Pesimizam se ubrzano širi među njemačkim kompanijama

Autor: Poslovni.hr , 28. kolovoz 2008. u 06:30

Pesimisti su načelno nepoželjni u uspješnoj kompaniji, ali redovita ispitivanja ekonomskog instituta u oko 7000 njemačkih tvrtki pokazuje da se pesimizam širi sve brže.

Indeks očekivanja poslovnog okruženja još je u svibnju bio 103,5 bodova, i onda je počelo: lipanj 101,3 boda, srpanj samo 97,5 bodova. Stručnjaci su se nadali da je time završen ciklus koji je potrajao dvije godine i da će u kolovozu indeks pasti možda za koju desetinu bodova. U stvarnosti je pao mnogo dublje: na 94,8 bodova koliko je bio još 2005. godine kada su samo rijetki vjerovali da je gospodarstvu uistinu krenulo. Tako brz i nagao pad indeksa očekivanja njemačkog gospodarstva nije zabilježen još od ujedinjenja Njemačke. Knjige narudžbi sve se teže pune, čak i tradicionalna okosnica njemačkog gospodarstva – izvoz, pokazuje slabosti. I Njemačka osjeća kako svim velikim gospodarstvima polako nestaje daha, od američkog pa sve do kineskog. Zbog toga njemačke kompanije ne planiraju investicije, što pogađa čitav niz drugih sektora, posebno građevinu. U srpnju je stopa nezaposlenih iznosila samo 7,7 posto, ali se strahuje kako će to možda biti posljednji mjesec s dobrim vijestima iz Zavoda za zapošljavanje. Povrh toga dolazi i činjenica da i građani sve više pate od inflacije i visokih životnih troškova. Stručnjaci sveučilišta Duisburg-Essen izračunali su kako je u posljednjih 10 godina prihod onih koji najmanje zarađuju pao i za 14 posto. Za sada se tvrtke spremaju za crne dane uglavnom pasivno: ne investiraju, ne zapošljavaju i pokušavaju konsolidacijom zadržati ono što imaju. Većina ih još vjeruje kako će to biti dovoljno. Koliko god da pada indeks poslovnog raspoloženja, kompanije uglavnom ne očekuju da će se naći u financijskim poteškoćama.

Komentirajte prvi

New Report

Close