Air France-KLM postao dio predizborne kampanje

Kupnja udjela bila je glavna tema sastanka nizozemskog i francuskog ministra financija/REUTERS Kupnja udjela bila je glavna tema sastanka nizozemskog i francuskog ministra financija/REUTERS

Vladin potez dočekan je s oduševljenjem širom nizozemskog političkog spektra.

Tihi ulazak nizozemske države u vlasništvo zrakoplovne kompanije Air France-KLM zbog navodnog poboljšanja poslovanja zaprepastio je francusku vladu koja smatra kako se radi o jeftinom predizbornom triku.

Nakon što je Nizozemska prošlog tjedna stekla 14 posto udjela u kompaniji i time se praktički izjednačila s udjelom Francuske od 14,3 posto, vlada u Den Haagu poslala je francuskom financijskom regulatoru dopis u kojem stoji kako namjerava tražiti mjesta u Upravi za svoje predstavnike. “Kroz svoje dioničarstvo nizozemska država namjerava utjecati na budući razvoj u Air France-KLM-u kako bi osigurala zaštitu nacionalnih interesa”, stoji u pismu koji je objavio francuski AMF, a prenosi Reuters.

AMF je priopćio kako vlada Nizozemske ne namjerava dodatno kupovati dionice niti pokušati preuzeti kontrolu nad kompanijom. Iznenadni ulazak Den Haaga u dioničarsku strukturu bio je i glavna tema susreta francuskog i nizozemskog ministra financija u petak u Parizu. Nakon sastanka s Brunom Le Mairom, nizozemski ministar Wopke Hoekstra izjavio je novinarima kako način na koji je njegova država kupila dionice “nije uobičajen”, ali je “utemeljen na dobrim namjerama”.

U intervjuu za financijski list Les Echos koji je dao prije sastanka s Le Mairom, Hoekstra je kazao kako je kupnja dionica u tajnosti bila neizbježna, imajući u vidu regulativu u obje zemlje za tako velike burzovne transakcije. Osvrćući se na poslovanje, Hoekstra je kazao kako, iskreno govoreći, Air France-KLM posluje u vrlo zahtjevnom okružju te da kompanija jednostavno nije dovoljno konkurentna.

 

14 posto

dionica zrakoplovne tvrtke drži Den Haag

“Potrebni su dodatni napori, uključujući i sa nizozemske strane”, dodao je Hoekstra. Iz izvješća za prošlu godinu koje je objavljeno prije nekoliko dana može se iščitati kako KLM daleko bolje financijski stoji od francuskog dijela grupe. Dok su prihodi Air Francea dosegli 16,1 milijardu eura povećavši se za 1,2 posto, prihodi KLM-a povećani su za pet posto na malo manje od 11 milijardi eura. 

Operativna dobit francuske kompanije zbog štrajkova pilota srezana je 69 posto na 266 milijuna eura dok je kod nizozemskog partnera blago smanjena za 0,5 posto na 1,07 milijardi eura. Iako Wopke Hoekstra javno podržava izvršnog direktora grupe Bena Smitha, Reuters piše kako je nizozemska vlada krenula u kupnju dionica nakon što je Smith ignorirao njezinu zabrinutost planom snažnije integriranosti Air Francea i KLM-a te potencijalnim negativnim utjecajem na promet amsterdamske zračne luke Schiphol.

Kako je vladin potez dočekan je s oduševljenjem širom tamošnjeg političkog spektra, to bi trebalo pomoći u kampanji vladajućoj koaliciji četiriju stranaka koje, kako sugeriraju ankete, na svibanjskim izborima za gornji dom parlamenta gube većinu mjesta.

Iako u zajedničkoj izjavi dvojice ministara stoji kako će se radna skupina pozabaviti pogledima na dugoročnu strategiju kompanije te zaštitom interesa zračnih luka u Parizu i Amsterdamu, francuska vlada ne skriva da je iza nizozemskog poteza jasan politički motiv.  “Ono što nije bilo prijateljski u tome jest nedostatak upozorenja. To može razveseliti nizozemske birače, ali ne možete donositi poslovne odluke zbog izbora”, izjavila je ministrica za europske poslove Nathalie Loiseau.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!