Investiraju u nekadašnja industrijska središta: Nova tvornica luksuznih torbica zapošljava 260 ljudi

Autor: Tomislav Pili , 08. svibanj 2018. u 13:30
Louis Vuitton planira otvoriti dvije tvornice do kraja 2019., Fotolia

Francuska je treći svjetski izvoznik kožne robe, a lani je izvoz povećan sedam posto na 10,6 milijardi eura.

Francuska industrija luksuzne robe sve je izraženije počela investirati u nekadašnja industrijska središta, snažno se oslanjajući na obrtničku tradiciju. Tako je Hermès u jednoj od najmanjih regija, Franche-Comté na istoku zemlje, već zaposlio ili planira zaposliti stotine radnika. Radi se o dijelu Francuske koji već dva desetljeća pritišću problemi zbog deindustrijalizacije.

Već 16. tvornica

Prije nekoliko dana francuski proizvođač luksuzne robe otvorio je novu tvornicu kožnih torbica površine 5800 četvornih metara nekih 20 kilometara od mjesta Allenjoie, a namjerava zaposliti oko 260 ljudi, navodi Financial Times. Tvornica u Allenjoieu 16. je Hermèsova tvornica u Francuskoj. Za investicije u matičnoj državi odlučio se i Louis Vuitton koji će do kraja iduće godine otvoriti dvije nove tvornice kožnih proizvoda. “Želimo biti u polururalnim dijelovima Francuske gdje vlada nezaposlenost i gdje možemo stvoriti radna mjesta. Također pokušavamo pronaći regije gdje postoji tradicija obrtništva”, kaže za FT Axel Dumas, izvršni direktor Hermèsa i šesta generacija u obitelji osnivača tvrtke koja korijene vuče još od 1837. godine. Ulaganja Hermèsa, Louis Vuittona i konkurenta Keringa potaknuta su činjenicom da etiketa “Made in France” privlači kupce u inozemstvu. Podsjetimo, sve tri kompanije objavile su rekordne prihode i dobit za prošlu godinu.

 

10,6milijardi eura

vrijedio je lani francuski izvoz kožnih proizvoda

Svjetski centar kože

Francuska je treći svjetski izvoznik kožne robe, a lani je izvoz povećan sedam posto na 10,6 milijardi eura. U odnosu na 2009., izvoz je udvostručen. Tamošnja strukovna udruga procjenjuje da industrija zapošljava 130.000 ljudi i godišnje uprihodi od prodaje 25 milijardi eura. Guillaume Menuet, ekonomist za Europu u američkoj banci Citi smatra kako su proizvođači luksuzne robe, željeći zaštititi francuski “know-how”, u relativnoj dobroj poziciji što se tiče investiranja u Francuskoj.

“To je mnogo teže učiniti u drugim industrijama gdje marže nisu toliko visoke i gdje je jeftinija inozemna konkurencija uništila proizvodnju u posljednja tri desetljeća”, smatra Menuet. Investicija ne bi bilo bez stručne radne snage koju treba školovati. Tako Hermès svake godine obuči 250 mladih kožara za izradu torbica čija cijena doseže i preko 7000 eura.

Komentirajte prvi

New Report

Close