Sud zabranio Milanu Beku prodaju Luke Beograd koja vrijedi milijardu eura

Beogradski sud zabranio je Beku prodaju imovine Luke Beograd na čijem se zemljištu trebao izgraditi poslovni kompleks

Poznatom srpskom tajkunu Milanu Beku beogradski Viši sud zabranio je prodaju imovine Luke Beograd koju je preko svoje tvrtke Worldfine, registrirane u inozemstvu, kupio za 45 milijuna eura. Beogradski sud takvu je mjeru donio kako bi spriječio prodaju zemljišta na kojem se luka nalazi sve dok se ne završi spor s gradskim vlastima koje polažu pravo na zemljište veličine 1,2 milijuna četvornih metara.

Promjena GUP-a
Riječ je o lokaciji, čija se vrijednost procjenjuje na milijardu eura. Beko je kupio luku čiji je suvlasnik sin Miroslava Miškovića. Uz njega dio vlasništva pripada i Ivani Veselinović, bivšoj potpredsjednici Miškovićeve kompanije Delta holding. Luka Beograd kupljena je s namjerom da se na njezinu mjestu izgradi stambeno-poslovni kompleks jer su Beko i njegovi poslovni partneri doznali da gradske vlasti promjenom generalnoga urbanističkog plana žele premjestiti luku na drugu lokaciju. To zemljište, koje vrijedi barem jednako kao najatraktivnija u gradu, oni bi prenamijenili za gradnju poslovnih objekata. Gradske vlasti osporavaju pravo vlasnicima luke da slobodno raspolažu zemljištem, smatrajući da njezinom kupnjom nisu stekli vlasništvo nad zemljištem.

Kaznena prijava
Spor između dviju strana traje više godina, a u međuvremenu je Savjet za borbu protiv korupcije iznio dokumentaciju prema kojoj je u kupnji luke bilo elemenata korupcije. Zbog toga je podnio tužiteljstvu kaznenu prijavu protiv tajkuna Milana Beka i još 16 dužnosnika u državnim institucijama, većinom zaposlenih u Agenciji za privatizaciju i Komisiji za vrijednosne papire koji su zapravo omogućili da se obavi privatizacija luke. Pojedinci iz Agencije za privatizaciju, koji su imali glavnu ulogu u prodaji luke, poslije su dobili posao upravo u tok tvrtki. Tužbu su podnijeli i mali dioničari koji smatraju da su prevareni jer su prodali dionice po znatno nižoj cijeni od stvarne. To je omogućilo poslovodstvo luke koje je malim dioničarima uskratilo informaciju o procjeni Ekonomskog instituta prema kojoj je vrijednost luke osjetno veća od cijene po kojoj je bila prodana. Savjet za borbu protiv korupcije tvrdi da je država oštećena za 21 milijun eura.

Kontroverze

Nije prvi put
Savjet je doznao da je privatizacija kompanije Novosti, inače vlasnika dnevnog lista Večernje novosti, obavljena na štetu države. Kupac je bio Milan Beko preko tri tvrtke registrirane u inozemstvu.

Ispitivanje zakonitosti
Pod pritiskom Savjeta Komisija za vrijednosne papire ispituje zakonitost privatizacije.

Zamjerio se i WAZ-u
U tom poslu Beko se zamjerio i njemačkom WAZ-u koji ga je angažirao da kupi 64 posto dionica malih dioničara Novosti, što je on i učinio, ali je poslije odbio dionice ustupiti WAZ-u.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!