Putnici odani cijeni, a ne prijevozniku

Autor: Poslovni.hr , 09. prosinac 2008. u 22:00

Pad nije toliko dubok kao kod mirovinskih fondova ili vrijednosti domova, ali vrijednost milja za česte avionske putnike je pala toliko da programi avionskih prijevoznika više ne privlače lojalnost mušterija onako snažno kao su to nekada činili, pokazuje novo istraživanje.

Ali sada nekoliko avionskih prijevoznika, među kojima su Virgin America i Delta Air Lines pokreću modificirane programe za koje se nadaju da će ponovno izgraditi veze s avionskim putnicima. Postotak on-line kupaca koji tvrde da su odani određenim putničkim kompanijama ove je godine pao na 25 posto od 31 posto u 2006., prema nedavnom istraživanju Forrester Research Inc.-a. Odanost mušterija je za avionske prijevoznike, čiji programi milja su nekada često bili presudni za odluke o kupovini karata, gora nego za hotele i krstarenja. A kupci više nego ikada kupuju karte na osnovi cijena i rasporeda umjesto da odabiru letenje određenim avionskim prijevoznikom.“Avionski prijevoznici štete sami sebi,” tvrdi Henry Harteveldt, Forresterov glavni analitičar za avionske prijevoznike i putovanja. “Njihovi programi odanosti više jednostavno ne vrijede onoliko koliko su potrošačima nekada značili.”

Ono što najviše nagriza odanost je gubitak vrijednosti milja za česte putnike. Tradicionalno, putnici su mogli dobiti vrijednost od oko 2 centa po milji od programa za česte putnike. Ali to je tijekom godina palo na svega oko 1,2 centa po milji, procjenjuje Tim Winship, izdavač FrequentFlier.coma. Avionski prijevoznici su podigli cijene nagrada i smanjili dostupnost najjeftinijih razina nagrada, prisiljavajući putnike da pređu na skuplje razine milja kako bi osigurali sjedala. Ako, na primjer, morate potrošiti 50,000 milja za 500 dolara vrijednu kartu za let unutar zemlje u ekonomskoj klasi dobivate samo jedan penny po milji. Dodatno, s poplavom milja koje su zarađene preko kreditnih kartica, unajmljivanja automobila, hipoteka, restorana i cijelog niza ostalih poduzeća u cirkulaciji, postoji više milja za slobodna sjedišta, što potrošačima otežava preuzimanje nagrade.Naravno, programi za česte putnike i dalje imaju odanost nekih putnika koji često lete. I oni još uvijek donose velike količine novca avionskim prijevoznicima koji prodaju milijarde milja s oko pennijem po milji. United Airlines je u 2007. imao 800 milijuna dolara prihoda od prodaje milja partnerima poput kompanija koje izdaju kreditne kartice. American Airlines je iznad milijarde dolara po prodaji milja. Programi su postali profitabilniji, jer su avionski prijevoznici otežali korištenje milja i dodali naknade i dodatna opterećenja na nagrade. Međutim, malo tko očekuje puno olakšica za čudotvorce s miljama.

Komentirajte prvi

New Report

Close