Mali regionalni mlazni zrakoplovi s kratkim krilima i skučenim putničkim prostorom dugo su bili popularni. Više ne. Američke zrakoplovne kompanije se zbog visokih troškova goriva i cijene održavanja polako rješavaju nekoć visoko cijenjenih zrakoplova sa 50 putničkih mjesta jer su im postali preskupi.
Zrakoplovna tvrtka Comair, podružnica Delta Air Linesa, koja je devedesetih započela s trendom korištenja malih aviona, rekla je da će svoju flotu malih Bombardiera od 50 sjedišta srezati za 75 posto. Kompanija će tako do 2010. ostati samo na 44 takva zrakoplova; 2008. ih je imala 144. American Airlines je u lipnju ove godine objavio da bi se mogao riješiti svoje podružnice American Eagle i njezinih 214 zrakoplova, uglavnom malih aviona koje je izradila tvrtka Empresa Brasilera de Aeronáutica. Do 2015. američke zrakoplovne kompanije će u svom vlasništvu imati samo oko 200 zrakoplova sa 50 ili manje putničkih mjesta, što je veliko smanjenje u odnosu na današnjih 2000, predviđa Michael Boyd, predsjednik konzultantske kuće Boyd Group International. U 2010. ih je odbačeno već 80. Regionalni zrakoplovi lete dvostruko brže od onih s turbo propelerima i bili su isplativi kada je barel nafte stajao 20 dolara. S cijenom nafte koja se u prosjeku kreće oko 77,93 dolara, što je 39 posto više od prošle godine, zrakoplovne kompanije sada favoriziraju zrakoplove koje proizvode kompanije Embraer i Bombardier, a koje prevoze najmanje 70 putnika. “Ako ste okrenuti profitabilnosti, tada vam zrakoplov od 50 sjedala ne izgleda nimalo privlačno”, kaže Richard Aboulafia, analitičar Teal Groupa.
(Bloomberg Businessweek)
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu