Bivši Partizanovi hokejaši traže tvrtke u koje će investirati 270 milijuna eura

Autor: Rato Petković , 09. ožujak 2010. u 22:00

Nakon što su Pepsiju prodali Marbo, tvornicu čipsa, Jovanović i Milovanović prepuni su novca

Nakon što su tvrtku Marbo, tvornicu za proizvodnju čipsa i grickalica, prodali američkom kocernu Pepsi za 210 milijuna eura, dvojica kumova i bivših hokejaša Andrej Jovanović i Bojan Milovanović u velikoj su dilemi u što uložiti stečeni kapital. Najprije su se zainteresirali za srpsku nacionalnu aviokompaniju Jat Airways, ali kada su doznali za velike gubitke te da bi, čak i ako ga dobiju za jedan euro, morali preuzeti gubitke koji prelaze 250 milijuna dolara, odustali su od te akvizicije i bacili oko na tvornicu vatrostalnih opeka Magnohrom.

Bez afera
Međutim, ni ta tvrtka nije u puno boljoj situaciji od Jata jer ju je bivši vlasnik, jedan od braće Mittal, ostavio bez prebijene pare. Ipak, za njezin oporavak potrebno je daleko manje kapitala, tim prije što “hokejaše” zanima samo jedan njezin dio, i to onaj u kojem se proizvodi vatrostalna opeka.Jovanović i Milovanović su dvojica srpskih beznismena koji spadaju među rijetke poslovne ljude, čiji se kapital ne dovodi u vezu sa sumnjivim poslovima. Za njih se ne veže nijedna afera niti ih tko naziva tajkunima iako raspolažu golemim bogatstvom do kojeg su došli zahvaljujući uloženom početnom kapitalu u visokoprofitabilnu proizvodnju kakvom se pokazao čips. Osim Marba, vremenom su postali vlasnici poduzeća za proizvodnju i održavanje liftova David Pajić, koje su kupili za 14,6 milijuna eura, kao i tvornicu rezanog alata Ikarbus. U njihovu vlasništvu nalazi se i investicijski fond Anbo preko kojega namjeravaju plasirati 270 milijuna eura u više srpskih proizvodnih poduzeća. Kupnjom Magnohroma, za koji su ponudili 17 milijuna eura, i u kojem uz ulaganje u novu opremu, trebaju pokriti dugove Srbijagasu teške 17,5 milijuna eura, stekli bi pravo na eksploataciju rudače od koje se proizvodi vatrostalna opeka, ali bi morali obnoviti opremu.“Hokejaši” su izračunali kako je kupnja Magnohroma isplativ posao jer je njegova roba tražena na tržištu pa bi se uložena sredstva brzo vratila. To nije bio slučaj s Jatom, čiji gubici svakodnevno rastu, a broj putnika se smanjuje jer dolaskom više “low-cost” kompanija osjetno je povećana konkurencija na srpskom zrakoplovnom tržištu.

Još osam tvrtki
S akvizicijom Magnohroma njihove ambicije u širenje poslovanja ne završavaju jer obojica žele kupiti još osam poduzeća. Sa smislom za biznis koji su do sada iskazali, zaposleni u brojnim kompanijama po Srbiji priželjkuju da im upravo bivši hokejaši postanu gazde, smatrajući da će se, ako su se dobro snalazili na klizavom ledu, sasvim sigurno još bolje pokazati u biznisu, što su već potvrdili proizvodnjom čipsa i u drugim poslovima.

Razvoj

Kumovi i biznismeni
Bojan Milovanović i Andrej Jovanović znaju se još iz osamdesetih godina kada su obojica igrali u hokejaškom klubu Partizan, čiji je Milovanović bio kapetan. Zajedno su osnovali tvrtke Anbo i Marbo produkt, a poslije su kupili kompaniju za popravak liftova David Pajić. Jovanovića i Milovanovića osim biznisa veže i kumstvo.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Svaka čast. Pravi primjer dobrog partnerstva.

New Report

Close