Prednosti selidbe tvrtki na istok

Autor: The New York Times , 17. lipanj 2012. u 22:00

Najnoviji procvat newyorške internetske industrije postao je toliko primamljiv da se čak i neke nove tvrtke sa Zapadne obale sele na istok. Razlog tomu jest što se tehnološka industrija okrenula stvaranja potrošačkih proizvoda i aplikacija umjesto izgradnji okvira računalstva i interneta.

Mnoge nove tehnološke tvrtke stoga imaju koristi od blizine medijske, oglašivačke i modne industrije, jakih uporišta New Yorka. A poduzetnici tvrde kako rastuća tehnološka industrija u ovome gradu poništava neke uobičajene mane poslovanja izvan Silicijske doline. Prema podacima javne organizacije Center for an Urban Future iz New Yorka, od 2007. do 2011. gotovo je 500 novih tvrtki dobilo ulagačka sredstva upravo u New Yorku. Broj takvih ulaganja u New Yorku je od 2007. porastao za 32 posto, dok je u drugim područjima, među kojima je i sama Silicijska dolina, u padu. A i nekoliko velikih ulagačkih tvrtki nedavno je otvorilo urede u New Yorku. Doug Imbruce preselio je u Silicijsku dolinu nakon što u New Yorku nije uspio pronaći ulagača za Qwiki, svoju tvrtku koja bi se bavila interaktivnim snimkama. No u veljači se vratio jer ga je ovamo privukla gravitacijska sila glavnih medijskih kuća. Predstavnici Qwikija tako su se počeli redovito sastajati s kućom ABC radi ustanovljenja kako bi ona mogla upotrijebiti alate Qwikija, pa su te dvije tvrtke nedavno najavile partnerstvo.

Najveći nedostatak New Yorka tiče se zapošljavanja. Silicijska dolina ima nebrojeno mnogo stručnih inženjera jer je ondje smješteno sveučilište Stanford, ali i sve glavne tehnološke tvrtke. Na Istočnoj obali pak mnogi talentirani inženjeri odlučuju se za zaposlenje u financijama. Aarin Harris preselio je svoju tvrtku Tutorspree u New York iz Silicijske doline, gdje je prošle godine sudjelovao u prestižnom programu pri Y Combinatoru. No umjesto oslanjanja na inženjere iz New Yorka, on ih je pronašao drugdje i nagovorio na selidbu. Na području San Francisca svi su, od odvjetnika do iznajmljivača naučili ugađati malim i rizičnim mladim tvrtkama. U New Yorku nije tako. Olga Vidisheva uvjerila se u to kad je ovoga proljeća preselila svoju modnu e-tvrtku Shoptiques u New York. Zbog više zaposlenika trebao joj je veći ured. No svaki put kada bi pronašla odgovarajući prostor, vlasnik zgrade tražio je podatke o financijskom poslovanju tvrtke za zadnjih pet godina. “A ja bih im rekla: Tek smo prošlog srpnja osnovali tvrtku!”. Josh Miller, osnivač Brancha, tvrtke za internetske komentare, također je ovoga proljeća preselio u New York.

Priča kako ga je zapanjila kratkovidnost San Francisca, u kojemu je najprestižniji događaj zabava koju priređuje nova društvena mreža Path te gdje je prvo što su svi željeli saznati o Branchu kako uopće namjerava konkurirati internetskoj stranici za odgovore na pitanja Quora. “U New Yorku nitko nikada nije ni čuo za Quoru”, kaže i dodaje kako je u Silicijskoj dolini “vrlo lako postići da vas svi spominju u tehnološkim blogovima i pomisliti kako ste na samom vrhu svijeta. U New Yorku ste smjesta skromniji jer izađete na ulicu i ugledate, primjerice, zgradu CNN-a.

Joshua Brustein

Komentirajte prvi

New Report

Close