Coca Cola i Pepsi sponzoriraju zdravstvene organizacije, ali se i bore protiv njih

Autor: Poslovni.hr/Hina , 14. listopad 2016. u 09:50
Foto: Goran Jakuš / Pixsell

Podržavajući zdravstvene organizacije, tvrtke pokušavaju poboljšati sliku o sebi u javnosti i odvratiti ih od njihovih lobiranja.

Dva velika američka proizvođača bezalkoholnih pića Coca-Cola i Pepsi dala su milijune dolara zdravstvenim organizacijama, dok se istovremeno tiho bore protiv mjera protiv debljine kao što su porezi na bezalkoholna pića, pokazalo je novo istraživanje.

Kompanije Coca-Cola i PepsiCo su od  2011. do 2015. godine sponzorirale 96 nacionalnih zdravstvenih organizacija koje se bore s javnozdravstvenim problemima, kao što su pretilost, dijabetes i srčane bolesti, navodi se u istraživanju objavljenom u časopisu American Journal of Preventive Medicine.

U istom razdoblju, dvije tvrtke lobiraju protiv 29 javnozdravstvenih zakona kojima se želi smanjiti potrošnja gaziranih sokova ili  poboljšati prehrana.

"Ove tvrtke lobiraju protiv javnozdravstvenih intervencija u 97 posto slučajeva, dovodeći u pitanje iskrenu predanost poboljšanju zdravlja javnosti. Prihvaćanjem sredstva od tih kompanija, zdravstvene organizacije nehotice sudjeluju u njihovim marketinškim planovima", kazali su autori studije Daniel Aron i Michael Siegel sa Sveučilišta Boston.

Većina  primatelja donacija su privatne organizacije, dok su neke dio američke savezne vlade, kao što su Centri za kontrolu i prevenciju bolesti (CDC).

Donacije su se povećale u posljednjih nekoliko godina kako su se pojačale javnozdravstvene kampanje koje povezuju bezalkoholna pića s rastom pretilosti u zemlji, koja je pak povezana s rastućom prevalencijom dijabetesa.

Coca-Cola je nedavno otkrila da je potrošila preko 120 milijuna dolara od 2010. na financiranje znanstvenih istraživanja, partnerstvo s grupama koje se bore protiv pretilosti i lobističkim grupama.

Prema navodima Centra za odgovornu politiku, samostalne i neprofitne organizacije, PepsiCo je od 2011. u prosjeku trošio 3 milijuna američkih dolara godišnje na lobiranje.

Podržavajući zdravstvene organizacije, tvrtke pokušavaju poboljšati sliku o sebi u javnosti  i odvratiti ih od njihovih lobiranja.

"Time što mogu reći da su partneri s tolikim brojem zdravstvenih organizacija, one su u stanju stvoriti sliku o sebi da zapravo doprinose javnom zdravlju", rekao je Siegel.

To odvraća pozornost od činjenice da "njihovi proizvodi  doprinose strašnoj epidemiji pretilosti", dodao je.

Oko 35 posto odraslih Amerikanaca je pretilo, a 69 posto ima prekomjernu težinu, pokazuju službeni podaci iz 2012. Potrošnja na tretmane povezane s pretilošću čini petinu potrošnje za zdravstvenu skrb u zemlji.

Komentirajte prvi

New Report

Close