Nijemci Srbima vratili 30 vagona

Autor: Rato Petković,VLM , 16. siječanj 2012. u 22:00

Kvarovi su uočeni na specijaliziranim platformama za dizalice te na vagonima nosačima raznih namjena

Isporuka 30 specijaliziranih vagona, koje je kraljevačka tvornica trebala predati Njemačkim željeznicama (Deutsche Bahn) do 3. siječnja, odgođena je za kraj veljače. Naime, kupac je uočio pogreške na konstrukciji naručenih vagona pa je proizvođaču poručeno da ih ispravi do spomenutog termina, uz napomenu da od posla neće biti ništa ako se ne ispoštuje novi rok. Riječ je o specijaliziranim platformama na koje trebaju biti montirane dizalice za postavljanje pružnih pragova i tračnica te o vagonima nosačima za druge potrebe. Boško Savković, direktor kraljevačke Fabrike vagona, ne sumnja da će se sve pogreške otkloniti u predviđenom roku i preko medija najavljuje svečanu primopredaju krajem veljače. U tvornici se pravdaju da su pogreške nastale zbog manjka stručnoga kadra, osobito kada je riječ o zavarivačima kojih u Srbiji nema dovoljno. Poslovi se povjeravaju priučenim radnicima nakon tromjesečne prakse, što se pokazalo nedovoljnom obukom. Kvalitetniji zavarivači našli su posao u inozemstvu jer im se ne isplati u Srbiji raditi za 160 eura kad u inozemstvu mogu dobiti deset puta višu plaću. U siječnju je čak 50 zavarivača otišlo iz tvornice jer su na plaću iz veljače prošle godine čekali gotovo godinu dana. Direktor za ilustraciju navodi da su im njemački stručnjaci prilikom prethodne isporuke u 2010. samo na jednom vagonu pronašli čak 400 pogrešaka nastalih nestručnim radom zavarivača.

Vagoni iz Rumunjske
Kraljevačka tvornica vagona devastirana je neuspjelom privatizacijom kada ju je kupila ukrajinska kompanija Azov Impex. Kupoprodajni ugovor je raskinut i tvornica se sad nalazi u državnom vlasništvu. S Njemačkim željeznicama tvornica ima dugu poslovnu suradnju jer je svojedobno ugovoren posao o isporuci tisuću vagona. U tvornici se sad ulažu veliki napori da što prije otklone nepravilnosti na 30 vagona i nastave suradnju jer od narudžbi Njemačkih željeznica ovisi opstanak tvornice s dugom tradicijom. Za razliku od Njemačkih željeznica koje su unatoč uočenim nepravilnostima zadovoljne dosadašnjom suradnjom domaće javno poduzeće Željeznice Srbije vagone naručuje u inozemstvu. Kreditima europskih banaka naručeno je tisuću teretnih vagona iz Rumunjske iako u Srbiji uz kraljevačku postoji i niška tvornica vagona, čiji su kapaciteti tek polovično iskorišteni.

Ruski zajam
Dvanaest putničkih dizelskih kompozicija naručeno je pak od ruskog Metrovagonmaša. Nakon dvomjesečnoga usklađivanja sa srpskim željezničkim standardima prva kompozicija počet će prometovati ovih dana, dok će se ostale isporučiti do kraja godine. U tijeku su pregovori da se sto milijuna dolara, dio obećanoga ruskog zajma vrijednog 800 milijuna dolara, iskoristi za nabavu još dizelskih kompozicija. Ovo je prvi put da srpske željeznice kupuju nove putničke kompozicije nakon punih 30 godina. Zbog manjka putničkih vlakova, osobito dizelskih kompozicija koje prometuju na neelektrificiranim prugama, ukinute su mnoge linije. U Vojvodini te na jugu Srbije veći je broj pruga već zarastao u korov.

Komentirajte prvi

New Report

Close