Ružno pače pretvorilo se u labuda: Dacia ove godine najbrže rastući brend u Europi

Autor: Tomislav Pili , 30. listopad 2014. u 14:21
S 4,5 milijardi eura godišnjeg prihoda Dacia sudjeluje s tri posto u rumunjskom BDP-u/Reuters

S 4,5 milijardi eura godišnjeg prihoda Dacia sudjeluje s tri posto u rumunjskom BDP-u i zaslužna je za osam posto izvoza te države.

Nekadašnje rumunjsko ružno pače pretvorilo se u lijepog labuda, govore prodajne statistike koje Daciju svrstavaju u sam vrh.

Prema podacima Udruge europskih proizvođača automobila, rumunjska marka u prvom polugodištu bila je najbrže rastući automobilski brend s rastom od 35 posto, potaknuta rastućom potražnjom za pristupačnim automobilima. U prvih devet mjeseci prodaja Dacie u Francuskoj je porasla za 19 posto, Italiji 46 posto, Njemačkoj osam posto, a u Velikoj Britaniji čak 70 posto.   Dobre rezultate ovaj brend bilježi i u Hrvatskoj. Prema podacima agencije Promocija Plus, prodaja je do rujna porasla 26,4 posto, koliko je raslo i cijelo tržište.Brzi rast prodaje čini Daciju sve važnijim subjektom rumunjskog gospodarstva. S 4,5 milijardi eura prihoda Dacia sudjeluje s gotovo tri posto u rumunjskom BDP-u, zaslužna je za osam posto izvoza te države i stvorila je izravno i neizravno 130.000 radnih mjesta.

To je golemi uspjeh za tvrtku koja je do prije 15 godina bila na aparatima, a u vrijeme komunizma proizvodila automobile koji su bili na vrlo lošem glasu među vozačima."Dacia je pronašla svoje mjesto na tržištu i prva je uvidjela i iskoristila segment jeftinih automobila", kaže za britanski Guardian Tim Urquhart, analitičar IHS Automobile koji predviđa da će Dacia ove godine prodati 461.000 automobila, a čak 604.000 do 2021. godine.Povijest ove tvrtke seže u 1966., godinu nakon dolaska na vlast komunističkog lidera Nicolae Ceauşescua. Ime je dobila po drevnoj pokrajini koja je obuhvaćala najveći dio današnje Rumunjske, a prvi značajniji model bio je licencna verzija Renaulta 12.
 

Iako je u to vrijeme bio prilično moderan automobil, Dacia je uletjela u zamku u koju su upali gotovo svi proizvođači iz istočnog bloka – nije osuvremenjavala modele, pa ih je vrijeme neumitno gazilo.Dolaskom revolucije 1989. počinju i teški dani za Daciju. Otvaranjem tržišta izgubila je monopol, pa je proizvodnja sve više padala. Prema kazivanju radnika, između 1990. i 1999. automobili su se proizvodili u halama bez grijanja. Međutim, krajem 90-ih dolazi novi početak za rumunjsku auto-industriju. Nakon što mu je Volkswagen pred nosom preuzeo češku Škodu, Renault se u potrazi za brendom koji bi popunio povoljniji tržišni segment okreće rumunjskom proizvođaču.

Francuski div kupuje Daciju i ulaže 2,2 milijardi eura u moderniziranje proizvodnje. U pogonima smještenima u gradiću Mioveniju gdje većina od 35.000 stanovnika radi za Daciju dnevno se proizvede 1389 jedinica, kaže za britanski medij Cristian Negoita, zamjenik direktora proizvodnje. "Prije nego što nas je preuzeo Renault proizvodili smo 110.000 automobila godišnje s 30.000 radnika. Danas proizvodimo 340.000 automobila s 14.000 radnika", ističe Negoita koji je u Daciji proveo 25 godina radnog vijeka.

Komentirajte prvi

New Report

Close