Desnica kleveće inovativni Volt

Autor: The New York Times , 15. travanj 2012. u 22:00

Jednog četvrtka ujutro nekoliko se desetaka vlasnika novog Chevroleta Volt okupilo u restoranu kraj East Rivera. Na drugom kraju grada Međunarodni je sajam automobila u New Yorku bio u punom jeku. Volt je inovativni električni automobil General Motorsa, a GM je iskoristio sajam kao priliku da se sastane s vlasnicima Volta.

Niz sportskih Voltova blještao je na suncu ispred restorana. Volt, koji je na tržištu tek nešto dulje od godinu dana, drukčija je vrsta hibrida te ima i akumulator težak 181 kilogram, a i spremnik za gorivo od 35 litara. Akumulator po punjenju dosegne do 64 kilometra, no straha od ostanka nasred ceste nema. Naime, kad se akumulator Volta iscrpi, automobil prelazi na pogon goriva. Genijalan izum. Raspoloženje posjetitelja restorana bilo je veselo. Mjesec dana prije toga Volt je proglašen europskim automobilom godine, a na kraju tog mjeseca dosegnut je rekord od 2200 automobila. Riješio se problem s vladom, na zahtjevnom testu s prevrtanjem automobila Volt se zapalio, a Državna administracija za sigurnost prometa na autocestama modelu je dodijelila najvišu razinu sigurnosti u slučaju sudara. Vlasnici Volta s oduševljenjem su pričali kako automobil dobro vozi te koliko goriva štede. Bila je riječ, dakako, o prvim kupcima koji su bili spremni platiti visoku cijenu (40.000 dolara prije poreznog kredita tj. olakšice od 7500) kako bi se dočepali nove tehnologije. Mnogi su od njih bili gotovo opsjednuti izbjegavanjem benzinskih crpki, oni koji su se malo vozili mjesecima bi izdržali između odlazaka na crpku. “Kad s ljudima razgovarate o Voltu”, kaže Eric Rotbard, pravnik iz White Plainsa iz New Yorka, “ubiju vas u pojam kad kažete da po galonu prijeđete 130 kilometara.” Sa susjednog se stola u razgovor ubacio drugi vlasnik: “Samo toliko?” Svi su prasnuli u smijeh. Međutim, za doručkom se osjetila i nervoza. Na sajmu je bio i izvjestitelj Fox Newsa i postavljao neugodna pitanja o Voltu.

Mjesecima je propagandna mašinerija konzervativaca, uključujući Rusha Limbaugha, Billa O’Reillyja i urednika poslovne rubrike Fox Newsa Neila Cavuta, ismijavala Volt i povezivala ga s predsjednikom Obamom, koji je glasače dugo mamio obećanjem o električnim automobilima. Cavuto, koji je Volt nazvao “koturaljkama sa štekerom”, navodno je te večeri trebao ponovno žestoko javno napasti Volt. Kako je Volt povezan s predsjednikom Obamom? Nikako. Taj je automobil ideja Boba Lutza, legendarnog vođe autoindustrije koji ni izbliza nije liberal. Porezni kredit, zbog kojeg konzervativci dijelom i mrze Volt, na snagu je stupio u vrijeme Bushove administracije. “To su gluposti”, kaže Lutz. “Riječ je o značajnom postignuću u automobilskoj industriji. Obamu možete opravdano kritizirati zbog mnogo stvari, ali nikako nema smisla što desnica ima potrebu izmišljati laži o Voltu kako bi napala predsjednika.” U svojem redovitom blogu u časopisu Forbes Lutz se pokušao usprotiviti, kako sam kaže, “fanatičnoj i, nažalost, pogrešno informiranoj desnici”. No o toga je višemanje dignuo ruke. Kap koja je prelila čašu bio je Charles Krauthammer, njegov konzervativni intelektualni uzor, koji je Volt nazvao “zapaljivim”. Krauthammer, smatra Lutz, nije se smio spustiti na tu razinu. Chris Perry, direktor marketinga u General Motorsu, kaže da bi reakcijom samo privukli dodatnu pažnju na status Volta kao “političke boksačke vreće” te dodao da “razmišljamo na duge staze i znamo da će ovo proći”. Svakako hoće – nakon studenoga. Cavuto se u svojoj emisiji nije svom silom obrušio na Volt. Iskoristio je nedavno objavljen članak u New York Timesu, o tome koliko kupcima električnih automobila treba da im se ulaganje isplati, kako bi zabio nekoliko udaraca zagovarateljima električnih automobila. Međutim, njegov je gost te večeri bio James Lentz, predsjednik uprave tvrtke Toyota Motors, koji je htio promovirati Prius, pa je Cavuto popustio s kritikom. “Igračke za imućne” bilo je najgore što je izgovorio.

Joe Nocera

Komentirajte prvi

New Report

Close