Regionalni direktor DHL Expressa ne vidi puno potencijala za nove igrače

Autor: Darko Bičak , 19. rujan 2013. u 14:27
Adrian Marley, regionalni direktor DHL-a. Photo: Anto Magzan/PIXSELL

Globalna kurirska služba DHL je u Hrvatskoj prisutna još od 1983. godine, a od 1992. ima i vlastito predstavništvo.

Globalna kurirska služba DHL je u Hrvatskoj prisutna još od 1983. godine, a od 1992. ima i vlastito predstavništvo. O tome koliko je naša zemlja danas bitna za DHL-ove operacije i kakve promjene donosi ulazak Hrvatske u punopravno članstvo Europske unije, razgovarali smo s Adrianom Marleyjem, regionalnim direktorom DHL Expressa za središnju, istočnu i jugo-istočnu Europu sa sjedištem u Moskvi.

Je li ulazak Hrvatske u EU promijenio što u načinu poslovanja DHL-a u našoj zemlji?

Prošlo je tek dva mjeseca pa je teško govoriti o nekim većim promjenama. Za sada je primjetan veći obim prometa prema zemljama EU-a. Oko 72 posto međunarodnog kurirskog prometa Hrvatske odvija se prema zemljama Unije. Od priključenja će profitirati naši korisnici jer će sada biti kraći rokovi isporuke i brži tranzit bez potrebe za carinjenjem. Mi smo svoje cijene novonastaloj situaciji prilagodili već i prije ulaska Hrvatske u EU tako da sada neće doći do njihova pada već samo do povećanja kvalitete usluge.

Hoće li biti kakvih promjena u prometu prema zemljama koje nisu dio zajedničkog EU tržišta?

Tu neće biti nikakvih promjena osim u smislu da ćemo se morati prilagoditi zajedničkim carinskim propisima EU-a. Naš cilj ostaje isti – pružiti najvišu kvalitetu, carinsku stručnost i skrb za sve naše klijente.

Koje su DHL-ove najkorištenije usluge u Hrvatskoj?

Mi kupimo i dostavljamo dokumente i pakete od vrata do vrata u što je moguće kraćem vremenskom roku – bilo gdje u svijetu. Tako olakšavamo međunarodnu i tuzemnu trgovinu. Vjerojatno naša najpopularnija usluga je međunarodna vremenski definirana express usluga, Time Definite International, koja omogućuje da pošiljka bude isporučena u roku od 24 ili eventualno 36 sati od trenutka zaprimanja. Zatim tu je Express usluga s praćenjem pošiljka koja je posebno zanimljiva malim i srednjim poduzetnicima koja nemaju vlastite logističke odjele. Trenutno u Hrvatskoj imamo 8017 klijenata koje opslužujemo s 116 zaposlenika i 66 vlastitih vozila.

 

Tko su najčešće  korisnici vaših usluga u Hrvatskoj?

Većina naših kupaca su velike hrvatske i međunarodne korporacije te mala i srednja poduzeća. No,  također često servisiramo i privatne osobe. Posebno su nam zanimljiva male i srednje tvrtke koje sve više sudjeluju u međunarodnoj trgovini. Istraživanje koje je nedavno naručio DHL od agencije za istraživanje tržišta IHS pokazalo je da su manje tvrtke koje posluju globalno u prosjeku dva do tri puta uspješnije od onih koje se drže samo domicilnog tržišta. Stoga mi stojimo na poziciji da upravo manje tvrtke mogu u međunarodnoj trgovini stvoriti puno veću vrijednost te imati pristup najboljoj poslovnoj praksi i inovacijama. To im daje dodatno na konkurentnosti i na domaćem tržištu. DHL je to prepoznao te stalno usavršava nove proizvode upravo za ovaj segment.

Razlikuje li se struktura korisnika DHL-u u Hrvatskoj od onih u regiji kojoj ste Vi na čelu?

U osnovi DHL dijeli svoja tržišta na dva segmenta, biznis za biznis (B2B) i biznis za kupce (B2C). Struktura korisnika se ne razlikuje. Ono što se razlikuje  je da primjerice u većini drugih zemalja ima više korporativnih sjedišta, dok je u Hrvatskoj više podružnica.

Kako procjenjujete situaciju na hrvatskom kurirskom tržištu s obzirom na to da se često može čuti da ima previše igrača na tržištu koji dovode do dampinških cijena?

Naša tvrtka posluje o specijaliziranom kurirskom segmentu međunarodno vremenski definiranih usluga. Takvu uslugu na hrvatskom tržištu može pružiti relativno mali broj tvrtki, čini mi se da samo tri koje imaju infrastrukturu i know-how za globalno djelovanje. Ne vidim puno potencijala za nove igrače u tom segmentu. Mogli bi se suočiti s konkurencijom prilikom isporuke pošiljki u susjedne zemlje, no naši tradicionalni korisnici i u tom slučaju radije odabiru nas je nudimo dosljednu i pouzdanu razinu uslugu koja predstavlja dobru vrijednost za cijenu koju su platili.

 


Adrian Marley, regionalni direktor DHL-a i Srebrenka Saks, direktorica DHL Hrvatska. Photo: Anto Magzan/PIXSELL

Na hrvatskom tržištu ste nazočni već 30-ak godina. Što se najviše u kurirskom poslovanju promijenilo u tom razdoblju?

Napredak tehnologije doveo je do toga da su kupci sve upućeniji u način rada, a žele što kvalitetniju i bržu uslugu po prihvatljivoj cijeni. Upravo je brzina ono što je možda najviše promijenilo poslovanje kurirskih tvrtki u zadnjim desetljećima. Kupac želi kvalitetnu uslugu, i želi je sada. Internetska trgovina je u zadnje vrijeme uzela velikog maha i odredila smjer poslovanja velikog dijela kurirskog biznisa. Ljudi širom svijeta žele kupiti iPhone, iPad i slične proizvode. No, oni te proizvode žele odmah ili što je brže moguće. Tvrtke poput DHL su se morale prilagoditi da bi im pružile to.

Kako vidite trendove na globalnom kurirskom tržištu u narednih nekoliko godina?

Naše poslovanje je pod utjecajem raznih vanjskih čimbenika koji nam nude brojne mogućnosti. Uvjereni smo da će tržište i dalje rasti – u Hrvatskoj smo zadnjih godina konstantno imali rast od minimalno tri posto godišnje. Napredak globalizacije znači da će se logistička industrija puno brže rasti od pojedinih nacionalnih gospodarstava i svjetske ekonomije u cjelini. To se posebno odnosi na Aziju gdje će trgovinski tokovi nastaviti rasti, kako unutar samog kontinenta, tako i prema ostatku svijeta. Nama će, kao lideru na tržištu, korist od ovog rasta biti najveća. Slina situacija je i u zemljama BRIC+M (Brazil, Rusija, Indija, Kina + Meksiko). Stalan trend outsourcinga predstavlja dodatnu priliku za našu grupu. Taj trend će se i dalje nastaviti, s obzirom da tvrtke u vremenima ekonomske nesigurnosti moraju stalno smanjivati troškove i povećavati svoje poslovne procese, a to se najjednostavnije radi kor izdvajanje aktivnosti koje nisu dio osnovne djelatnosti. Nabavni lanci postaju sve složeniji i sve više globalizirani, ali su zbog toga sve više skloni poremećajima. Iz tog razloga kupci žele stabilna, integrirana logistička rješenja, a to je ono smo mi možemo pružiti zahvaljujući našem sveobuhvatnom portfelju.

Komentirajte prvi

New Report

Close