Kupnjom Tomova lanca Konzum učvrstio poziciju u BiH

Autor: Milan Šutalo; Snježana Vujisić Sardelić , 27. siječanj 2009. u 22:00

Umjesto gradnje velikih objekata kao što je radio Mercator Konzum je preuzimao lokalne trgovine

Hrvatski trgovački lanac Konzum nastavlja širenje mreže maloprodajnih objekata u Bosni i Hercegovini, učvršćujući lidersku poziciju na tržištu u toj zemlji. Agrokor je objavio da je postigao dogovor o preuzimanju tri supermarketa unutar trgovačkih centara Tom, čiji je vlasnik Savo Tomašević iz Istočnog Sarajeva. “Dogovorili smo preuzimanje njihovih objekata. Daljnja procedura je u tijeku, a sva potrebna dokumentacija predana je Konkurencijskom vijeću BiH”, kazala je Anja Linić, direktorica Ureda za odnose s javnošću Agrokora, u čijem sastavu posluje lanac Konzum BiH. U utorak iz Agrokora nisu željeli dodatno obrazložiti detalje ugovora, poput cijene i ostalih uvjeta preuzimanja.

Nastavak preuzimanja
Trgovački centri Tom posluju u okviru kompanije Tomašević, a uglavnom su koncentrirani u istočnom dijelu BiH, gdje su se afirmirali kao lider u području trgovine. Osim centra u Lukavici, koji se prostire na 7000 četvornih metara, Tomašević ima maloprodajne objekte na Palama, u Foči i Bijeljini. Veleprodajne objekte imaju i u Istočnom Sarajevu i Trebinju, a distribuiraju prehrambene proizvode, tehničku robu, građevinski materijal, sanitarnu opremu, poljoprivredne strojeve i drugu robu.

Kolektivni ugovor
Krajem prošle godine Konzum je u BiH raspolagao sa 78 maloprodajnih objekata uključujući i šest Kozmo drogerija. Konzumov rast na tržištu BiH posebice je značajan s obzirom na poteškoće s kojima se suočava najozbiljniji konkurent slovenski Mercator. Taj je lanac nedavno zatvorio centar Mercatorova supereta u Tuzli. Najavljeno je zatvaranje još triju objekata. Za razliku od Mercatora, čija se strategija širenja na tržištu BiH vidjela u gradnji velikih trgovačkih centara, Konzum se odlučio za drukčiju poslovnu filozofiju koja se pokazala uspješnijom. Umjesto gradnje velikih objekata u većim gradovima Konzum je preuzimao lokalne trgovačke tvrtke te uzimao male prodavaonice u zakup. I dok je Mercator uspio otvoriti osam velikih trgovačkih centara, Konzum je pak stvorio najbrojniju maloprodajnu mrežu u zemlji od oko 80 super, maksi i mini marketa. Lani je, nakon četiri godine poslovanja u BiH, Konzum preuzeo lidersku poziciju od Mercatora čiji je tržišni udio manji od 7%. Udio Konzuma je oko 12%. Tomašević je poznat javnosti nakon prijetnji pripadnika kriminalnog miljea Darka Eleza da će teroristički napasti njegove objekte jer navodno pomaže Đorđa Ždralu, vođu suparničkog klana.

Komentirajte prvi

New Report

Close