'Fićo' preskup za srpsko tržište?

Foto: EPA/PAUL BUCK Foto: EPA/PAUL BUCK

U Srbiji je prodano svega 0,01 posto vozila, jer su preskupa za srpsko tržište na kojemu najbolje prolaze automobili sa cijenom od oko osam tisuća eura, dok je cijena „500L“ 15.000, odnosno svega tisuću eura niža nego u Italiji. Ministarstvo trgovine nastoji se izboriti za nižu cijenu.

U proteklih pet mjeseci od kada je počela proizvodnja Fiatovog modela „500L“ u njegovoj kragujevačkoj tvornici na europsko tržište isporučeno je 38.300 automobila. Trenutno je „500L“ najprodavanije vozilo u C klasi pa se najavljuje primanje novih radnika kako bi se povećala proizvodnja.

Planirano je da se ove godine proizvede između 110 i 180 tisuća automobila, što će ovisiti o potražnji na tržištu. S produkcijom od 110 tisuća ostvarit će se prihod od 1,2 milijarde eura, a sa 180 tisuća dvije milijarde eura. I dok su u Fiatu oprezni u pogledu proizvedenih vozila. srpski ministar gospodarstva Mlađan Dinkić je već izjavio kako će prihod biti na gornjoj granici.

Prema kazivanju Antonija Ferare, glavnog direktora tvornice, Fiat je spreman prilagoditi se svakoj promjeni na tržištu i to je razlog velikog raspona između minimalnog i maksimalnog broja planirane produkcije.

Nešto iznad polovice prodano je u Italiji, a najmanje u Srbiji, svega 0,01 posto, jer je vozilo preskupo za srpsko tržište na kojemu najbolje prolaze automobili sa cijenom od oko osam tisuća eura, dok je cijena „500L“ 15.000, odnosno svega tisuću eura niža nego u Italiji. Ministarstvo trgovine nastoji se izboriti za nižu cijenu, ali je iz poslovodstva tvornice rečeno kako ta mogućnost ovisi o vladi - odnosno koliko je ona spremna beneficirati postojeću cijenu. U tvornici je obnovljena proizvodnja „Punta“, jer je to vozio, u pogledu cijene, prihvatljivo za srpsko tržište.

Prema priopćenju proizvođača u međuvremenu je asortiman povećan s tri  nova modela, koja se međusobno razlikuju po snazi i vrsti motora i sigurnosnim sustavom, ugradnjom automatskog kočenja kod uočavanja zapreke.

Iz tvornice najavljuju prodor na tržište Velike Britanije, a u drugoj polovici godine isporuka će biti proširena na američko tržište. Da bi se udovoljilo zahtjevima američkog tržišta potrebno je u proizvodnom procesu uložiti još 200 milijuna eura, što znači da bi ukupna investicija iznosila blizu 1,3 milijardu eura.

Srpske vlasti nastoje otvoriti rusko tržište za prodaju „500L“.  O tome će srpski premijer Ivica Dačić uskoro u  Moskvi razgovarati s ruskom stranom, jer sporazumom o slobodnoj trgovini nije predviđen bescarinski izvoz automobila na rusko tržište. Sa sadašnjom carinom od 25 posto procjenjuje se kako bi „500L“ bio preskup za rusko tržište iako je na njemu prodaja automobila u porastu.

U proizvodnji spomenutog modela 67 posto dijelova proizvodi se u Srbiji, jer su inozemni kooperanti izgradili vlastite pogone u Srbiji. Taj postotak ispunjava kriterij prema kojemu se od strane Moskve automobil može smatrati srpskim proizvodom.

Komentari (1)
  • Lukica
    Lukica 12:48 26.2.2013.

    Fiat 500 je prekupo auto za Srbiju i Rusiju, teško da će se tu išta prodati. Glavno tržište ovog auta je Zapadna Europa i USA. Posebno Fiat 500 Abarth koji je zvijer od auta. Fiat 500 definitivno ima potencijal, jer je dizajn šminkerski izvaredan, s tim da auto ima svoju dugu tradiciju. Posebno Ameri se lože na ova male nabrijane pile, poput BMW Mini-a.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!