Najveći svjetski proizvođač sportske odjeće Nike izvijestio je u četvrtak o boljim kvartalnim poslovnim rezultatima nego što se očekivalo, što se ponajviše zahvaljuje povećanju njegova udjela na nogometnom tržištu i u Europi, tradicionalno najsnažnijim tržištima Adidasa.
Prihodi Nikea dosegnuli su u proteklom tromjesečju 7,98 milijardi dolara, što je 15 posto više nego u istom lanjskom razdoblju. Neto dobit kompanije porasla je, pak, za 23 posto, na 962 milijuna dolara, dok u cijeloj poslovnoj godini poslovodstvo Nikea očekuje rast dobiti od oko 20 posto.
Prihodi tvrtke u Sjevernoj Americi porasli su u tromjesečju do 31. kolovoza za 12 posto, dok su prihodi u zapadnoj Europi skočili za 25 posto.
Snažan rast prihoda u zapadnoj Europi pokazuje da udjel Nikea na tom tržištu raste. Prošle je godine Nike na tržištu sportske odjeće u zapadnoj Europi zadržao udjel od oko 12 posto, dok se Adidasov smanjio s 13,2 na 12,6 posto, pokazuju podaci Euromonitor Internationala. Zbog toga raste Nikeov konkurentski pritisak na njemački Adidas, koji je nedavno smanjio procjene dobiti i prihoda u ovoj godini.
"Kad pogledate diljem svijeta, ne postoji velika konkurencija. Adidas se bori, Reebok se bori", kaže Brian Yarbrough, analitičar u tvrtki Edward Jones.
Veliki prodor u Adidasovo tržište Nike je ostvario na svjetskom nogometnom prvenstvu u Brazilu u lipnju i srpnju ove godine, kada je po prvi put sponzorirao više nacionalnih timova od Adidasa.
Nikeove kopačke nosile su najveće nogometne zvijezde, kao što su Brazilac Neymar i Portugalac Ronaldo. Na tom je prvenstvu Nikeove kopačke nosilo više nogometaša nego kopačke svih ostalih proizvođača zajedno.
"Globalni nogometni prihodi Nikea porasli su u proteklom tromjesečju po dvoznamenkastoj stopi. Od kraja kvartala imamo najveće udjele na tržištima obuće u devet najvećih nogometnih tržišta širom svijeta", kazao je predsjednik Nike brenda Trevor Edwards.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu