U borbi s Nikeom Adidas pokušava privući vrhunske dizajnere

Autor: Poslovni.hr/Hina , 29. rujan 2014. u 13:13
Reuters

Adidas gubi tržišni udjel u korist Nikea, najvećeg svjetskog brenda u segmentu sportske odjeće i opreme.

Njemački div Adidas treba prvoklasne svjetske dizajnere, stručnjake za brendove i tehničke mlade genijalce kako bi poboljšao svoj imidž u odnosu na američkog rivala Nikea, no neće biti lako nagovoriti ih da dođu živjeti u njegova sjedišta u njemačkim ruralnim krajevima, analizira agencija Reuters.

Adidas gubi tržišni udjel u korist Nikea, najvećeg svjetskog brenda u segmentu sportske odjeće i opreme sa sjedištem nedaleko Portlanda u američkoj saveznoj državi Oregon, koji je prema mišljenju potrošača, kao što pokazuju ankete, više 'cool'.

Njemački proizvođač itekako je svjestan da nije lako privući nove kadrove, poglavito iz redova dizajnera, marketinških i digitalnih struka, u svoja sjedišta u malom bavarskom gradu Herzogenaurachu u kojem živi oko 24 tisuće stanovnika, a priznaje i da je propustio trendove na američkom tržištu, gdje ga je upravo pretekla tvrtka Under Armour, zauzevši 2. mjesto, odmah iza Nikea.

Adidas je odgovorio na način da je preselio neke ključne dizajnerske poslove u SAD, uz paralelna izdašna ulaganja u nove pogone u matičnoj bazi nedaleko povijesnog bavarskog grada u kojem je proizvođač cipela Adi Dassler davne 1949. osnovao tvrtku Adidas.

"Treba nam mnoštvo vrhunskih talenata. Idealno bi bilo da su iz tehnoloških industrija, marketinga ili da dolaze iz najvećih konkurenata. Treba nam okruženje koje će im biti privlačno", kazao je Steve Fogarty, u tvrtki zadužen za brendiranje i odabir kadrova u digitalnom segmentu.

"Dizajneri više gravitiraju velikim, međunarodnim gradovima kao što su Berlin, Amsterdam i London i teško ih je privoliti da se presele u neki centar u Njemačkoj", dodao je.

Eric Liedtke, Amerikanac koji je preuzeo čelno mjesto u odjelu globalnih brendova u ožujku, promovirao je Paula Gaudia na dužnost globalnog kreativnog direktora i preselio ga u američko sjedište u Portlandu u pokušaju da se tvrtka izbori za veći dio kolača na tom najvećem tržištu sportskih proizvoda. Približno 1.000 Adidasovih zaposlenika nalazi se u Portlandu, nasuprot 8.500 zaposlenih u Nikeu, koliko ih smješteno u tome području.

Gaudio je najavio da će Adidas otvoriti mali kreativni studio u njujorškom okrugu Brooklin 2015. koji će voditi trojica mladih dizajnera za obuću koje je pridobio iz Nikea u cilju da istraže nove smjerove u dizajniranju samoga brenda. To će biti dopuna postojećim kreativnim centrima u Šangaju, Tokiju i Riju, no velika većina tvrtkinih stotina dizajnera za nogomet, aktivnosti na otvorenom, proizvode za vježbanje i trčanje ostat će u Herzou.

Unatoč novim dizajnerima u SAD-u, dugogodišnji izvršni direktor Adidasa Herbert Hainer, rodom iz Bavarske, ostaje vjeran tvrtkinoj bazi u toj regiju koja se diči snažnim gospodarstvom i kompanijama poput BMW-a, Siemensa, Audija, Municha Rea i Allianza.

Približno 3.900 zaposlenika od Adidasovih ukupno 52.500, od kojih je trećina izvan Njemačke, radi u samom Herzou, ili u njegovoj blizini. Prošloga mjeseca Hainer je izjavio da u svojim sjedištima godišnje planiraju zapošljavati novih 100 do 150 ljudi.

Komentirajte prvi

New Report

Close