Dobit EADS-a pala na 170 milijuna eura

Autor: Ivan Delaš , 12. svibanj 2009. u 22:00

Loši rezultati Airbusa i pad prodaje skupljih modela srušili tromjesečni profit za 40 posto

EADS je na razini cjelokupne kompanije zabilježio pad dobiti od 40 posto u prvom tromjesečju i to najviše zbog lošeg poslovanja Airbus SAS jedinice, odnosno pada broja u isporukama i cijenama širokotrupnih zrakoplova. Europska kompanija, najveći konkurent Boeingu na polju civilnih zrakoplova, zabilježila je tako neto dobit od 170 milijuna eura, odnosno 21 cent po dionici. Uzevši u obzir da je procjenjena očekivana dobit, medijan šest procjena, bila postavljena na razinu od 158 milijuna eura ostvarena dobit na prvi pogled i nije toliko loša.

Problematični Airbus
Međutim, sama prodaja je pala i to 14 posto na 8,5 milijardi eura što je za čak 1,1 milijardu lošiji rezultat od prognoze analitičara. U kombinaciji sa EBIT-om tvrtke koji je zabilježio pad od čitavih 70 posto loše poslovanje koštalo je EADS i 5,9 postotni pad dionica na pariškoj burzi. Rupinder Vig, analitičar Morgan Stanleya iz Londona, uz ocjenu najbitnijih brojki kompanije lošima, dodaje kako je “najviše zabrinut zbog komentara koji dolaze iz same tvrtke, a iz kojih se jasno iščitava zabrinutost da bi budući rezultati tijekom godine mogli biti još slabiji”. Dakle, glavni problem jest što je Airbus koji doprinosi sa dvije trećine ukupnih prihoda EADS-a isporučio samo 116 zrakoplova, čak sedam manje u usporedbi s prvim tromjesečjem 2008. I što se od tih sedam zrakoplova manje čak šest odnosi na širokotrupce tipa A330 i A340 čija se vrijednost u prosjeku kreće između 180 i 250 milijuna dolara, odnosno tri su puta skuplji od klasičnog A320 modela. Iz EADS-a, unatoč rezultatima tromjesečja, uporno ponavljaju kako će Airbus u tekućoj godini isporučiti 483 zrakolova, koliko i lani, te da mora ostvariti zacrtani cilj od 300 novih narudžbi. Međutim, generalni menadžer Airbusa John Leahy, čije premije uvelike ovise o dostizanju tog cilja, nije toliko optimističan.“Kada bi se danas povela oklada oko brojke novih bruto narudžbi, vjerujem da bi se većina ipak kladila na manje od tri stotine”, izjavio je u ponedjeljak Leahy.Nick Cunningham, analitičar Evolution Securitiesa iz Londona, sumnja i da će EADS isporučiti isti broj zrakoplova kao prošle godine. Negativne procjene o padu broja isporuka temelji na sve brojnijim odgodama od strane zrakoplovnih kompanija, zabrinutih zbog pada i putničkog i trgovačkog prometa.

Crne prognoze
“Pred Airbusom je iznimno teško razdoblje u koje će obujam prodaje i dalje padati zbog odgoda brojnih isporuka na koje će aviokompanije biti prisiljeni zbog sve većih neiskorištenih kapaciteta i pada profitabilnosti”, izjavio je Cunningham još i prije nego nego su iz EADS-a izašli sa prvim rezultatima poslovanja i dodao:“Stanje će se dodatno pogoršati jer efekti kreditnog stezanja i dalje onemogućavaju financiranje kupnje nove flote zrakoplova za većinu kompanija, a moglo bi se protegnuti i duboko u 2010. godinu”. To potvrđuje i pad zračnog prometa od 11% tijekom ožujka, čime je nastavljen negativan tred koji je započeo još lani u rujnu,a panika zbog moguće pandemije svinjske gripe s kraja travnja dodatno je pogoršala situaciju. On smatra da će dionice EADS-a zabilježiti ukupan pad od 40 posto, a uz spomenute probleme na tržištu ističe i rastuće troškove kompanije. Naime, Airbus kasni s proizvodnjom superjumba A380 već dvije godine, te je zbog troškove kašnjenja za razvoj skupog modela premašio planirana sredstva za 6 mlrd. dolara.




Komentirajte prvi

New Report

Close