"U Hrvatskoj imamo odlično vođene trgovine čiji rezultati stalno rastu"

Foto: Arne Borrey Foto: Arne Borrey

U mađarskim pogonima nakon velike investicije, koja je otvorila i 100 novih radnih mjesta, proizvodnja može doseći i do dva milijuna kofera godišnje.

Globalni lider u proizvodnji putničke opreme Samsonite je u rujnu ove godine u mađarskom Szekszárdu otvorio proširene i modernizirane kapacitete svoje postojeće tvornice. Njihovu investiciju od 11 milijuna eura s tri je milijuna eura poduprla i mađarska vlada što je osiguralo ne samo realizaciju projekta, već i omogućilo otvaranje 100 novih radnih mjesta te povećanje proizvodnih kapaciteta na godišnjoj razini za gotovo milijun kovčega.

U tim je pogonima danas zaposleno 750 osoba zaslužnih za 30 posto ukupne Samosoniteove proizvodnje distribuirane u više od 100 zemalja diljem svijeta. Posjet novootvorenim Samsoniteovim jedinicama ujedno je bio i prilika Poslovnog dnevnika za razgovor predsjednikom Samsonite Europe Arneom Borreyem, koji je tu poziciju preuzeo 2016. godine.

S netom osvježenim pogonima u Mađarskoj, Samsonite u Europi ima ukupno tri tvornice, a u Indiji jednu. Koje su to vrijednosti koje oznaka 'proizvedeno u Europi' sa sobom nosi?
Vjerujem da se radi o tri ključna faktora - prikladnoj težini, snazi i dobrom izgledu, a kombinacija upravo navedenih karakteristika naš proizvod čini uspješnim. Naravno da je i brend jednako važan, no svaki proizvedeni komad mora udovoljiti vrlo visokim zahtjevima sve većeg broja kupaca. Cijena također mora biti prihvatljiva, jer ako nije, vrlo lako popularnost određenog brenda krene silaznom putanjom. U posljednje smo vrijeme primijetili da putna galanterija postaje modnim trendom, odnosno sve je važnija estetika. Ljudi kupuju sve više komada prtljage ne samo zato što je trebaju, već i kao dio identiteta pod motom "želim izgledati i osjećati se dobro".

Imate li planova za daljnje otvaranje novih proizvodnih pogona po Europi?
U ovom trenutku ne. Upravo smo dovršili našu veliku investiciju u novi pogon u Mađarskoj što je omogućilo povećanje proizvodnih kapaciteta do razine koja nam je zasad dovoljna. U Belgiji i Indiji imamo po tvornicu koja može proizvesti milijun komada prtljage godišnje, a Mađarska sada s modernizacijom postojećih pogona i dodavanjem dodatnog prostora za proizvodnju može doseći i do 2 milijuna kofera godišnje. Naravno, mogućnost da se tržište u nekom trenutku dodatno otvori ili da se ukaže povećana potreba nikada nije sasvim isključena. 

 

11 milijuna

eura uložio je Samsonite Europe u tvorničke kapacitete u Mađarskoj

Svjesni smo da u posljednje vrijeme sve više proizvoda iz naše neposredne blizine dobiva oznaku 'pametno'. Što to znači u okvirima Samsonitea?
U našem slučaju to znači doista puno. Nedavno smo za Tumi predstavili lokator koji u bilo kojem trenutku zna i može dojaviti gdje se nalazi vaša prtljaga, što je jedan od sjajnih primjera kako tehnologija može zaista olakšati život. Konkretno, radi se o za kupce vrlo važnoj mogućnosti jer ulijeva povjerenje, a podaci o izgubljenoj prtljazi na godišnjoj razini ponukali su nas da se odlučimo na ovaj korak. 

S vašim distributerima za Europu imate prilično dugotrajna i dobra partnerstva. S tvrtkom Maras u Hrvatskoj ono je duže od dva desetljeća. Što mislite da je presudno za tako kvalitetne odnose?
Za nas se radi o naprednoj integraciji odličnog sustava distribucije. Rekao bih da smo s našim partnerima poprilično dobro povezani jer sjajno razumiju naše proizvode, strategiju i ciljeve. Također, imati partnera poput tvrtke Maras koja pokriva nekolicinu tržišta zapravo je divno iskustvo jer imamo potpuno povjerenje u njih - sjajni su poznavatelji tržišnih okolnosti i prilika što nam je neizmjerno važno. U vašoj zemlji imamo sjajno vođene trgovine koje donose iste takve rezultate, pa mogu samo dodati da se radi o dobrom poslovnom modelu te da je zadovoljstvo raditi s njima.

Koja biste tržišta u Europi izdvojili kao najvažnija, a koja bi bila sljedeća na koja se planirate proširiti?
Među najprofitabilnijima se svakako radi o njemačkom, francuskom, talijanskom, britanskom i španjolskom tržištu. Valja istaknuti i da Rusija postaje sve snažnija i krucijalna lokacija pa se može očekivati i da će ući u naših pet najvažnijih. Hrvatsko tržište ima sve bolje rezultate, ali jednostavno zbog broja stanovnika neke druge zemlje prednjače.

Prije nešto više od godinu dana Samsonite je za 1,8 milijardi američkih dolara kupio američku kompaniju Tumi čime je osiguran i pristup segmentu luksuzne prtljage, odnosno kupcima koji na nju troše značajne iznose. Tu je i akvizicija tvrtke eBags.com kojom je utrt put e-trgovini. Kako je tržište reagiralo i kakvi su bili prvi rezultati?
Tumi je jedna od najinovativnijih kompanija u ovom sektoru, pa je pridruživanje njihovih proizvoda Samsoniteu bila, čini se, dobra odluka. Ne samo da smo se dodatnim proizvodima proširili na nova tržišta luksuznih brendova i među nove kategorije kupaca, već smo dobili pristup i novim znanjima i dostignućima. Navedeno je vrlo važno kada govorimo o budućnosti i razvoju novih proizvoda. 

Na kraju, ima li Samsonite generalno interesa za suradnju s državnim službama i javnim sektorom? 
Zasad ne. Doduše, surađujemo s nekolicinom nacionalnih željeznica i drugim javnim kompanijama, ali već nekoliko desetljeća ne razvijamo ciljano proizvode za njih. Bili bi preskupi za masovne narudžbe toga tipa.

Inovacijama protiv krize

Što je Samsoniteu pomoglo da prebrodi globalnu ekonomsku krizu?

Za početak, diversifikacija portfelja. Tu je i komunikacija s našim kupcima putem vrlo različitih kanala što osigurava da dopremo do svih zainteresiranih strana, a naravno, neprekidna inovacija je proces bez kojega je nemoguće zamisliti napredak i opstanak. Zahvaljujući svemu tome, čak i u nepovoljnim okolnostima, uspjeli smo sačuvati povjerenje naših kupaca. S druge strane, ljudi sve više putuju i ta je aktivnost postala sve važnijim načinom ulaganja u sebe. Bez obzira koliko se velike krize događale, putovalo se uvijek, a sada u stabilnijim vremenima gotovo da i nema granica. Podaci pokazuju da Europljani na veća putovanja u prosjeku odlaze četiri puta godišnje, dok se prije desetak godina radilo možda o jednom ili dva putovanja na godišnjoj razini.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!