Idejin gubitak veći od kapitala

Autor: Rato Petković / VLM , 11. listopad 2012. u 21:59
Idea ulagala u povećanje tržišnog udjela

Todorićev trgovački lanac u Srbiji na listi gubitaša.

Agrokorov trgovački lanac Idea našao se na popisu srpskih kompanija čiji su gubici veći od kapitala. U taj je gubitak Idea ušla svjesno ulažući u povećanje udjela na tržištu. Na gubitke je utjecao i pad kupovne moći za 20 posto.

U kompaniji računaju da će dobit doći s vremenom, preko šire prodajne mreže. Naime, osim gradnje vlastitih hipermarketa Idea je kupila i trgovine najvećega niškog trgovačkog poduzeća Angropromet te slovenskog Tusa. Zbog manjeg prometa povećala je najam svojega prodajnog prostora drugim korisnicima. Tako je u njezinu najvećem beogradskom prodajnom objektu Ekstra Idea dio iznajmljen Tehnomaniji. Gubitke zbog ulaganja u vlastitu mrežu imao je i Vip mobile, ali to je cijena pokušaja da se osvoji više od petine tržišta mobilne telefonije. Vip mobile je dosad u Srbiju uložio više od 600 milijuna eura, a gubici su mu za 327,8 milijuna eura veći od kapitala. Drugi gubitaši s uloženim inozemnim kapitalom, poput Lukoila i US Steela, nagomilali su gubitke zbog smanjene potražnje.

US Steel se povukao iz smederevske željezare ustupivši je vladi za dolar, ali i s nepokrivenim gubitkom većim od 600 milijuna dolara, što nadmašuje vrijednost željezare. Lukoil pak prodaje 85 od 180 benzinskih crpki kako bi pokrio dio gubitaka. U kompaniji tvrde da unatoč svemu ne razmišljaju o odlasku sa srpskog tržišta. Posebna su priča gubici u domaćim kompanijama. Tvrtke u javnom sektoru raspolažu kapitalom od 21,1 milijarde eura, a gubitak im iznosi 3,5 milijardi eura. Rekorder su Zastava automobili sa samo 18 formalno zaposlenih, u kojoj su gubici za 384 milijuna eura veći od vrijednosti kapitala tvrtke. Javna poduzeća ostvarila su 682 milijuna eura dobiti, a privatne 975 milijuna, iako imaju 40 posto manje zaposlenih nego javni sektor.

Komentirajte prvi

New Report

Close