Fiat u gubitku zbog kupnje Chryslera, prihod spašavaju Maserati i Jeep

Autor: Tomislav Pili , 08. svibanj 2014. u 09:58
Maserati bilježi velik skok prodaje u prva tri mjeseca 2014.

Fiatov čelnik Sergio Marchionne na globalnom tržištu ponajviše očekuje od tri brenda – Jeepa, Alfa Romea te Maseratia.

Fiat, talijanski proizvođač automobila sa sjedištem u Torinu, objavio je značajno produbljenje gubitka u prvom tromjesečju na 344 milijuna eura.

Podsjetimo, lani je gubitak iznosio 83 milijuna eura. Povećanje gubitka uzrokovano je isključivo daljnjim preuzimanjem američkog Chryslera.Naime, u siječnju je zaključen 3,65 milijardi dolara vrijedan sporazum o Fiatovoj kupnji preostalih 41,5 posto dionica Chryslera koje su bile u vlasništvu tamošnje sindikalne zaklade. Zajednička kompanija Fiat Chrysler Automobiles prema zamisli Fiatova šefa Sergia Marchionnea trebala bi postati vodeća kompanija za proizvodnju automobila na svijetu. Marchionne na globalnom tržištu ponajviše očekuje od tri brenda – Jeepa, Alfa Romea te Maseratia. Potonji već pokazuje da je s razlogom jedan od šefovih "pomazanika".Naime, tvrtka je učetverostručila kvartalne prihode na 649 milijuna eura uslijed skoka prodaje modela Quattroporte i Ghibli s 1304 komada na 8041. K tome, prihodi još jednog egzotičnog brenda, Ferraria, porasli su za 13 posto na 620 milijuna eura, unatoč nešto smanjenom volumenu prodaje.

 

344milijuna

eura gubitak je Fiata u prvom tromjesečju

Kada se sve zbroji, prihodi od prodaje luksuznih brendova, uključujući tržišta Sjeverne Amerike i Azije, ojačali su prihode grupacije za 12 posto na 22 milijarde eura. Sjeverna je Amerika malo podbacila u profitabilnosti. Unatoč većem volumenu prodaje, dobit na tom tržištu smanjila se za četiri posto na 380 milijuna eura, ponajviše zbog troškova istraživanje i dodatnih servisa. Fiatov gubitak na europskom tržištu smanjio se na 110 milijuna eura, ponajviše zahvaljujući jačoj prodaji. Gubitak je ostvaren na južnoameričkom tržištu, ponajviše zbog 11-postotnog pada u Brazilu. Jučer su na milanskoj burzi dionice Fiata potonule osam posto.  

Plan za spašavanje

Ukinuti rivalstvo Chryslera i Dodgea

Oživljavanje Chryslera kao brenda dio je nove strategije zajedničke kompanije Fiat Chrysler Automobiles. No, kako bi uspjela u tome, talijansko-američka alijansa morat će eliminirati unutarnje rivalstvo između Chryslera i Dodgea. Tako će čuveni model Dodge Grand Caravan nakon 30 godina na tržištu biti ukinut. Dodge će se u budućnosti više fokusirati na sportske automobile.

Komentirajte prvi

New Report

Close