Mercedesovo ulaganje u Alabami 'baca rukavicu' Tesla Motorsu

Šef Daimlera Dieter Zetsche/REUTERS Šef Daimlera Dieter Zetsche/REUTERS

U Tuscaloosi će se od 2020. proizvoditi električni Mercedesovi terenci, vrlo popularni u Americi.

Golemim ulaganjem u tvornicu u Alabami Daimler baca rukavicu proizvođaču električnih automobila Tesla Motors u "njegoovm dvorištu". Vodeći svjetski proizvođač luksuznih automobila najavio je prošloga tjedna ulaganje od milijardu dolara u tvornicu u Tuscaloosi.

Naime, pored postojeće tvornice u kojoj se Mercedesi proizvode već 20 godina sagradit će se tvornica baterija za električna vozila, peta u Daimlerovoj globalnoj lepezi. Nakon dovršetka investicije, u Alabami će se od 2020.  proizvoditi električne verzije Mercedesovih terenaca, tzv. SUV vozila, posebno popularna u Americi. Trenutno Mercedes u Alabmi zapošljava 3700 radnika, a nakon gradnje pogona za baterije zaposlit će ih još 600.

 

30 posto

svih prodanih auta u SAD-u do 2030. bit će pokretana baterijama

Inače, Tuscaloosa je jedno od najvažnijih proizvodnih središta njemačke kompanije jer 70 posto proizvedenih automobila odlazi u izvoz na globalna tržišta. Ne treba zanemariti ni politički aspekt investicije s obzirom da je predsjednik Donald Trump kritizirao njemačke proizvođače automobila zbog prevelike prodaje u Americi. Osim što će postati prvi europski proizvođač koji će u SAD-u sklapati električna vozila, Mercedes će na taj način uzvratiti udarac Tesli koja mu ozbiljno nagriza tržišni udjel.

Naime, prošle se godine na američkom tržištu Teslin Model S prodavao bolje od njemačkih luksuznih perjanica, Mercedesa S-klase i BMW-a serije 7.

Poput ostalih proizvođača, Daimler se sprema za vrijeme kada će prodaja električnih automobila značajno porasti. Projekcije Bloomberg New Energy Financea za američko tržište govore da će se prodaja te vrste vozila do 2021. učetverostručiti na 643.000 vozila godišnje. U tom bi slučaju auti na struju imali četiri posto tržišnog udjela. No, već do 2030. trećina svih prodanih automobila bit će pokretana baterijama. Međutim, ta promjena neće biti jeftina za automobilske kompanije. Kako bi nadoknadio niže marže na električne automobile, Daimler je prošloga tjedna objavio plan ušteda od četiri milijarde eura do 2025. godine.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!