Wal-Mart i eBay snizili prognoze blagdanske potrošnje

Autor: Poslovni.hr/Hina , 17. listopad 2014. u 09:23
Foto: Thinkstock

No analitičari kažu da će zbog stagnacije primanja potrošači u SAD-u ograničiti potrošnju.

 Američki trgovački divovi eBay i Wal-Mart snizili su prognoze za predstojeću sezonu blagdanske potrošnje, što signalizira da bi četvrti kvartal mogao biti lošiji nego što su još nedavno analitičari očekivali.

Upozorenja najutjecajnijih tvrtki trgovačkog sektora dolaze u trenutku kada ulagači ponovno nastoje procijeniti stanje globalnog gospodarstva, na što su je potaknuo niz slabih pokazatelja iz najvećih svjetskih gospodarstava, od SAD-a i Kine, do Japana i eurozone. Za američke trgovce je blagdanska sezona potrošnje izuzetno važna jer tom sektoru obično donosi oko 30 posto godišnje prodaje i oko 40 posto zarade.

Pogoršane prognoze u eBayu i u Wal-Martu pripisuju različitim čimbenicima, poput smanjenja markica za hranu u SAD-u i stagnacije prihoda građana. No, obje tvrtke žale se na jačanje dolara koji je prigušio njihove prognoze, budući da smanjuje vrijednost inozemnih prihoda kompanija nakon što se preračunaju u američku valutu.

"eBay zapravo trpi negativne posljedice specifičnih problema za takve kompanije. No općenito, da e-trgovina raste brže, ili barem onim tempom kojim je rasla prošle godine ili prethodnih godina, to bi im pomoglo da to prikriju", kaže Gil Luria, analitičar u tvrtki Wedbush Securities.

Prognoze eBaya za četvrti kvartal snižene su zbog jačanja dolara prema britanskoj funti, euru i australskom dolaru, na koje otpada 35 posto njihova ukupnog poslovanja. Samo zbog snažnijeg dolara eBay je bio primoran sniziti prognoze prihoda za četvrti kvartal za 120 milijuna dolara. Uz slabiji od očekivanog rasta u odjelu tržišta, eBay je bio primoran prognozu godišnjih prihoda sniziti za 300 milijuna dolara.

No analitičari kažu da će zbog stagnacije primanja potrošači u SAD-u ograničiti potrošnju.

"Kao što je bilo očekivano, rast prometa u maloprodaji ubrzao je u drugoj polovini godine, iako signali iz gospodarstva ostaju mješoviti i potrošači su izloženi nepovoljnim čimbenicima poput slabog rasta dohotka", kaže Michael Zuccaro, analitičar agencije Moody's.

Američko udruženje trgovine na malo prognozira da bi jačanje povjerenja potrošača povećalo za 4,1 posto promet u maloprodaji u razdoblju od početka studenoga do kraja prosinca, što bi nadjačalo rast od 3,1 posto zabilježen u istom razdoblju u 2013. No, iz tog udruženja ujedno upozoravaju da potrošače brine stanje u gospodarstvu, što odražava zabrinutosti ostalih analitičara, uključujući onih u Moody'su.

Dvije trećine Amerikanaca ograničava svakoga mjeseca iznose potrošnje, pokazalo je prošlotjedno izvješće Bankrate.coma. Stagnacija plaća izdvaja se među glavnim razlozima.

Izvršni direktor eBaya John Donahoe za Reuters je izjavio da je oprezno optimističan u pogledu sezone blagdana, no nije želio podrobnije obrazlagati.

Oprezna stajališta u pogledu prognozi za američko tržište iznijeli su i u Wal-Martu. U zadnjoj fiskalnoj godini Wal-Mart je ostvario prihode od 473 milijarde dolara, a za ovu fiskalnu godinu, koja završava 31. siječnja 2015., prognozira rast prihoda za 2 do 3 posto. Ranije je prognozirao rast prihoda od 3 do 5 posto.

Analitičari očekuju da će niže cijene goriva poduprijeti rast prihoda u američkoj maloprodaji ove zime, ponajprije u Wal-Martu i ostalim maloprodajnim lancima u kojima kupuju kućanstva u kategoriji niskih i srednjih dohodaka.

Komentirajte prvi

New Report

Close