Obje željeznice iz BiH žele ući u južnoslavensku željezničku alijansu

Autor: Milan Šutalo , 14. rujan 2010. u 22:00

Dva poduzeća iz BiH, Željeznice FBiH i Željeznice RS, spas od propasti traže u regionalnom projektu

Željeznice Hrvata, Srba i Slovenaca, kako se popularno naziva projekt “željezničke alijanse” i zajedničkog poduzeća Cargo 10 , po svemu sudeći imat će i duži nekonvencionalni naziv Željeznice Hrvata, Srba, Slovenaca, Bosanaca i Hercegovaca. Dva željeznička poduzeća iz BiH, Željeznice FBiH i Željeznice RS, iskazale su želju uključiti se u ovaj regionalni projekt.

Punjenje koridora
Dušan Spremo, izvršni direktor operacija Željeznica RS u uključenju u “željezničku alijansu” vidi spas, jer su se, kako kaže, željeznička poduzeća u regiji zatvorila u svoja dvorišta zbog čega su postala troma i gubila poslove. Spremo pojašnjava da će uloga željeznica FBiH i RS biti punjenje robom paneuropskog koridora X, koji prolazi kroz Srbiju, Sloveniju i Hrvatsku te da će se na taj način iskoristiti sustav “željezničke alijanse” za dobivanje prijevoza i preuzimanje tereta. “Na taj način spasit ćemo naše operatere od nadiranja kompanija iz Austrije, Njemačke i Francuske, jer nema drugog načina da se odupremo s obzirom na to da imaju daleko veće i modernije kapacitete”, kazao je Spremo. O mogućem priključenju trebalo se razgovarati jučer na sastanku koji do zaključenja ovog broja Poslovnog dnevnika nije bio završen. Pozvani su predstavnici željeznica Hrvatske, Srbije, Slovenije, RS, a kao promatrači predstavnici željeznica iz Crne Gore i Makedonije. Iz Željeznica Federacije su izrazili zanimanje za priključenje, požalivši se da nisu pozvani na sastanak.

Za četiri godine
Ideju podržava i međunarodna zajednica. Europska banka za obnovu i razvoj kreditirat će Željeznice Srbije sa 100 milijuna eura namijenjenih za obnovu pruge na Koridoru X i kupnju električnih lokomotiva. Za obnovu 112 kilometara magistralnih pruga na Koridoru X, uključujući i nabavu mehanizacije za održavanje pruga, bit će iskorišteno 35 milijuna eura. Prema najavama, projekt će biti završen do 1. svibnja 2014. godine, a ugovor s Europskom bankom bit će danas potpisan.

Komentirajte prvi

New Report

Close