Modernizacija Rafinerije Modriča teška 97 milijuna eura prilika i za hrvatske tvrtke

Autor: Darko Bičak , 08. srpanj 2012. u 22:00

Za razliku od Ine Zarubežnjeft uvelike povećava proizvodnju ulja u svojoj Rafineriji Modriča

Europa će u idućem razdoblju trebati više od šest milijuna tona motornih ulja i maziva godišnje, u čemu će uvelike participirati i Rafinerija ulja Modriča iz susjedne Bosne i Hercegovine. Iako je Modriča u doba bivše Jugoslavije bila lider u tom segmentu, znatna konkurencija joj je bila Ina.

Smanjivanje proizvodnje
No od 1990-ih Ina je konstantno smanjivala proizvodnju motornih ulja i maziva. Kolika je danas proizvodnja ulja i maziva nije poznato jer u Ini ne žele izlaziti s tim podatkom, no neslužbeno se može doznati da je riječ o “vrlo skromnom segmentu poslovanja” Ina grupe. Procjenjuje se da nije riječ o više od 10.000 tona godišnje. Za razliku od Ine, u Zarubežnjeftu, koji je od 2007. vlasnik Rafinerije ulja Modriča i u koju je već investirao 8,6 milijuna eura, imaju plan do 2016. godine postati druga najveća tvornica u ovom dijelu Europe. Omer Kovač, direktor razvoja u Modriči, navodi projekcije da se sadašnja proizvodnja baznih ulja poveća sa stotinjak na 200.000 tona godišnje. Također se planira povećati proizvodnja finalnih motornih ulja sa sadašnjih 40-ak tisuća tona na gotovo sto. Za takav ambiciozni plan Zarubežnjeft je osigurao između 70 i 97 milijuna eura za investicije u Modriču do 2016. godine. Zoran Jovanović, tehnički direktor rafinerije, pojašnjava da će se za industrijski pogon nove rafinerije utrošiti 37 milijuna eura, a ostatak se odnosi na potrebnu infrastrukturu u tvornici i oko nje da bi se te količine mazuta mogle proizvesti i plasirati na tržište. Konkretan iznos utrošenih sredstava ovisit će o kapacitetima kojima će tvornica operativno raditi, što će pak ovisiti o tržišnim uvjetima. Već sada tvrtka plasira više od 90 posto svoje proizvodnje na regionalna tržišta te u Europsku uniji i Rusiju, a u budućnosti će se taj postotak još povećati. Uz udvostručenje proizvodnje, prije svega baznih ulja, razmišlja se čak i o utrostručenju kapaciteta u smislu da se ne zatvara odmah stari pogon nakon otvaranja novog pa će produkcija Modriče će uvelike premašiti regionalne potrebe u svim segmentima. Iako ne žele govoriti o konkretnim tvrtkama, u Modriči neslužbeno kažu da su već danas značajni korisnici njihovih usluga mnogi brendovi zapadnoeuropskih automobilskih industrija, koji u svojim servisima ulijevaju ulje iz ove rafinerije kao vlastitu trgovačku marku.

Hrvatske tvrtke
Investicija u ovu rafineriju velika je prilika i za mnogobrojne hrvatske tvrtke iz sektora metalurgije, strojogradnje, automatizacije i montaže. “Postojeću rafineriju su uvelike gradile hrvatske tvrtke poput svih sektora Đure Đakovića, Jugoturbine, zatim zagrebačka tvrtka za automatizaciju ATM i mnogi drugi. No nažalost danas dobar dio njih ne postoji. Imamo dobro iskustvo s tvrtkama iz Hrvatske i nadamo se da ćemo moći surađivati i na projektu nove rafinerije”, kazao je Omer Kovač, jedan od najstarijih menadžera u Modriči, koji je u ovoj tvrtki još od 1970-ih. Glavni tehnološki dio rafinerije isporučit će ABB iz Francuske. Čitavu investiciju financirat će Zarubežnjeft. Dio sredstava osigurat će sama korporacija, a veći dio sredstava doći će kroz kredite od ruskih državnih banaka. U Modriči ističu da je već sadašnjom modernizacijom 580 radnika u njihovoj tvrtki višak za poslovni proces, no da zahvaljujući visokoj proizvodnosti i relativno dobroj situaciji na tržištu mogu biti i socijalno odgovorna organizacija, koja neće izazivati potrese masovnim otpuštanjima.

Komentirajte prvi

New Report

Close