Pearson rastom prodaje smanjio gubitak u prvom polugodištu

Autor: Rajka Ramić , 29. srpanj 2008. u 06:30

Kompanija je prvo polugodište završila s gubitkom od 62 milijuna funti, dok je lani on bio 42 milijuna veći

Pearson, medijska kompanija koja između ostalog izdaje svjetski poznati financijski dnevni list Financial Times, objavila je da su njihovi gubici u prvom polugodištu niži od prošlogodišnjih. Prema podacima Bloomberga, Pearsonov gubitak ove je godine iznosio 62 milijuna funti, što je 42 milijuna manje od gubitka koji je objavio u prvoj polovici 2007. godine. Prije poreza Pearson je u prvom dijelu 2008. zabilježio dobit od 55 milijuna funti, 57 posto više nego u istom razdoblju lani. Za takav dramatično bolji uspjeh uglavnom je zaslužan rast prodaje, koja se u ovom razdoblju popela za 16 posto, na 1,97 milijardi funti.

Pearson, koji se u poslijednjih nekoliko godina uglavnom orijentirao na proizvodnju i prodaju udžbenika i edukacijskih materijala, zbog sezonskih trendova u obrazovanju većinu zarade ostvaruje u drugom dijelu godine. Fokus na Financial Times i poslovanje vezano uz edukaciju poslovna je politika koju zagovara Pearsonova glavna izvršna direktorica Marjorie Scardino, a od 1997. kompanija je za akvizicije u tom sektoru potrošila više od 8,8 milijardi dolara. Te akvizicije su uključivale proizvođača udžbenika Simon & Schuster, internacionalnu granu Harcourt Educationa i prošlogodišnju, 270,9 milijuna funti vrijednu kupnju kompanije specijalizirane za on-line kolegije, eCollege.com. Istovremeno s tim akvizicijama Pearson je na prodaju ponudio poslovnice koje nisu povezane s novim poslovnim smjerom kompanije, koje su uključivale muzej voštanih figura Madame Tussaud, udio u televizijskoj kući British Sky Broadcasting Group, te novine koje je Pearson izdavao na jezicima osim engleskog. Tako je prošle godine za približno 189,8 milijuna funti prodao francuske novine Les Echos, a početkom ove godine prodao je svojih 50 posto udjela u njemačkoj verziji Financial Timesa nakladničkoj kući Gruner + Jahr, koja je time postala stopostotni vlasnik. Nakon objave rezultata ostvarenih u svojem tradicionalno slabijem polugodištu, Pearson je za ovu godinu predvidio daljnji rast ukupne prodaje, te podigao svoju polugodišnju dividendu 6,3 posto, na 11,8 penija po dionici. Tržišna vrijednost Pearsonovih dionica na Londonskoj burzi je porasla 13 penija ili 2,2 posto i prekinula je tendenciju pada vrijednosti zbog koje je od početka ove godine pala za 19 posto, gotovo upola manje od velikog dijela kompanija uvrštenih u Bloombergov Europski medijski indeks, koji je u istom razdoblju pao za 31 posto. Tržišna vrijednost Pearsona sada se procjenjuje na 4,8 milijardi funti, a analitičarka londonskog Numis Securities Lorna Tilbian je nakon objave polugodišnjeg izvještaja njegovim dionicama dala visok rejting, svrstavši ih među svoje glavne odabire za kupnju. Dvije trećine Pearsonove prodaje edukacijskih sadržaja odvija se u Sjevernoj Americi, gdje kolaps tržišta nekretninama stvara probleme u svim dijelovima ekonomije, ali iako američka ekonomija usporava, prodaja udžbenika i edukacijskih materijala raste. Pearson usprkos sadašnjim makroekonomskim uvjetima smatra da je na dobrom putu da ostvari svoje financijske ciljeve, svoj optimizam za 2008. izrazili su već u travnju kada su predvidjeli “zdravu potražnju za instrukcijskim materijalima i obrazovnim uslugama”, a polugodišnji uspjeh osnažio je njihovu vjeru u uspješno poslovanje u tradicionalno jačem drugom dijelu godine. Ipak, neki analitičari smatraju da bi se sve gore financijsko stanje američkih saveznih država moglo odraziti na smanjenu potrošnju za edukaciju, specifično za kupnju novih udžbenika.




Komentirajte prvi

New Report

Close