Dobar opskrbni lanac garantira kvalitetu

Igor Maroš Igor Maroš

Fokusirani smo na moguće uštede i logističke sinergije koje se mogu ostvariti ulaskom Hrvatske u EU.

Nakon tri dana susreta stručnjaka iz područja upravljanja lancem opskrbe, koji se održao prošlog tjedan u Zagrebu, tema koja dosad nije bila dovoljno zastupljena niti među kompanijama regije niti u medijima, otkrila se kao ozbiljna opcija koja može odigrati važnu, ponekad i odlučujuću ulogu za opstanak i rast kompanija u ekonomskoj klimi koja vlada posljednjih godina na gotovo svim tržištima. O tome smo razgovarali s Igorom Marošom, članom Uprave Mercatora jednim od sudionika konferencije "2nd Supply Chain Management Arena 2013".

Upravljanje radnim procesima uključuje i nabavu i logistiku. Koliko Mercator ulaže u taj dio poslovanja?
Za Mercator je logistika iznimno važno područje kao i optimizacija procesa od dobavljača do police. Upravljanje robom mora u svojoj osnovi tražiti lokalni optimum procesa zajedno s dobavljačima, a mi kao trgovac moramo davati kvalitetan input dobavljačima u planiranju potražnje. U novoj strategiji Grupe Mercator cilj je poboljšanje optimizacije lanca opskrbe. Radi optimizacije korištenja logističkih kapaciteta i s njima povezanih troškova u drugoj polovici 2013. planiramo obnovu cjelokupne logističke infrastrukture u Sloveniji i Hrvatskoj.

Koje su moguće uštede koje se postižu kroz efikasno upravljanje nabavom?
Mercator je fokusiran na potencijalne uštede i logističke sinergije koje se mogu ostvariti ulaskom Hrvatske u EU. U Zagrebu imamo 50.000 četvornih metara logističkih kapaciteta koje ne možemo maksimizirati samo s potrebama za Hrvatsku, dok nam, s druge strane, u Sloveniji nedostaje kapaciteta. Logističko distributivni centar Sv. Nedelja udaljen je od granice oko 5 kilometara, a pri padu granica, sinergija logističkih objekata i transporta najbolji je mogući smjer za optimizaciju tog dijela poslovanja.

Poznato je da u Hrvatskoj u velikoj količini, kao i na drugim tržištima, koristite domaće proizvode. Otežava li to upravljanje u nabavi?
Na policama Mercatora mora biti ono što potrošač želi. U strukturi plasmana, 60 posto proizvoda je domaće, u strukturi trgovačke marke, 50 posto proizvoda se proizvodi u Hrvatskoj. No, kupci žele kvalitetan i provjeren domaći proizvod. Da bi se to osiguralo, mora se u nabavi obavljati odgovarajući nadzor. Ako želimo imati odgovarajuću kontrolu, moramo imati dobar opskrbni lanac. Da bi se osigurala sigurnost hrane, svi sudionici opskrbnog lanca moraju zadovoljiti visoke standarde.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!