Željko Kerum pobijedio Ivicu Todorića na kopnu, moru i u zraku

Autor: Mirko Vid Mlakar , 25. rujan 2008. u 06:30

Osnivač Agrokora svoj luksuzni lifestyle radije naglašava Kulmerovim dvorima, možda i najprestižnijom stambenom jedinicom u Hrvatskoj

Početkom rujna objavljeno je da je Željko Kerum, vlasnik trgovačkog lanca koji svoje poslovno kraljevstvo širi na hotelijerstvo i građevinarstvo, kupio luksuzni zrakoplovčić Cessnu Citation. Kerumov novi metalni ljubimac može prevesti devet putnika, a brigu o njemu preuzet će jedna slovenska privatna zrakoplovna tvrtka. Jednom od izglednih kandidata za splitskog gradonačelnika zrakoplov će puno značiti zbog uštede vremena jer je u posljednje vrijeme stalno na putu. Ako je riječ o poslovnom avionu Cessna Citation X, ušteda bi trebala biti velika budući da je najveća brzina luksuzne jurilice gotovo tisuću kilometara na sat. To teško može ostvarivati na kratkim relacijama unutar Hrvatske, pa, zapravo i avion tjera Keruma na veće širenje, makar u regiju. Posjedovanje zrakoplova prosječni pučani smatraju luksuzom, ali ono je uobičajeno među poslovnim ljudima u svijetu. Nabavkom primjerka Cessnine linije “business jetova” Kerum je ušao u klub u kojem su, primjerice, poduzetnici Enver Moralić, Boris Kordić i Branko Maček, ali s letjelicama slabijim od Kerumove. Kerum ima premoćan avion da njime sam upravlja, kao što radi Vjekoslav Gucić, koji pilotira i lancem Getro i Cessnom T303.

Novi helikopter
Avionom je vlasnik Keruma barem u zraku postao bolji od Ivice Todorića, kojega je nedavno napao kao monopolista i zaprijetio mu organiziranjem drugoga velelanca, konkurenta Konzuma. Naime, Kerum je nabavio zrakoplov koji stoji 17 milijuna dolara, a vlasnik Agrokora leti u helikopteru Bell 407 “teškom” samo 19 milijuna kuna. Novi helikopter u regionalnom igraču Agrokoru pravdaju velikim brojem tvrtki u više zemalja koje uprava često obilazi. Todorić je u intervjuu Večernjem listu krajem 2007. objasnio kako je “dobro da imam helikopter jer, među ostalim, moram osigurati poslovnim partnerima adekvatan pristup informacijama. To je ponekad nemoguće bez odgovarajućeg prijevoza. Kod mene su bili predstavnici jedne velike banke koji su prvo helikopterom išli do Rijeke, pa do Zadra, a nakon toga sam dobio toliko povoljnije kamate da sam uštedio milijun eura!” Kerum je i na moru od Todorića veći i jači. Naime, Kerumova Maiora 33 dužine 32,5 i širine 6,8 metara ima dva motora od 2285 konjskih snaga i stoji deset milijuna eura, a Todorić – kao i Robert Ježić, vlasnik Diokija i Novog lista – vozi se u Riva 85 Operi dužine 26 i širine šest metara, koja stoji gotovo upola manje – 5,5 milijuna eura. No, deset je posto brža od Kerumove plovilice koja dostiže brzinu od 30 čvorova (55,5 km na sat). Kerumova morska neman troši 700 litara goriva na sat pri putnoj brzini od 20 čvorova (37 km na sat), odnosno pri najvećim brzinama “pije” oko tonu na sat.

Konkurira i Grgić
“Činjenica je da sam se predao poslu i da smo stalno bili u situaciji u kojoj treba raditi 0-24. Imam tvrtku u SAD-u, a još nisam bio u Americi. Nikad nisam bio na moru dulje od tri dana. Imam jahtu, a nisam je dobro ni razgledao. Bio sam na njoj dvaput u životu”, kaže Todorić, pa se na “Jani” okupljaju poslovni i drugi partneri mlađih članova te dinastije. Todorićev je brod najmanje milijun eura jeftiniji od Agramova 31-metarskog “Klobuka”, nabavljenog prije četiri godine u Anconi. Ovoga je ljeta, pak, iz nizozemskog brodogradilišta za megajahte Hessen stigla nova jahta u vlasništvu koncerna Agram, odnosno Dubravka Grgića, duga oko 45 metara i široka devet metara, zasad najveća jahta u Hrvata, a po svemu sudeći i najskuplja – “Agram” stoji oko 20 milijuna eura. Ako već Todorića ne može tući u trgovanju na malo, Kerum ga je pobijedio i u “kopnenim krstaricama”. Za razliku od Keruma, koji nikada nije skrivao svoju strast prema strojevima za koje se ne zna jesu li luksuzniji ili brži, Todorić nije baš ljubitelj Maybacha, Ferrarija i Hummera. Danas su pomućene, ako ne i izgubljene, granice između privatnog i javnog, odnosno poslovnog, pa, primjerice, dvorac u kojem živi obitelj Todorić zapravo službeno služi za ugošćivanje poslovnih partnera. Todorić, koji živi u Kulmerovim dvorima, jedino u stambenom segmentu očituje luksuzniji “lifestyle” od Keruma. Agrokor je dobio dugogodišnju koncesiju za otočić Smokvica, ali tamo ne dolaze Konzumove blagajnice nego se kapaciteti koriste za, kako se to kaže, potrebe smještaja svojih poslovnih partnera. Da su Todorićevi stambeni kapaciteti upisani kao privatni, državi bi išlo mnogo više poreza, ako je porez baš ono što država treba od Todorića.

Činjenice

Bez PDV-a, molim
Troškovi u vezi s jahtama, vilama, automobilima i ostalim luksuzom provedu se kroz kompanijske knjige kao trošak u poslovanju, zapravo se ne plaća PDV. Koncern Agram osnovao je poduzeće Agram Yachting koje je formalno-pravni vlasnik “Klobuka” i “Agrama”. Kao što se jahte iznajmljuju, tako će i Kerumova Cessna, kad je ne bude koristio, biti u najmu.

Užici privatni, računi tvrtkini
Glavni promotori luksuza nisu poslovnjaci, nego u pravilu oni kojima je teško odrediti kojim se poslom bave, odnosno posao im je nositi luksuz. Kad je riječ i o korištenju najvećeg luksuza, ipak nije uvijek riječ o privatnim užicima na računi tvrtki. Primjerice, biznismen će sigurno reći da je krstarenje jahtom – team building – pri kojem ti sugovornici teško mogu pobjeći.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Po mom mišljenju Kerum je “pobijedio” samo u rastrošnosti i u ničemu drugome.

Zanima me da li se kod nas zna koliko tko “vrijedi” pa da se onda spomenu i ti podaci koji bi ovdje bili relevantni i da se onda vidi prava slika koliko je tko rastrošniji u odnosu na mogućnosti.

New Report

Close