Dobit Facebooka pala, prihodi porasli najsporije u dvije godine

Autor: Poslovni.hr/Hina , 23. travanj 2015. u 08:22
Foto: McPHOTO/DPA/PIXSELL

Facebook je u prvom tromjesečju ostvario neto dobit od 509 milijuna dolara, 20 posto manje nego u istom lanjskom razdoblju, dok su prihodi te društvene mreže porasli za 42 posto, najsporije u posljednje dvije godine.

Facebook je u prvom tromjesečju ostvario neto dobit od 509 milijuna dolara, 20 posto manje nego u istom lanjskom razdoblju, dok su prihodi te društvene mreže porasli za 42 posto, najsporije u posljednje dvije godine.

Prema u srijedu objavljenom poslovnom izvješću, ukupni prihodi najveće svjetske društvene mreže dosegnuli su u prvom kvartalu 3,5 milijardi dolara, dok su godinu dana prije iznosili 2,5 milijardi.

Premda se radi o snažnom 42-postotnom skoku, rast prihoda ipak je najsporiji u posljednje dvije godine.

Pritom su prihodi od oglašavanja, koji čini najveći dio prihoda Facebooka, porasli za 46 posto, na 3,3 milijarde dolara. Najviše su porasli prihodi od oglašavanja na mobilnim uređajima, pa sada čine oko 73 posto ukupnih prihoda od oglašavanja, dok su prije godinu dana činili 59 posto.

Najveća globalna društvena mreža imala je na kraju prvog tromjesečja 1,44 milijarde mjesečnih korisnika širom svijeta, 13 posto više nego godinu dana prije.

Pritom njih 1,25 milijardi pristupa usluzi putem pametnih telefona ili drugih mobilnih uređaja, što je 24 posto više nego godinu dana prije.

"To je snažan početak godine", poručio je osnivač i izvršni direktor Facebooka Mark Zuckerberg u izvješću.

Unatoč vrlo dobrim poslovnim rezultatima, cijena dionice Facebooka pala je u srijedu više od 2 posto jer je ulagače zabrinuo snažan rast troškova kompanije.

Operativni troškovi porasli su u prvom tromjesečju za 83 posto na godišnjoj razini, pri čemu je potrošnja na istraživanje i razvoj skočila na 566 milijuna dolara, dok je u istom lanjskom razdoblju iznosila 181 milijun.

Posljedica je to ulaganja u razvoj kompanija koje je Facebbok nedavno preuzeo, kao što su WhatsApp, Instagram i Oculus Rift.

Troškovi na marketing i prodaju u istom su razdoblju gotovo udvostručeni.

Usporavanje rasta prihoda Facebook pripisuje visokom tečaju dolara, koji je od početka godine prema najvažnijim svjetskim valutama ojačao oko 9 posto, zbog čega slabe prihodi te društvene mreže s inozemnih tržišta.

U poslovnom izvješću Facebook je upozorio i na to da bi mu zbog snažnog dolara prihodi u tekućem tromjesečju mogli pasti za 10 posto.

Komentirajte prvi

New Report

Close