Niskim cijenama na Todorićevu Ideu

Autor: Rato Petković,VLM , 18. listopad 2011. u 22:00

Kupivši Maxi od Miroslava Miškovića, belgijski Delhaize pokušava vratiti kupce koji su se okrenuli Todorićevoj Idei i Mercatoru

Samo mjesec dana nakon što je od srpske tvrtke Delta preuzeo najveći maloprodajni trgovački lanac Maxi, belgijski Delhaize je počeo snižavati cijene kako bi privukao kupce i zaustavio pad prometa u trgovinama. Uz to, Delhaize Srbija svaki mjesec preko Banke hrane donira pola tone proizvoda najsiromašnijim obiteljima. Prema posljednjim podacima, u Srbiji živi više od 1,200.000 siromašnih.

Zlatna koka
Potrošači su posebno izbjegavali Maxi u kojemu su marže bile najveće, ponekad i do 30 posto. Tjedni kontigent kupaca u trgovinama Maxi pao je na milijun, dok se istodobno njihov broj povećao u Idei i Mekatoru. Delta je zbog dominatnog položaja u maloprodaji, osobito u Beogradu, određivala visoke marže, ali su u Delhaizeu shvatili da sa smanjenim prometom neće brzo vratiti 930 milijuna eura, koliko su najvećem srpskom tajkunu Miroslavu Miškoviću platili za njegovu “zlatnu koku”. Mišković je morao prodati Maxi jer je zapao u goleme dugove. Zato je Delhaize odmah nakon preuzimanja odvojio 300 milijuna eura za izmirivanje obaveza prema dobavljačima, i za taj je iznos smanjena svota koju su Belgijanci isplatili Miškoviću. David Wander Schuren, glavni direktor Delhaize grupe za Srbiju, Bosnu i Hercegovinu i Crnu Goru, tvrdi da je smanjivanje cijena tek prvi korak. Sad slijedi obogaćivanje ponude novim prehrabenim proizvodima iz belgijske robne marke 365, u kojoj se nalazi i poznata belgijska čokolada. Marka 365, nastala u suradnji s lokalnim proizvođačima iz Belgije, Luksemburga, Grčke i Rumunjske, obuhvaća tajlandsku hranu, krokete sa sirom, maslinovo ulje, belgijski namaz od čokolade…

Dvoznamenkasti rast Idee
Delhaize se na smanjenje cijena i veću ponudu robe, kako one proizvedene u Srbiji, tako i one iz uvoza, odlučio kako bi se odupro Merkatoru i Agrokorovom trgovačkom lancu Idea koji su Maxija ugrožavali poziciju na tržištu. Prema kazivanju Damira Kuštraka, podpredsjednika Agrokora, ovogodišnji promet u lancu Idea bilježi dvoznamenkasti rast. Sličan optimizam dolazi i iz Merkatora, što znači da su ta dva lanca Maxiju preuzela brojne kupce.

Komentirajte prvi

New Report

Close