Netflix iznenadio uspješnim rezultatima, ali i dalje ima neizvjesnu sudbinu

Autor: Poslovni.hr , 18. listopad 2016. u 14:15
Foto: Reuters

Izvrsni Netflixovi poslovni rezultati za treći kvartal iznenadili su brojne kritičare, pa se ta internetska TV platforma ponovno vratila na pozitivne tračnice, nakon teške prve polovice godine.

Neto prihod porastao je na 2,29 milijarde dolare, ali ključna je brojka povećanje pretplatnika za 370 tisuća u SAD-u i za 3,2 milijuna u međunarodnom poslovanju, što je izvan svih očekivanja. No, pokazatelji također upućuju na neizvjesnost u budućim poslovnim rezultatima, kao i općenitoj tržišnoj poziciji, poručuju iz Saxo banke.

Netflixu treba čestitati na izvrsnim rezultatima što će utjecati i na cijenu dionice koja bi mogla krenuti prema prošlogodišnjoj najvišoj vrijednosti od 133 dolara – poručuje Peter Garnry, rukovoditelj sektora za trgovanje dionicama u Saxo banci i dodaje da je ipak zabrinut za dugoročni poslovni model te tvrtke. Slabost se naime vidi u podacima o tijeku novca jer je trošak za privlačenje novih korisnika povećan za 100 posto dok su prihodi rasli za 30 posto. Važno je shvatiti taj omjer potreban za privlačenje novih ili zadržavanje zadovoljstva postojećih korisnika u odnosu na ono što prihoduju, a to je ono što me zabrinjava, kaže Garnry.

U 2017. godini Netflix planira potrošiti oko šest milijardi dolara na sadržaj, sa svojom strategijom stvaranja originalnog sadržaja, kao što su produkcije Stranger Things, House of Cards i Making a Murder, u borbi za tržišni udio s Amazonom i HBO-om. No, Garnry i dalje smatra da će Netflixu biti jako teško zadržati cijenu dionice u pozitivnim kretanjima, pa smatra da s Netflixom treba igrati na 'kratko'.

Netflix je zamišljen kao platforma koja će posjedovati globalni distribucijski kanal video sadržaja koji se streamaju i koja bi se naposljetku na tržištu prometnula kao dominantna. Iako bi se to još moglo ostvariti, čini se da ta uloga ipak neće pripasti baš Netflixu. Naime, oči su uprte u dva najveća Netflixova konkurenta, Amazon i HBO jer ankete pokazuju da su potrošači spremni imati nekoliko pretplata, nastavlja P. Garnry i dodaje da je očito da nitko zapravo ne može posjedovati distribucijski kanal što naposljetku znači manju pregovaračku moć s pružateljima sadržaja trećih strana.

Vlasnik HBO-a Time Warner već je jasno dao do znanja da želi svoj udio na tržištu 'streamanja' i s dobro napravljenim sadržajem na svom popisu kao što je 'Game of Thrones', prisilio je Netflix na skupu dvosmjernu strategiju stvaranja izvornog sadržaja kao i kupovinu dodatnog. Nažalost, smanjenje broja pretplatnika prijeko potrebnih za financiranje tih silnih izdataka, za Netflix je došlo u najgore moguće vrijeme.

–   Netflix će i dalje osjećati posljedice svoje odluke za globalno širenje iz prvog kvartalu ove godine. Tržišni udio u Sjevernoj Americi također im ne ide na ruku, s obzirom da tu ima moćnog konkurenta kao što je Amazon koji, da bi se što brže proširio u područje video streaminga, koristi svoju financijsku moć od internetske prodaje i AWS platforme – naglašava Garnry, ironizirajući da je onaj igrač koji je bio pokretačka i disrupcijska prevaga na tržištu, sada u obrambenoj poziciji i borbi s nemilosrdnom konkurencijom – što je u konačnici odlična vijest za korisnike.

S obzirom da Netflix, Amazon i HBO ne mogu dobiti veliki udio vrijednosti od pružatelja sadržaja treće strane, primorani su stvarati vlastite sadržaje. I taj će se trend nastaviti, a na kraju će industrija krenuti prema daljnjoj vertikalnoj integraciji prisiljavajući postojeće pružatelje sadržaja da u obzir uzmu njihove strategije – predviđa prvi čovjek za analizu tržišta dionica u danskoj investicijskoj banci i zaključuje da se Netflix u najboljem slučaju može nadati da će ostati značajan igrač na tržištu koje ima potencijal rasta, s obzirom da Kina, Indija i Brazil tek ulaze u igru, dok će se u najgorem slučaju jednostavno morati pomiriti s činjenicom da mora obuzdati vlastite ambicije.

 

Komentirajte prvi

New Report

Close