Ovako švicarski prehrambeni div odlučuje koji su mu brendovi profitabilni

Autor: Tomislav Pili , 14. travanj 2014. u 10:39
Nestlé nije ostvario prognozirani rast prodaje od 5 posto

Nova poslovna strategija uključivat će i pojačane investicije u brendove za koje u Nestleu smatraju da imaju dovoljno potencijala.

Sve konkurentnije globalno tržište hrane prisiljava švicarskog prehrambenog diva Nestlé na prodaju slabije profitabilnih dijelova svog portfelja robnih marki.

Da se daljnje prodaje brendova mogu očekivati i narednih godina potvrdio je krajem prošlog tjedna Nestléov glavni izvršni direktor Paul Bulcke. Obrativši se dioničarima tijekom glavne skupštine održane u Laussani, Bulcke je naglasio kako će Nestle u budućnosti trebati "učiniti više s manjim portfeljem", piše The Wall Street Journal. Nova poslovna strategija osim likvidiranja manje profitabilnih dijelova portfelja uključivat će i pojačane investicije u brendove za koje u Nestléu smatraju da imaju dovoljno potencijala. Prema Bulckeovim riječima, to se prvenstveno odnosi na program hrane za kućne ljubimce Purina i program kavovina Dolce Gusto.

 

4,4posto

porasla je dionica Nestlea tijekom ove godine

"Gledamo na naše proizvode i portfelj brendova oštrijim pogledom", naglasio je Bulcke i dodao kako kompanija bira gdje će investirati, u kojim područjima želi poboljšanja, a gdje će deinvestirati. Nestlé, sa sjedištem u Veveyu u Švicarskoj, suočen je s najsporijim rastom u četiri godine. Razlog je usporavanje potražnje na rastućim tržištima, uključujući i Kinu te slabašne stope rasta na razvijenim tržištima. Prošla je godina za Nestlé bila osobito izazovna jer kompanija nije uspjela ostvariti prognozirani rast prodaje od pet posto. To se nije dogodilo od 2009. godine.

Međutim, spori rast nije samo specifičnost Nestléa, već problem s kojim se bori većina globalnih prehrambenih kompanija. Usporavanje rasta utjecalo je i na usporavanje Nestléovih investicija. Tijekom prošle godine kompanija je uložila malo manje od pet milijardi franaka, što je devet posto manje od iznosa investiranog godinu ranije. Žrtva usporenog rasta do sada je bio 10-postotni udjel u švicarskom proizvođaču umjetnih aroma Givaudanu, a prodan je i program sportske hrane PowerBar te dijetni program Jenny Craig. U veljači je objavljeno da Nestlé smanjuje svoj dionički udjel u francuskom proizvođaču kozmetike L'Oréal sa 29,4 posto na 23,3 posto.

Nisu zabrinuti

Dionica se dobro drži

Usporavanje rasta prodaje trenutno pretjerano ne brine investitore u dionice Nestléa. Tijekom ove godine dionica je ojačala za 4,4 posto što je značajno bolje od švicarskog SMI indeksa koji bilježi rast od 2,6 posto. Ipak, prošle je godine vrijednosnica švicarskog prehrambenog ponosa značajno podbacila u odnosu na indeks. Dionica Nestléa je porasla nešto više od devet posto dok je SMI indeks porastao znatnijih 16,8 posto.

Komentirajte prvi

New Report

Close