Mali avioni ne donose profitabilnost

Autor: Poslovni.hr , 14. rujan 2010. u 22:00

Mali regionalni mlazni zrakoplovi s kratkim krilima i skučenim putničkim prostorom dugo su bili popularni. Više ne. Američke zrakoplovne kompanije se zbog visokih troškova goriva i cijene održavanja polako rješavaju nekoć visoko cijenjenih zrakoplova sa 50 putničkih mjesta jer su im postali preskupi.

Zrakoplovna tvrtka Comair, podružnica Delta Air Linesa, koja je devedesetih započela s trendom korištenja malih aviona, rekla je da će svoju flotu malih Bombardiera od 50 sjedišta srezati za 75 posto. Kompanija će tako do 2010. ostati samo na 44 takva zrakoplova; 2008. ih je imala 144. American Airlines je u lipnju ove godine objavio da bi se mogao riješiti svoje podružnice American Eagle i njezinih 214 zrakoplova, uglavnom malih aviona koje je izradila tvrtka Empresa Brasilera de Aeronáutica. Do 2015. američke zrakoplovne kompanije će u svom vlasništvu imati samo oko 200 zrakoplova sa 50 ili manje putničkih mjesta, što je veliko smanjenje u odnosu na današnjih 2000, predviđa Michael Boyd, predsjednik konzultantske kuće Boyd Group International. U 2010. ih je odbačeno već 80. Regionalni zrakoplovi lete dvostruko brže od onih s turbo propelerima i bili su isplativi kada je barel nafte stajao 20 dolara. S cijenom nafte koja se u prosjeku kreće oko 77,93 dolara, što je 39 posto više od prošle godine, zrakoplovne kompanije sada favoriziraju zrakoplove koje proizvode kompanije Embraer i Bombardier, a koje prevoze najmanje 70 putnika. “Ako ste okrenuti profitabilnosti, tada vam zrakoplov od 50 sjedala ne izgleda nimalo privlačno”, kaže Richard Aboulafia, analitičar Teal Groupa.
(Bloomberg Businessweek)

Komentirajte prvi

New Report

Close