Henkel u drugom kvartalu bilježi dvoznamenkasti rast

Autor: Ana Maria Filipović Grčić , 28. kolovoz 2015. u 12:33
Foto: Henkel

Na izazovno globalno gospodarsko okruženje Henkel odgovara agilnošću i fleksibilnošću.

Željko Smodlaka, nakon što je 2008. preuzeo ulogu predsjednika Uprave Henkel Adria, 2015. godine postaje i generalnim direktorom sektora Beauty Care za Srbiju, pridruživši se time Izvršnom odboru kompanije Henkel Srbija.

Henkel Adria regija podrazumijeva tržišta Hrvatske, Slovenije, Bosne i Hercegovine, Makedonije te Crne Gore, jednako kao i Beauty Care sektor. Iako je riječ o zemljama koje su u manjem ili većem opsegu osjetile ekonomsku krizu, Henkel i Beuaty Care u drugom kvartalu ove godine bilježe rast profita. Primarno, pozitivni poslovni rezultati posljedica su sposobnosti prilagođavanja uvjetima svakog pojedinačnog tržišta na kojem posluju.

Henkel svoj uspjeh može zahvaliti i hrabrosti izlaska na tržišta u razvoju u kojima trenutno bilježe organski rast od 5,1 posto. Kompanija koja je, osim što je uvrštena u Dow Jones indeks održivosti, nekoliko je puta od 2010. na ovamo certificirana i „Poslodavac partner“ titulom. Istovremeno studenti Henkel smatraju poželjnim zaposlenjem, što pokazuje nagrada Zlatni indeks. U javnosti je kompanija poznata i po svom humanitarnom djelovanju, na koje potiče i zaposlenike.

U intervjuu sa Željkom Smodlakom imali smo prilike doznati više o stanju na tržištima u regiji, planovima za budućnosti i izazovima koji su pred njega stavljeni od postavljanja na mjesto generalnog direktora.

Henkel često ističe kako je vizija tvrtke postati globalni predvodnik na području robnih marki i tehnologija. Smatrate li da ste na putu ostvarenja zadanog cilja?

Da, smatramo da smo na dobrom putu. Unatoč kontinuirano izazovnom okruženju u kojem poslujemo zadovoljni smo rezultatima koje ostvarujemo. Na globalnoj razini ponovno smo ostvarili dvoznamenkasti rast po pitanju prodaje i zarade u drugom kvartalu ove godine pa nam je tako prodaja porasla za  13,5 posto te dosegla vrijednost od 4,695 milijardi eura. Kada govorimo o poziciji naših robnih marki na regionalnom i lokalnom tržištu, uzimajući u obzir dugogodišnju krizu prisutnu na ovim tržištima zadovoljni smo kako su naši proizvodi prihvaćeni na hrvatskom tržištu, kao i na tržištima Adria regije. U suradnji s našim partnerima kontinuirano radimo na jačanju i pozicioniranju proizvoda tvrtke Henkel iz sva tri poslovna sektora, a taj rad i ulaganje potvrđuju i ostvareni rezultati. Tako je prema istraživanju Nielsena, Henkel Beauty Care vodeći je na tržištu Hrvatske i Slovenije s robnom markom Taft te Palette bojama za kosu u Hrvatskoj i Brillance u Sloveniji.

Što se tiče robnih marki u poslovnom sektoru proizvoda za pranje i čišćenje u domaćinstvu, prema podacima agencije Nielsen, naše robne marke Perwoll i Bref su vodeće u Hrvatskoj, Sloveniji te Bosni i Hercegovini, kao i robna marka Pril u Sloveniji te Persil u BiH. Također, naša robna marka Loctite vodeća je u sve tri zemlje.

U drugom kvartalu 2015. Henkel je zabilježio rast prodaje od 13,5 posto i Snažan organski rast prodaje na tržištima u razvoju. Kako ste uspjeli u tome s obzirom na makroekonomske uvjete i financijske krize? Koliko su tržišta u razvoju atraktivna za kompaniju poput Henkela? Koje su najveće bojazni prilikom ulaska na jedno takvo tržište?

U kontekstu izazovnog globalnog gospodarskog okruženja ključni čimbenici uspjeha su agilnost i fleksibilnost. Ključ uspjeha je prilagodba, pojednostavljenje te ubrzanje naših struktura i procesa kako bismo odgovorili na promjenjive tržišne uvjete. Što se tiče vašeg pitanja vezanog uz tržišta u razvoju, ona su iznimno važna te značajno doprinose Henkel Grupi. Tako je prema rezultatima iz drugog kvartala ove godine organska prodaja na tržištima u razvoju Istočne Europe, Afrike/Bliskog istoka, Latinske Amerike i Azije (isključivši Japan), kojoj su doprinijeli svi poslovni sektori, porasla za 5,1 posto te ponovno nadprosječno doprinijela organskom rastu Henkel Grupe.

