Todorićev Frikom za 15 mil.eura preuzima Novu slogu

Autor: Rato Petković , 18. kolovoz 2008. u 06:30

Agencija za privatizaciju ponudu Frikoma ocijenila najboljom, slijedi Miškovićev Delta agrar

Tvrtka kći Agrokora, Frikom, dala je, prema ocjeni Agencije za privatizaciju, najbolju ponudu za kupnju 70 posto kapitala poljoprivrednog poduzeća Nove sloge. Frikom je za spomenuti udio u vlasništvu ponudio četiri milijuna eura uz ulaganje 11 milijuna u realizaciju investicijskog programa.

Natječaj za Novu slogu, relativno malo poduzeće, privukao je pažnju javnosti jer su se za tu akviziciju natjecali Ivica Todorić, vlasnik Agrokora i najveći srbijanski tajkun Miroslav Mišković, vlasnik kompanije Delta M, u čijem sastavu posluje Delta agrar, a koja je za kupnju Nove sloge ponudila 3,3 milijuna eura i još pet milijuna eura investicija. Trećerangirani ponuđač je konzorcij Univerzala TPM iz Beograda i Plime M iz Kruševca, koji su ponudili 1,01 milijun eura i investicijski program od 6,13 milijuna eura.Nova sloga privukla je pozornost dvojice biznismena zbog vlasništva nad izvorima mineralne vode. Ta voda se u Srbiji prodaje pod imenom Mivela, godišnje je se proizvede 4,4 milijuna litara, s mogućnošću osjetnog povećanja proizvodnje, jer se procjenjuje kako je izvor iznimno bogat. Uz proizvodnju mineralne vode Nova sloga se bavi preradom poljoprivrednih proizvoda, a posjeduje još i vinski podrum s destilerijom i punionicom pića kapaciteta sedam tisuća tona, sušaru, te tvornicu začina, čajeva i zrnastih proizvoda.Todorić i Mišković, koji su prije dvije godine najavljivali spajanje Konzuma i srbijanskog trgovačkog lanca Maxi u zajedničko poduzeće, sada su, prvi put nastupili jedan protiv drugog. Pokušaj osnivanja zajedničkog poduzeća je propao jer nije postignuta suglasnost o Konzumu i Maxiju. Nakon toga Todorić je samoinicijativno krenuo u širenje maloprodajne mreže preko kupnje domaćeg poduzeća Idea, koje se do tada bavilo isključivo veleprodajom. Osim hipermarketa u Novom Beogradu, Idea ima prodavaonice u 20-ak supermarketa u vojvođanskim gradovima, a od takovskog Swissliona kupila je trgovačke kapacitete u Nišu.

Informacija o mogućem kreditu vrijednom 70 milijuna eura, što ga Todorić očekuje od Europske banke za obnovu i razvoj, izazvala je pažnju u Srbiji ponajviše zbog pitanja hoće li će vlasnik Agrokora nastaviti s investicijama u Srbiji. Poduzeća iz Hrvatske su dosad u Srbiju investirala gotovo 300 milijuna eura, a Todrić je u tom pogledu na prvom mjestu. Njegova prva akvizicija u Srbiji bila je kupnja Frikoma, tvornice smrznute hrane, da bi zatim postao većinski vlasnik najveće domaće tvornice ulja Dijamant iz Zrenjanina i Starog mlina iz Kikinde. Očekivanja da će značajan dio sredstava od novog zajma biti uložen u širenje Agrokorove prodajne mreže u Srbiji temelji se na Todorivićevoj izjavi o njegovoj namjeri osvajanja 20 posto srbijanskog maloprodajnog tržišta, što bi Miškovićevim trgovačkim lancima predstavljalo ozbiljnu konkurenciju. U javnosti je rašireno uvjerenje kako je Todorić ušao na srbijansko tržište uz prethodnu Miškovićevu suglasnost, koji je zbog bliskosti s vlastima toliko moćan da ima glavnu riječ kod ulaska inzemnih trgovačkih kuća. Tako je spriječio Mercatorovu kupnju C marketa, koji ima najrazrađeniju mrežom trgovina u Srbiji, iako je ljubljanska trgovačka kuća dala najbolju ponudu. Nakon što se Todorić “razmahao” u Srbiji, a Mišković, zauzvrat, nije uspio ući u Hrvatsku, u srbijanskim poslovnim krugovima se smatra kako je Todorić nadmudrio srbijanskog tajkuna, bez kojega sada može nastaviti širenje na srbijanskom tržištu.




Komentirajte prvi

New Report

Close