Četiri kompanije dominiraju ljestvicom nainovativnijih

Autor: Poslovni.hr , 14. siječanj 2017. u 08:22
Foto: Shutterstock

Izvješće The Boston Consulting Group o najinovativnijima u 2016. godini ukazuje na potrebu da kompanije uravnoteže internu i vanjsku inovaciju kako bi smanjile otpor usvajanju novih znanja koja dolaze izvan organizacije.

Apple, Google, Tesla i Microsoft su zadržali prva četiri mjesta na The Boston Consulting Groupovoj godišnjoj anketi najinovativnijih kompanija a skokom od četiri mjesta Amazon se popeo na peto mjesto top liste. Netflix i Facebook priključili su se deset najboljih po prvi puta, skokom od 15, odnosno 19 mjesta.

Ovogodišnja lista je zaista globalna, 34 kompanije su iz Sjedinjenih američkih država, deset je europskih a šest azijskih. Takav regionalni miks predstavlja značajni pomak inovativnosti u korist američkih kompanija koje zauzimaju 68 posto top liste, dok su u 2013. zauzimale 44 posto.

BCG je proveo anketu među više od 1500 izvršnih direktora zaduženih za inovacije u cijelom nizu zemalja i različitih industrija, jedanaesti put od 2004. godine, kad je prvi put provedena anketa.  U godišnjem izvješću nazvanom „The Most Innovative Companies 2016: Getting past ‘Not Invented Here'“ BCG otkriva koje su kompanije vodeći izvršni direktori izglasali za najinovativnije i istražuje potrebu kompanija da inovacije uvode u vlastitu organizaciju izvana.

“Kako se tržišta mijenjaju sve brže a tehnologija i u tradicionalnim industrijama postaje ključnim čimbenikom prevage, nespremnost da se inovacije preuzimaju izvan organizacije može biti pogubna za kompanije”, izjavio je BCG partner i koautor izvješća Andrew Taylor: “Kompanije koje su najuspješnije u inovacijama balansiraju između vlastitih inovacija i onih koje preuzmu izvana. Pametno i učinkovito skeniraju ideje koje dolaze izvan organizacije i spretno ih uvode u vlastito poslovanje”.

Istraživanje je otkrilo da je jaz između najboljih inovatora i njihovih slabijih konkurenata baš u spremnosti da preuzmu ideje izvana. Najbolji inovatori analitičniji su u pretraživanju ideja, njih čak 65 posto pronalazi nove ideje na društvenim mrežama, kao i big data analizom, dok istu stvar radi samo 14 posto slabijih konkurenata. Najbolji inovatori su fleksibilni u tome kako uvode inovacije u svoje poslovanje, pa ih čak 66 posto kaže kako nove ideje pronalaze kroz partnerstva s vanjskim tvrtkama, dok to čini tek 22 posto slabijih konkurenata.

Prema BCG partneru i koautoru izvješća Michaelu Ringelu, inovatori sve više usvajaju napredne analitičke alate kako bi prepoznali ključne tehnologije koje trebaju licencirati ili kako bi prepoznali mete za preuzimanje. Na taj način skraćuju cikluse razvoja proizvoda i procesa, čime stječu prednost nad konkurentima, naglašava Ringel.

Takve kompanije nastoje iskoristiti prednosti vanjskih inovacija, a u kompaniju ih unose putem različitih tehnika, strukturalnih i kulturoloških. “Vodeći se inovatori strukturalno i kulturološki bore protiv stava kako ono što nije smišljeno unutar kompanije ne treba koristiti”, pojašnjava BCG partner i koautor izvješća Hadi Zablit.

Najbolji inovatori spajaju tradicionalne i nove pristupe usvajanja inovacija.  Tako inovacije pronalaze kroz korporativne venture capital investicije ali i putem inkubatora. Vodstvom vlastitim primjerom pak uspješno poučavaju svoje organizacije kako usvojiti inovaciju koja je došla izvana, kaže Zablit.

Ovakvo tumačenje utemeljeno je u podacima. Primjerice, među najboljim novatorima, njih 62 posto koristi inkubatore, dok iste koristi samo 13 posto loših inovatora. Čak 80 posto najboljih inovatora smatra da su njihove kompanije otvorene i spremne na suradnju, dok sebe takvim smatra tek 22 posto loših inovatora.

Izvješće sadrži i priče o kompanijama koje uspješno svladavaju izazov usvajanja inovacija nastalih izvan vlastite organizacije:

  • Kako je UnderArmour, koji je ove godine prvi put došao na listu, uravnoteženim miksom  vanjskih i vlastitih inovacija uspio svojim ulagačima stvoriti ukupni povrat ulaganja od 42,5 posto kroz period od početka 2011. do kraja 2015. Godine;
  • Kako je Johnson & Johnson, 29. na listi, strukturirao svoje poslovanje kako bi prepoznao i nagradio inovaciju neovisno o tome gdje je nastala;
  • Kako je Brooks Automation iskoristio analitiku inovacija da bi prepoznao novo tržište koje im danas donosi više od dvadeset posto prihoda kompanije, s velikim potencijalom dodatnog rasta.

Izvješće možete preuzeti  na http://www.bcgperspectives.com/

Komentirajte prvi

New Report

Close