Autocesta od Niša do Drača stajat će milijardu eura

Autor: Poslovni dnevnik , 01. lipanj 2015. u 22:00
Cijeli Koridor 10 trebao bi biti završen do kraja 2016. godine/FOTOLIA

Srbiji je autocesta od Niša do albanskog dijela Jadrana posebno značajna jer toj državi otvara izlaz na more preko albanskih luka.

Srbija ubrzava gradnju autocesta prema susjednim državama. Premijeri Srbije i Albanije u sljedećih dva tjedna potpisat će protokol o realizaciji projekta autoceste Niš-Merdare-Priština-Tirana-Drač, a prve procjene pokazale su da će projekat stajati gotovo milijardu eura, rekla je RTS-u Zorana Mihajlović, potpredsjednica srpske vlade i ministrica građevine, prometa i infrastrukture.

Predstavljanje u kolovozu
Prema njenim riječima, Srbija i Albanija već šest mjeseci pripremju projekte koje će dva premijera predstaviti u Beču u kolovozu, a jedan od njih je i autocesta od Niša do Drača na Jadranu. "Najvažniji je prvi korak, da se uopće krene, a Srbija i Albanija poslije dugo vremena međusobnih raznolikih odnosa danas razgovaraju o projektima, tj. o ekonomiji, što je vrlo važno", objasnila je Mihajlović. Planirana autocesta važna je suvremena prometnica koja će povezati cijelu regiju od južne Srbije do Albanije, a Srbiji je posebno značajna jer toj državi otvara izlaz na more preko albanskih luka. Već su pripremljene tzv. putovnice projekata, a kada ih predstave premijeri Srbije i Albanije počet će razgovori o načinima izgradnje i financiranju, što bi moglo biti spasonosno za posrnulu srpsku građevinsku industriju.

 

30milijuna

eura godišnje gubi Srbija jer još nije završena autocesta Niš-Dimitrovgrad

"Bez političke stabilnosti ne možemo razgovarati o ekonomskom razvoju i ja mislim da je Srbija u tome lider. Nama je stalo da se povežemo sa svima i osiguramo da se u regiji bolje živi", rekla je Mihajlović. Ona je istaknula da je posjet srpskog premijera Aleksandra Vučića Tirani bio vrlo uspješan i da se bez političke stabilnosti ne može govoriti o ekonomskoj stabilnosti i razvoju. Kada je riječ o prugi od Priština do Tirane, Mihajlović je rekla da će se o tome još razgovarati i vidjeti koja bi pruga bila najisplativija i najučinkovitija, i koja može povezati cijelu regiju, a o tome se razgovara i sa zemljama Europske unije.

Kašnjenja i loši projekti
Drugi cestovni pravac koji je važan za Srbiju već je daleko u realizaciji. Riječ je o autocesti od Niša do Dimitrovgrada, na granici s Bugarskom, dijelu Koridora 10, koji će biti završen do kraja ove godine, dok će cijeli Koridor 10 u Srbiji biti izgrađen do kraja 2016. godine.  Na dionici Koridora 10 od Niša do Dimitrovgrada, koja je duga 86 kilometara, ima čak pet tunela i 84 mostovnih konstrukcija. "Koridor 10 je za Srbiju od strateškog značaja i cilj vlade je da do kraja 2016. bude završen", rekla je Mihajlović za Tanjug, dodajući da Srbija godišnje gubi više od 30 milijuna eura zato što taj cestovni pravac još nije gotov. Za kašnjenje na koridorima 10 i 11 okrivila je "loše projekte".

Zato je nedavno u Zakon o planiranju i izgradnji uveden tzv. projektantski nadzor i odgovornost projektanata. Na autocesti od Niša do Dimitrovgrada za više od 40 posto poslova angažirana je grčka kompanija Actor, što je posao vrijedan 160 milijuna eura, a kao glavni izvođači angažirani su grčka kompanija Terna, češka Subterra, te po jedna španjolska i bugarski građevinska tvrtka. Sama autocesta podijeljena je na nekoliko lotova: Prosek-tunel Bančarevo, tunel Bančarevo, Bančarevo-Crvena Reka, Crna Reka-Čiflik, Čiflik-Staničenje, Staničenje-Pirot, Pirot-Dimitrovgrad, obilaznica oko Dimitrovgrada i gradnja tunela Progon i Pržojno Padina.  Previđena je i izgradnja paralelne nekomercijalne ceste od Bele Palanke do Pirota duge od 22 kilometra koja također treba biti završena do kraja ove godine.

Inicijativa Vučićeve vladež

Potpore srpskim poduzetnicima na Kosovu

Branimir Stojanović, potpredsjednik kosovske vlade, pozitivno je ocijenio inicijativu vlade Srbije za poticanje srpskih poduzeća da investiraju na Kosovu. "Vidjeli smo da je zanimanje ozbiljnih poduzetnika veliko. To pokazuje da postoji zdrava inicijativa na realnim temeljima. Nije nam potrebno socijalno poduzetništvo kako bi se nešto radilo u srpskim sredinama na Kosovu, iz nekog osjećaja odgovornosti, već nam treba zdravi biznis, da dobijemo održiva poduzeća koja će trajati, a ne samo neko određeno vrijeme dok su upaljene kamere", istaknuo je Stojanović.

Komentirajte prvi

New Report

Close