bolje od očekivanja, upravo zahvaljujući skoku prodaje Barbike. Prihodi kompanije uvećani su sa 1,79 milijardi na 1,80 milijardi dolara. Analitičari u anketi Reutersa očekivali su prihode od 1,77 milijardi dolara. Neto dobit povećana je s lanjskih 223,8 milijuna dolara na 236,3 milijuna dolara ili 68 centi po dionici. Prodaja Mattelovog glavnog proizvoda, popularne Barbike, skočila je 16 posto na 350 milijuna dolara dok je linija lutaka American Girl uvećana za 14 posto, nasuprot lanjskom padu od dva posto.

 

236milijuna

dolara iznosila je neto dobit u trećem tromjesečju

Prekinut dvogodišnji pad

Objavom rezultata dionice kompanije skočile su 6 posto na više od 32 dolara. Tijekom ove godine dionica Mattela bilježi plus od 13 posto. Protekle dvije godine prodaja Barbike širom svijeta bila je u padu jer su se djeca okrenula drugim vrstama lutaka te elektroničkim igračkama i igrama na tabletima.

Međutim, početkom ove godine Mattel je odlučio osvježiti Barbiku uvodeći tri nova oblika - visoku, nisku i zaobljeniju - s ciljem prikaza realističnijih verzija tijela. K tome, promijenjena je i marketinška strategija, pa Barbika više nije bila samo lijepo lice, već se u sklopu kampanje "Možeš biti što god želiš" kod djevojčica htio naglasiti potencijal žene u ostvarivanju različitih karijera. Uvedena je i jeftinija verzija linije American Girl koja je prije počinjala s cijenom od stotinu dolara. 

Vidanje rana
"Naše strategije ostvaruju dobar napredak na više područja, a iako je pred nama kritično četvrto tromjesečje, na putu smo ispunjenja prognoza za ovu godinu", izjavio je izvršni direktor Christopher Sinclair. Podsjetimo, u drugom tromjesečju prodaja Barbie lutaka uvećana je 23 posto. Kompanija posebno mnogo očekuje od tradiocionalno jakog predblagdanskog razdoblja koje u pravilu sudjeluje sa polovicom ukupne godišnje prodaje. Inače, cjelokupna američka industrija igračaka ove godine očekuje rast prodaje od sedam posto, nakon lanjskih 6,7 posto. Snažan  rast prodaje Barbike pomogao je Mattelu u vidanju rana zbog gubitka franšize na Disneyeve likove, među kojima su i lutke iz filma "Snježno kraljevstvo".

Disneyeve franšize dokopao se Mattelov ljuti rival Hasbro, a ove godine počeo je prodavati te igračke.  U drugom tromjesečju Hasbro je objavio da mu je prodaja u diviziji igračaka za djevojčice skočila 57 posto. Za usporedbu, divizija igračaka za dječake bilježila je svega dva posto rasta. U trećem kvartalu Hasbrov rast je malo usporio na 14 posto. Gubitak Disneyeve franšize ostavio je Mattel bez gotovo 440 milijuna dolara prodajnih prihoda, uključujući 158 milijuna dolara samo u trećem tromjesečju, piše Wall Street Journal. Od ostalih segmenata, linija igračaka Hot Wheels zabilježila je rast prodaje u trećem tromjesečju od šest posto, kao i linija Fisher-Price. 

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!