Tvrtka kći Agrokora, Frikom, dala je, prema ocjeni Agencije za privatizaciju, najbolju ponudu za kupnju 70 posto kapitala poljoprivrednog poduzeća Nove sloge. Frikom je za spomenuti udio u vlasništvu ponudio četiri milijuna eura uz ulaganje 11 milijuna u realizaciju investicijskog programa.
Natječaj za Novu slogu, relativno malo poduzeće, privukao je pažnju javnosti jer su se za tu akviziciju natjecali Ivica Todorić, vlasnik Agrokora i najveći srbijanski tajkun Miroslav Mišković, vlasnik kompanije Delta M, u čijem sastavu posluje Delta agrar, a koja je za kupnju Nove sloge ponudila 3,3 milijuna eura i još pet milijuna eura investicija. Trećerangirani ponuđač je konzorcij Univerzala TPM iz Beograda i Plime M iz Kruševca, koji su ponudili 1,01 milijun eura i investicijski program od 6,13 milijuna eura.Nova sloga privukla je pozornost dvojice biznismena zbog vlasništva nad izvorima mineralne vode. Ta voda se u Srbiji prodaje pod imenom Mivela, godišnje je se proizvede 4,4 milijuna litara, s mogućnošću osjetnog povećanja proizvodnje, jer se procjenjuje kako je izvor iznimno bogat. Uz proizvodnju mineralne vode Nova sloga se bavi preradom poljoprivrednih proizvoda, a posjeduje još i vinski podrum s destilerijom i punionicom pića kapaciteta sedam tisuća tona, sušaru, te tvornicu začina, čajeva i zrnastih proizvoda.Todorić i Mišković, koji su prije dvije godine najavljivali spajanje Konzuma i srbijanskog trgovačkog lanca Maxi u zajedničko poduzeće, sada su, prvi put nastupili jedan protiv drugog. Pokušaj osnivanja zajedničkog poduzeća je propao jer nije postignuta suglasnost o Konzumu i Maxiju. Nakon toga Todorić je samoinicijativno krenuo u širenje maloprodajne mreže preko kupnje domaćeg poduzeća Idea, koje se do tada bavilo isključivo veleprodajom. Osim hipermarketa u Novom Beogradu, Idea ima prodavaonice u 20-ak supermarketa u vojvođanskim gradovima, a od takovskog Swissliona kupila je trgovačke kapacitete u Nišu.
Informacija o mogućem kreditu vrijednom 70 milijuna eura, što ga Todorić očekuje od Europske banke za obnovu i razvoj, izazvala je pažnju u Srbiji ponajviše zbog pitanja hoće li će vlasnik Agrokora nastaviti s investicijama u Srbiji. Poduzeća iz Hrvatske su dosad u Srbiju investirala gotovo 300 milijuna eura, a Todrić je u tom pogledu na prvom mjestu. Njegova prva akvizicija u Srbiji bila je kupnja Frikoma, tvornice smrznute hrane, da bi zatim postao većinski vlasnik najveće domaće tvornice ulja Dijamant iz Zrenjanina i Starog mlina iz Kikinde. Očekivanja da će značajan dio sredstava od novog zajma biti uložen u širenje Agrokorove prodajne mreže u Srbiji temelji se na Todorivićevoj izjavi o njegovoj namjeri osvajanja 20 posto srbijanskog maloprodajnog tržišta, što bi Miškovićevim trgovačkim lancima predstavljalo ozbiljnu konkurenciju. U javnosti je rašireno uvjerenje kako je Todorić ušao na srbijansko tržište uz prethodnu Miškovićevu suglasnost, koji je zbog bliskosti s vlastima toliko moćan da ima glavnu riječ kod ulaska inzemnih trgovačkih kuća. Tako je spriječio Mercatorovu kupnju C marketa, koji ima najrazrađeniju mrežom trgovina u Srbiji, iako je ljubljanska trgovačka kuća dala najbolju ponudu. Nakon što se Todorić “razmahao” u Srbiji, a Mišković, zauzvrat, nije uspio ući u Hrvatsku, u srbijanskim poslovnim krugovima se smatra kako je Todorić nadmudrio srbijanskog tajkuna, bez kojega sada može nastaviti širenje na srbijanskom tržištu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu