Spas od Amazona europski trgovci traže u povezivanju

Digitalna kupovina sve je privlačnija kupcima, Fotolia Digitalna kupovina sve je privlačnija kupcima, Fotolia

Tesco i Carrefour najavili dugoročnu suradnju u zajedničkoj nabavi.

Britanski i francuski maloprodajni divovi, Tesco i Carrefour, sklopili su u ponedjeljak partnerstvo kako bi se lakše othrvali pritisku internetskih trgovaca, posebice Amazona. Dvije kompanije najavile su planove o stvaranju dugoročne suradnje u području nabave robe kako bi smanjili troškove poslovanja.

“Savez će obuhvaćati strateške odnose s globalnim dobavljačima, zajedničku nabavu vlastitih robnih marki i roba koje nisu za ponovnu prodaju”, priopćili su iz Carrefoura. Ta suradnja, koja će službeno biti dogovorena u sljedeća dva mjeseca - bez navođenja financijskih uvjeta pod kojima će se odvijati - isključuje svježu hranu. Svaka će kompanija nastaviti raditi s partnerskim dobavljačima na lokalnoj i nacionalnoj razini.

Tesco ostvaruje godišnji promet od 51 milijardu funti ili 67,2 milijarde dolara, a posluje i u istočnoj Europi, Maleziji i Tajlandu. Nakon računovodstvenog skandala 2014. s napuhivanjem financijskih rezultata kompanija se suočila s velikim padom prometa. Procesa oporavka prihvatio se izvršni direktor Dave Lewis, a dio njegove strategije je i poboljšanje odnosa s dobavljačima. No, time Tesco pritišće svoje domaće rivale da spuštaju cijene. Carrefour, najveći europski maloprodajni lanac, najveći udio svog prihoda od prodaje od 88 milijardi eura ostvaruje na europskom tržištu.

Carrefour je u siječnju objavio planove o smanjenju troškova i broja radnih mjesta, jačanju ulaganja u internetsku trgovinu a traži i partnerstvo u Kini, u nastojanju da poveća profit i prihode te pobijedi domaće suparnike u utrci razvoja trgovinske proizvodima putem digitalnih platformi.

Sporazum Tesca i Carrefoura posljednji je u nizu u europskoj maloprodajnoj industriji, u koju je zadnjih mjeseci ušao američki internetski div Amazon. Američki trgovac svoju šansu traži prvenstveno u maloprodaji, dakle izravno kod kupaca, kojima je digitalni šoping sve privlačniji jer ne moraju otići do trgovine, trošiti na prijevoz, niti gubiti vrijeme na gužve ispred blagajni.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!