Rusija, gdje smo prisutni sa sva tri poslovna sektora, predstavlja tržište od ključnog značaja za Henkel na području Središnje i istočne Europe. Ove godine Henkel proslavlja 25 godina prisustva na tom tržištu. Činjenica da Henkel u Rusiji ima proizvodnju u 10 tvornica, kao i da usprkos izazovnim tržišnim uvjetima i nestabilnosti tečaja, u Rusiji nastavljamo s dvoznamenkastim rastom, razlozi su koji potvrđuju opredijeljenost Henkela za dugoročno poslovanje na ovom tržištu.

Na Henkelovim stranicama moglo se pročitati kako je cilj tvrtke do 2030.: svi proizvodi i procesi tvrtke Henkel trebaju biti triput učinkovitiji nego danas. Možete li nam ukratko pojasniti što takav cilj sve uključuje? Koji su potencijalni izazovi u ostvarenju navedenog plana?

Dugoročni cilj Henkelove Strategije održivosti predstavljene 2012. godine je postići više s manje te do 2030. godine povećati učinkovitost resursa s faktorom 3. Cilj tvrtke Henkel bio je popraviti odnos između vrijednosti koje stvara i utjecaja na okoliš za 30% u 5 godina, od 2011. do 2015. godine. Do kraja 2014. godine tvrtka Henkel ostvarila je značajan napredak. Primjerice, potrošnja energije je smanjena za 20%, potrošnje vode je smanjena za 19% dok je volumen otpada smanjen za 18%. Prošle godine, tvrtka je zauzela vodeća mjesta na raznim nacionalnim i međunarodnim listama i indeksima održivosti. Istaknut ću samo kako je Henkel uvršten u Dow Jones indeks održivosti od njihovog predstavljanja 1999. godine, kao i da je osam puta bio rangiran kao vodeća tvrtka u industriji. Sve ovo govori u prilog kvalitetnom i predanom radu tvrtke Henkel i svih njenih zaposlenika na području održivosti.

Kako biste ocijenili kupovnu moć i potrošačke navike prosječnog Hrvata? Koliko je ekonomska kriza utjecala na poslovanje Henkela, konkretno na našem tržištu? Koji su proizvodi osjetili pad prodaje, ako ih ima?

Dugogodišnja kriza sigurno je utjecala na kupovnu moć potrošača. Henkel stalno nastoji odgovoriti na potrebe, želje pa u konačnici i financijske mogućnosti potrošača, pružajući u svom asortimanu niz različitih proizvoda koji odgovaraju različitim preferencijama i kupovnoj moći potrošača. Upravo zbog naše prilagodbe promjenjivoj situaciji na tržištu nastavljamo postizati dobre rezultate.

Koliko su važne inovacije u poslovanju Henkela? S obzirom da imate nekoliko proizvoda koji postoje već dugi niz godina na tržištu, a kupci su skloni kupovanju već provjerenih stvari, koliko se lako odvažite na inovacije u asortimanima? Primjerice, Solea je brand s dugotrajnom tradicijom, prisutan na tržištu od 1939., a Vademecum predstavlja najstariji brand u Henkelovim asortimanima i to su marke koje gotovo svaka obitelji koristi. Kako spajate tradiciju s inovativnošću?

Dugotrajnost te pozicija na tržištu naših robnih marki dokazuju da potrošači znaju prepoznati i cijeniti kvalitetan proizvod. Stalnim inovacijama nastojimo potrošačima pružiti novu i dodatnu vrijednost. Naravno, važni su nam i novi, inovativni proizvodi. Tu je na primjer Pril Kraft-Gel, prvi deterdžent za pranje posuđa koji pruža učinkovitost ne samo pri uklanjanju masti, nego i ostataka škroba, a koji smo predstavili u prvom kvartalu ove godine. Poslovni sektor Beauty Care predstavio je Schwarzkopfov Essence Ultîme, prvu robnu marku za njegu kose ekskluzivno razvijen u suradnji s ikonom ljepote Claudijom Schiffer.

