Srbiji poljoprivreda važnija od automobila

Autor: Rato Petković,VLM , 27. kolovoz 2012. u 22:00

U raspodjeli ionako nategnutoga proračunskog novca prednost je dobila poljoprivreda zbog posljedica suša

Srbijanski ministar financija Mlađan Dinkić zatražio je od Uprave Fiata da odgodi naplatu potraživanja za vladinu participaciju u zajedničkom projektu tvornice automobila za iduću godinu jer nema novca u državnome proračunu. U Fiatu su već i prije toga bili nervozni zbog kašnjenja srbijanskih vlasti s plaćanjem 76,9 milijuna eura na temelju kojih imaju vlasnički udio u zajedničkom poslovanju od 30 posto.

Prema sporazumu o gradnji zajedničke tvornice FAS, vlada je trebala uložiti novac u gradnju cestovne infrastrukture i izgraditi energanu za potrebe tvornice i ključnih kooperanta koji su već izgradili proizvodne pogone, ali još nisu osposobljeni za proizvodnju dijelova zbog neispunjavanja vladinih obveza. Dinkić odgovornost za nastalu situaciju svaljuje na Ministarstvo financija iz prethodne vlade zamjerajući mu što u proračunu nisu planirana sredstva za plaćanje obveza prema Fiatu, a nova vlada je naslijedila praznu državnu blagajnu. Odgovoreno mu je kako ni sam ne može izbjeći odgovornost jer je u bivšoj vladi bio ministar ekonomije i glavni posrednik u sklapanju dogovora s Fiatom. Dinkić odgovara kako je prednost dana poljoprivredi zbog posljedica od suše kao i povećanja izdataka za unapređenje poljoprivredne proizvodnje koja ostvaruje veći devizni priljev od proizvodnje automobila. Samo lani izvozom poljoprivrednih proizvoda ostvaren je suficit od dvije milijarde dolara, a od izvoza automobila, u idealnim uvjetima, očekuje se devizni priljev od milijardu eura. O tome kako će na Dinkićevu poruku Fiatu reagirati Uprava talijanske kompanije, znat će se 29. kolovoza kada je zakazan razgovor s Alfredom Altavillom, potpredsjednikom Fiata.

Ljutnja Uprave Fiata pokušat će se ublažiti time što je predviđeno da se dio novca osigura predstojećim rebalansom državnog proračuna. Nova se vlada obvezala do kraja godine završiti gradnju devet kilometara autoceste koja povezuje Kragujevac s koridorom X preko kojega Fiat planira dopremati opremu i izvoziti automobile preko Mađarske. Drugi pravac je željeznički i ide prema crnogorskoj luci Bar kamo su već otpremljene tri kompozicije, svaka sa 206 vozila. Predviđeno je da se do kraja godine proizvede 30.000 vozila 500L, što bi dogodine trebalo narasti na 160.000 automobila. Tvornica je inače projicirana za godišnju proizvodnju od 300.000 vozila. Neslužbeno se doznaje da u Fiatu planiraju prošiti proizvodnju automobila s modelom 500LX, sa sedam sjedala, što predstavlja produljenu varijantu modela koji se sada proizvodi. Vlada se obvezala ispuniti obveze i prema Fiatovim dobavljačima, lociranim u industrijskoj zoni Grošnica. Zbog kašnjenja Fiatovi kooperanti još nisu osposobljeni za proizvodnju dijelova tako da se najveći dio i dalje uvozi iako je bilo predviđeno kako će se čak 80 posto dijelova proizvodi u pogonima koji se nalaze u Srbiji.

Komentirajte prvi

New Report

Close