Samsonite povećao svoje proizvodne kapacitete u Europi

Autor: Ana Maria Filipović Grčić , 19. studeni 2017. u 12:17
Samsoniteov pogon u mađarskom Szekszárdu

Kupci diljem svijeta sve više traže proizvode s oznakom ‘made in Europe’, a osim toga u kreiranju novih linija proizvoda važne su i navike mlađih generacija koje većinu trendova zapravo i diktiraju.

U mađarskom je Szekszárdu u rujnu ove godine u sklopu projekta proširenja i modernizacije postojećih pogona Samsonite otvorio svoj novi proizvodni pogon. Američkom lideru među putničkom galanterijom to je ukupno treći objekt u toj državi gdje su inače zapošljavali 650 ljudi dok je zahvaljujući ovoj posljedjoj investiciji od 11 milijuna eura otvoreno još sto radnih mjesta. K tome je, uslijed sve veće potražnje za oznakom 'made in Europe' i proizvodni kapacitet povećan s 1,2 milijuna na 2,2 milijuna kovčega godišnje. 

Kako je istaknuto prilikom otvorenja nove tvornice, mađarske su vlasti zadovoljne činjenicom da Samsonite reinvestira u njihovu zemlju što je, kazali su predstavnici države, znak povoljne investicijske klime. Samsonite na europskom tlu inače ima dvije tvornice – u Szekszárdu gdje su prisutni od 1989. godine i Oudenaardeu u Belgiji, uz još jednu u Indiji. U Szekszárdu danas nastaje 30 posto ukupne proizvodnje kompanije, a dolazak Samsonitea u taj kraj bio je ključan za revitalizaciju područja. 

Made in Europe

Trenutno od ukupne površine od oko 40 tisuća kvadrata s kojom Samsonite u Szekszárdu raspolaže dvije trećine odlazi na proizvodne pogone, a preostalu trećinu čine skladišta. Potražnja za koferima proizvedenima u Mađarskoj nastavlja se povećavati, saznali smo, kao i općenito popularnost proizvoda nastalih na europskom tlu. Istraživanja Statista’s Made-In-Country Indexa (MICI) pokazala su da je oznaka europske izvornosti treća najpopularnija oznaka s kojom kupci diljem svijeta vežu kvalitetu i to nakon 'made in Germany' i 'made in Switzerland'. 

Proizvodi s dodatnom vrijednošću

Riječi je prilikom otvorenja bilo i o najnovijim svjetskim trendovima. Svaka globalno prisutna kompanija, pa tako i Samsonite, trudi se u najvećoj mogućoj mjeri odgovoriti na potrebe kupaca. U ovom konkretnom slučaju radi se o proizvodnji lakše, ali na oštećenja iznimno otporne putne galanterije. Navedeno je omogućeno korištenjem polipropilenskih vlakana koji za Samsonite distribuira njemački Propex kao i posebnim školjkastim dizajnom koji karakterizira vrlo visoka izdržljivost te gotovo neprimjetna težina. Prilikom obilaska tvornice ukazano je da Samsonite poštuje i ekološke standarde te postavke kružne ekonomije i reciklaže – gotovo svaki višak materijala iz ove tvornice svoju svrhu nađe u kakvom drugom proizvodnom procesu. Iako je na prvi pogled zbog vrlo napredne proizvodne tehnologije djeluje kao da je tvornica u Szekszárdu sasvim automatizirana, dobar dio detalja i dijelova još se uvijek ručno inkorporira u svaki primjerak putne prtljage. S druge se strane u pojedinim dijelovima proizvodnje koriste laseri i robotički sustavi što omogućava da se svakom materijalu pristupi precizcno u skladu s njegovim karakteristikama. 

Nove tehnologije za nove generacije

U razgovoru s čelnim ljudima kompanije doznali smo i da mladi danas u putovanjima već imaju iskustva gotovo koliko i njihovi roditelji jer su aranžmani za popularne destinacije postali znatno cjenovno pristupačniji. U tom su procesu neizostavne inovacije, pa je u svoj proizvodni portfelj Samsonite uveo i pametnu prtljagu i aplikaciju Track my Samsonite koja eliminira rizik od gubljenja, za razliku od drugih 24 milijuna svake godine izgubljenih kofera. Društvene mreže koje mlađe generacije koriste gotovo 24 sata dnevno kanal su koji Samsonite prepoznaje i koristi, a to je uostalom i detalj na koji se predsjednik Samsonitea za Europu Arne Borrey i referirao kada je u intervjuu za Poslovni dnevnik rekao da do svojih kupaca dolaze putem svih raspoloživih platformi. Ipak, za Samsonite ni to nije kraj razvojnog procesa, kazali su predstavnici te kompanije, jer neprekidno istražuju nova tehnološka rješenja za povećanje udobnosti korisnika i trajnosti svojih proizvoda.

Tržište

Prilikom otvorenja novih pogona ovoga rujna, u Samsoniteu su istaknuli kako trenutno nemaju namjeru otvarati nove tvornice u Europi, ali da tu mogućnost ne isključuju sasvim. Novi su kapaciteti, kazali su, predviđeni za trenutne navike putovanja Europljana (u prosjeku četiri puta godišnje). Svojim su prisustvom na tržištu zadovoljni, dok akvizicijama poput prošlogodišnje kupnje američkog brenda Tumi pristupaju segmentima različite kupovne moći. U Hrvatskoj je Samsoniteov asortiman dostupan putem generalnog zastupstva tvrtke Maras s kojom ova kompanija surađuje više od dva desetljeća. 

Komentirajte prvi

New Report

Close