Zagorci žele graditi autocestu u Srbiji

Autor: Rato Petković,VLM , 27. svibanj 2012. u 22:00

Zagorje Tehnobeton, u konzorciju s njemačkom tvrtkom Max Bögl, jedna je od kompanija iz desetak zemalja prijavljenih na natječaju za gradnju dionice istočnoga kraka autoceste koridora X od Niša prema bugarskoj granici. Riječ je o posljednjoj dionici, duljine 28,7 kilometara, na kojoj treba graditi i mostove i tunele. Radovi trebaju biti završeni za 730 dana, a odluku o izvođaču posla koji se financira inozemnim kreditom donijet će natječajna komisija.

Prije dvije godine za gradnju dionice autoceste kroz Vojvodinu konkurirala je Hidroelektra Niskogradnja u konzorciju Vojputom iz Subotice, ali je ostala kratkih rukava. Ministarstvo za infrastrukturu i energetiku Republike Srbije favoriziralo je domaću građevinsku operativu iako je ponuda hrvatske kompanije bila financijski povoljnija. To nije prvi put da hrvatske tvrtke ne dobiju povjerenje srpskih investitora. Odbijena je tako Končarova ponuda da za Beograda proizvede 30 tramvaja. Bez posla je ostao i TŽV Gredelj jer su Željeznice Srbije vlakove nabavile u Rusiji. Razlozi su bili politički, a ne gospodarski. Na takve primjere požalio se u tjedniku Vreme i Goran Masnec, direktor predstavništva Hrvatske gospodarske komore u Beogradu, apelirajući na veću suradnju srpskih i hrvatskih kompanija.Poslovi su teško dostupni kad se infrastrukturni radovi financiraju iz srpskoga državnog proračuna. No kako se dionica koridora X financira iz inozemnih izvora, Zagorje Tehnobeton nije bez izgleda, tim prije što nastupa s njemačkom tvrtkom. U poslovima koji se financiraju stranim sredstvima presudnu ulogu u odabiru izvođača ima kreditor. Tako su do poslova dolazile austrijske tvrtke Alpine i PORR, koje su onda za podizvođače angažirale domaće građevinare.

Komentirajte prvi

New Report

Close