Birokracija usporila povratak IMT-a na tržište regije

Autor: Poslovni.hr , 28. siječanj 2019. u 11:51
IMT-ovi traktori dobro su poznati i u Hrvatskoj, gdje se često traže rezervni dijelovi, Foto: PD

Riječ je o postrojenju za proizvodnju prikolica za traktore IMT-a koje je prestalo raditi prije nekoliko godina zbog lošeg poslovanja.

Industrija mašina i traktora (IMT), koju je u travnju prošle godine kupila indijska kompanija Tafe, proizvodnju će izmjestiti u tvornicu Jarkovac u općini Sečanj, rekao je za Danas Kamal Ahuja, zamjenik direktora Tafea za europsko tržište.

Oronula postrojenja

Riječ je o postrojenju za proizvodnju prikolica za traktore IMT-a koje je prestalo raditi prije nekoliko godina zbog lošeg poslovanja. Iako je u vrijeme preuzimanja brenda IMT rečeno da će proizvodnja na novoj lokaciji početi za godinu dana, datum će ipak biti prolongiran. Kako objašnjava Ahuja, do kašnjenja u otvaranju nove tvornice doći će zbog toga što je kompanija Tafe, zbog administrativnih razloga, pravomoćno postala vlasnik IMT-a tek krajem srpnja 2018. godine. “Postrojenja u tvornici Jarkovac u oronulom su stanju i zahtijevaju značajnu obnovu, što također odlaže početak rada. Ipak, sa sigurnošću se može reći to da će IMT s proizvodnjom u Jarkovcu početi krajem rujna”, objašnjava Ahuja za Danas. Tafe, za kojeg se tvrdi da je treći najveći svjetski proizvođač poljoprivredne mehanizacije, bio je jedini ponuđač za srpski IMT, za kojeg je na kraju platio oko 559.000 eura.

 

40tisuća

traktora godišnje proizvodio je nekad IMT

IMT je nekad godišnje proizvodio 40.000 traktora, ali je kompanija 2015. otišla u stečaj s dugom od 186 milijuna eura. IMT-ovi traktori dobro su poznati na području bivše Jugoslavije, pa i u Hrvatskoj, gdje ih još uvijek koristi veliki broj. Sugovornik Danasa kaže da kompanije Tafe želi više od 50 dijelova za traktore nabavljati od srpskih proizvođača, međutim, problem je što je dosta kooperanata IMT-a prestalo s radom.

Kabine za Tafe traktore

“Više od 300.000 traktora IMT-a, od kojih su mnogi stari između 20 i 30 godina, i dalje se koristi diljem bivše Jugoslavije, tako da tržište za rezervne dijelove IMT-a postoji. Logičan je zaključak da je dosta poljoprivrednika u regiji i dalje zainteresirano za kupovinu IMT traktora”, navodi Ahuja.

Prema njegovim riječima, jedan lokalni proizvođač kabina već radi za Tafe i s njim će biti nastavljena suradnja na proizvodnji za IMT traktore.

Plan Tafea je da u prvih pet godina proizvodi 5000 traktora za srpsko tržište, a kasnije se planira i proširenje na tržišta bivših jugoslovenskih republika, Poljske, Mađarske i Rumunjske.

Komentari (2)
Pogledajte sve

zato je Oluja ubrzala odlazak

zato je Oluja ubrzala odlazak

New Report

Close