Xiaomi prvi dan pao šest posto

Autor: Tomislav Pili , 09. srpanj 2018. u 22:01
Osnivač kompanije Lei Jun označio je početak trgovanja, Foto: Reuters

Razočaravajuća burzovna izvedba ‘kineskog Applea’ u Hong Kongu.

Nakon razočaravajućeg odaziva ulagača u inicijalnoj javnoj ponudi (IPO), prvi dan trgovanja dionicama “kineskog Applea”, kompanije Xiaomi, protekao je u jednako “sivim tonovima”. Trgovanje na Hongkonškoj burzi otvoreno je u ponedjeljak po početnoj cijeni 16,60 hongkonških dolara (2,12 dolara) što je niže od cijene u IPO-u od 17 dolara. U prijepodnevnom dijelu trgovanja Xiaomi je zaronio sve do šest posto minusa, odnosno na malo više od 16 dolara, da bi kraj trgovanja ipak dočekao na početnoj cijeni.

 

3,05milijardi dolara

prikupio je Xiaomi u inicijalnoj javnoj ponudi

No, s obzirom da je indeks Hang Seng ostvario 1,4 posto rasta, analitičari su prvi trgovinski dan Xiaomija označili kao prilično razočaranje. Podsjetimo, kineski proizvođač mobitela osnovan je 2010., a već je zavladao tamošnjim tržištem. Trenutno je četvrti najveći proizvođač mobitela u svijetu. Iako je u pripremi uvrštenja očekivao i na 10 milijardi dolara, u ponudi dionica prikupio je malo 3,05 milijardi dolara što je i dalje najveći tehnološki IPO od uvrštenja Alibabe 2014. godine koji je na Newyorškoj burzi došao do 25 milijardi dolara.

Međutim, predstavnici Xiaomija ne daju se obeshrabriti burzovnom premijerom. “Smatram da je kratkoročna cijena dionica diktirana tržišnim uvjetima. Ono što ćemo mi raditi jest fokus na dugoročni rast našeg poslovanja”, izjavio je za CNBC predsjednik kompanije i suosnivač Lin Bin.

Uz ocjenu da je cijena previsoka za kompaniju koja se bavi samo hardverom, analitičari smatraju da je Xiaomi odabrao vrlo loš trenutak za izlazak na burzu s obzirom na negativni sentiment na kineskim burzama zbog utjecaja trgovinskih napetosti sa SAD-om. Lin ocjenjuje kako utjecaj trgovinskog rata između dva najveća svjetska gospodarstva nije presudan i Xiaomijevu slučaju s obzirom da kompanija glavninu prihoda ostvaruje na domaćem tržište i ne posluje mnogo sa SAD-om.

Komentirajte prvi

New Report

Close