Henkel uistinu ide u korak s vremenom pa je tako naš poslovni sektor ljepila i tehnologija predstavio fleksibilnu foliju za apsorpciju topline iz linije Loctite TAF koja smanjuje temperaturu procesora i kućišta mobilnih uređaja za više od 3 Celzijeva stupnja. Zanimljiv je podatak kako je 2014. godine na globalnoj razini sektor Beauty Care ostvario 45 posto prodaje zahvaljujući proizvodima koji su lansirani na tržište u protekle tri godine. Dakle, radi se o uistinu dobrom spoju koji su potrošači, sudeći po ostvarenim rezultatima, prepoznali.

Kako biste komentirali uvriježeni stereotip kako postoje proizvodi za istočno i zapadno tržište, odnosno smislu potrošačkog priklanjanja kompanijama koje imaju sjedišta u zemljama zapada?

Svojim potrošačima uvijek nastojimo pružiti profesionalnu njegu po pristupačnim cijenama, a to je nešto što potrošači prepoznaju i cijene. Možete biti uvjereni da su Henkelovi proizvodi jednako kvalitetni u Hrvatskoj kao što su u Njemačkoj ili Francuskoj.

Prije nekoliko godina Henkel je osvojio nagradu Zlatni indeks. Hendal je proveo istraživanje na uzorku na pet najvećih fakulteta Zagrebačkog sveučilišta: Filozofski fakultet, Prirodoslovno-matematički fakultet, Ekonomski fakultet, Fakultet elektronike i računarstva i Pravni fakultet. Pokazalo se kako studenti zaposlenje u Henkelu smatraju vrijednim i poželjnim. Henkel prilično surađuje sa studentima kojima pruža odlične prilike za praksu i usavršavanje. Za naše socioekonomske okvire i broj mladih koji su nezaposleni, ovo je vrlo vrijedna prilika. Koliki je interes naših studenata za prakse i ostale prilike koje nudite? Koliko je Henkelu ovaj način zapošljavanja novog kadra mladih ljudi – zahvalan?

Ulaganje u naše postojeće ali i potencijalne zaposlenike gledamo kao na najvažniju investiciju. Zadovoljstvo zaposlenika iznimno nam je bitno te stoga imamo postavljene izvrsne programe za razvoj zaposlenika, što dokazuje i Certifikat „Poslodavac partner“ kojeg smo prvi put dobili 1. ožujka 2010., nakon čega smo još nekoliko puta ponovo certificirani. S velikim zadovoljstvom mogu reći kako smo i ove godine ponovo dobili ovaj vrijedan Certifikat „Poslodavac partner“. Kao dio velike međunarodne kompanije Henkel Croatia zaposlenicima pruža mogućnost obrazovanja i usavršavanja kroz programe seminara i edukacija, a postoji mogućnost usavršavanja i u našim uredima u drugim zemljama.

Studentima nudimo priliku da kroz rad u Henkelu nauče u praksi kako izgleda stvarni poslovni svijet te naravno i mogućnost da ako pokažu zanimanje svoju karijeru započnu upravo ovdje kod nas. Iznimno cijenimo trud i predanost. Henkel u mnogim zemljama, uključujući Hrvatsku, organizira natjecanje Henkel Innovation Challenge, namijenjene upravo studentima. Moram istaknuti kako studenti iz Hrvatske već niz godina imaju iznimno uspješne nastupe na ovom natjecanju, a studentski tim koji je predstavljao Hrvatsku 2014. godine odnio je pobjedu u finalu.

Tvrtka posluje u tri područja – u sektoru proizvoda za pranje i čišćenje u domaćinstvu, sektoru ljepila i tehnologije, te sektoru proizvoda za njegu tijela. U kojem sektoru bilježite najbolje rezultate?

Prema rezultatima objavljenim za drugi kvartal 2015. godine sva tri poslovna sektora su doprinijela dobrim poslovnim rezultatima kompanije. Poslovni sektor proizvoda za pranje i čišćenje u domaćinstvu ponovo je zabilježio snažan organski rast prodaje od 4,3 posto koji je uglavnom bio potaknut izvedbom na tržištima u razvoju koji su ponovo zabilježili veoma snažan razvoj. Regije Istočne Europe i Latinske Amerike zabilježile su dvoznamenkasti rast. Sektor Beauty care zabilježio je daljnji profitabilni rast  u drugom kvartalu 2015. godine. S 1,9 posto, rast organske prodaje ponovo je bio iznad onog relevantnih tržišta, što je rezultiralo daljim povećanjem tržišnog udjela. Poslovni sektor ljepila i tehnologije ostvario je pozitivan rast organske prodaje od 1,7 posto u ovom kvartalu. Nominalno, prodaja je porasla za 13,3 posto.

