Početak kraja nekadašnjeg giganta auto-industrije

U kragujevačkom konglomeratu još nije potpuno definirano koja od pripadajućih tvrtki ima koliko svoje imovine, Foto: Stringer/Pixsell U kragujevačkom konglomeratu još nije potpuno definirano koja od pripadajućih tvrtki ima koliko svoje imovine, Foto: Stringer/Pixsell

Danas prvo ročište u postupku stečaja Zastava vozila.

Nakon što je nad grupom Zastava vozila iz Kragujevca otvoren stečaj, danas je na tamošnjem sudu prvo ročište na kojem će se okupiti i vjerovnici, a time se na tužan način završava i velika epoha ove kompanije, nekad jedine industrije automobila u bivšoj Jugoslaviji, koja je vozilima izrađivanima po licenci talijanskoga Fiata motorizirala narod. Beogradska Politika tim povodom piše da se, metaforički, ‘zastava polako spušta’.

 

16godina

traje agonija u nekadašnjem kragujevačkom divu

Krovno poduzeće Zastava vozila imalo je pod sobom i druge firme koje su ostale nakon što je Fiat ponovno 2008. preuzeo tvornicu automobila, a ista sudbina stečaja zahvatila je i tvrtke Specijalna vozila iz Sombora, te tvrtke Rezervni delovi i Hortikultura, koje ionako već godinama praktički ne rade ništa. U Zastava automobilima stečaj je na snazi već otprije, a od njega se možda izvuku tvrtke Kamioni i radionica Zastava INPRO.

 

300milijuna

dinara žele radnici Automobila za zaostale plaće

Za rasplet u nekadašnjem industrijskom divu vlada velik interes, jer postupak u Automobilima prate teškoće u vezi utvrđivanja visine vrijednosti imovine i toga što spada pod tu tvrtku, a što je dio imovine i stečajne mase drugih iz bivšeg konglomerata.
“Sud još prikuplja podatke o salonima, servisima, turističkim i stambenim objektima koje je poduzeće imalo diljem bivše države, u svim tadašnjim republikama”, piše Politika i podsjeća da se radnici nadaju kako će se moći namiriti iz mase od 300 milijuna dinara koja je pohranjena na posebnom računu upravo za namjenu vraćanja duga radnicima. Pojedine tvrtke već su mijenjale i vlasnike, Zastava INPRO bila je pod francuskim Tigranom koji je zadržao dio radnika, jer ona zapošljava i osobe s invaliditetom. Politika procjenuje da najviše šansi za spas, i to kroz nalaženje dobroga strateškog partnera kao vlasnika, imaju Kamioni, koji bi se preorijentirali na proizvodnju namjenskih vozila za vojnu industriju. U tom smislu država je već ranije preuzela i Zastava oružja i Zastava kovačnicu. Agonija bivšeg ponosa Kragujevca i Srbije traje, inače, već 16 godina, koliko se odvija postupak restrukturiranja i pokušaj dizanja na noge.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana
Pogledaj sve