U jednom od intervjua otkrili ste kako su vaši globalni financijski ciljevi za 2016. definirani, a oni su 20 milijardi eura prometa, 10 milijardi eura prometa na tržištima u razvoju, 10 posto zarada po dionici. Smatrate li da ste na dobrom putu njihove realizacije?

Henkel iz kvartala u kvartal ostvaruje rast i po pitanju prodaje i po pitanju zarade. U posljednjem kvartalu glavni pokretači bili su snažan rast organske prodaje, prošlogodišnje akvizicije i, prije svega, snažan američki dolar. Organska prodaja bila je snažna na tržištima u razvoju, ponovno pružajući iznadprosječan doprinos rastu. I nadalje očekujemo nepromijenjen status kada je u pitanju trenutno izazovno ekonomsko okruženje u svijetu. U tom kontekstu, agilnost i fleksibilnost su ključni čimbenici uspjeha. Stoga ćemo u skladu s promjenjivim uvjetima na tržištu nastaviti s prilagođavanjem, pojednostavljenjem i ubrzanjem naših struktura i procesa kako bismo ostvarili postavljene ciljeve za 2016. godinu.

Proizvodi koji se mogu pronaći na hrvatskom tržištu uglavnom su proizvedeni u tvornicama u Mariboru i Beču. Koliko vam je ulazak Hrvatske u EU pomogao, koje je mogućnosti pristupanje Uniji otvorilo i čime se ste najviše zadovoljni? Kako ocjenjujete hrvatsko tržište? Koliko je trenutno zaposlenih u Henkelu Croatia?

Henkel Croatia djeluje u sklopu Henkel Adria regije sa sjedištem u Zagrebu. Neke poslovne jedinice su odgovorne za poslovanje na tržištima Slovenije, Bosne i Hercegovine, Makedonije, Kosova i Crne Gore. Henkel Croatia danas ima 131 zaposlenog i svi zajedno s kolegama iz regije čine uistinu kvalitetan tim, koji zajedno radi već niz godina. Rezultati tog rada vidljivi su i u otvaranju nove Ceresit tvornice u Bileći, iz koje opskrbljujemo niz zemalja kao i u pripremi za otvorenje novog impregnacijskog centra koji priprema automobilska divizija Tehnologije Henkel Slovenije.

Henkel se pokazao izuzetno socijalno osjetljivom, odnosno, društveno odgovornom kompanijom. Osim brojnih donacija i sudjelovanja u projektima poput omogućavanja ljetovanja za djecu sa socijalnim i zdravstvenim teškoćama, donacije Domu za odgoj djece i mladeži Karlovac, zatim udruzi „Krijesnica“ koja pomaže djeci oboljeloj od malignih bolesti, pošumljavali ste Brač i brojni drugi. Organizirate i potičete volonterski angažman svojih zaposlenika, i brojne druge aktivnosti. Briga za socijalno ugrožene nije odlika baš svake multinacionalne kompanije, ali Henkel kao da je prepoznao važnost zajedničke društvene odgovornosti. Koji su faktori doveli do ovako snažnog Henkelova angažmana? Na koje sve načine (humanitarne) inicijative poput ovih utječu na kvalitetu kompanije?

Korporativna odgovornost oduvijek je bila integralni dio našeg poslovanja, to je tradicija koja seže do našeg osnivača gospodina Fritza Henkela. Aktivnost s područja društvene odgovornosti provodimo na svima razinama u suradnji s našim zaposlenicima te klijentima, kupcima i partnerima. Kroz podršku raznim projektima, institucijama, udrugama nastojimo bilo novčano ili volontiranjem zahvaliti zajednici i društvu u kojem poslujemo. Kao što ste naveli, Henkel je izuzetno posvećen provedbi projekata društvene odgovornosti i na lokalnoj razini te nastojimo izaći u susret potrebama u različitim područjima života.

Tvrtka Henkel je u sklopu ovogodišnjeg projekta MIT („Make an Impact on Tomorrow“, odnosno „Utječite na sutrašnjicu“) donirala OŠ. Švarča pomagala za učenje namijenjena slijepim i slabovidnim učenicima, na inicijativu svoje zaposlenice iz Henkel Croatia, koja je prepoznala potrebu škole. Na globalnoj razini Henkel provodi projekt MIT još od 1998. godine, a u Hrvatskoj je zaživio 2001. godine. Upravo putem ove inicijative kompanija Henkel podupire volonterski rad svojih zaposlenika i umirovljenika diljem svijeta.

Komentirajte prvi

New Report

Close