Austrijski Porr u Srbiji gradi tvornicu pružnih pragova

Autor: Rato Petković,VLM , 23. siječanj 2012. u 22:00

Tek što je izgradio najveći most preko Save u Beogradu, austrijski Porr će u gradnju tvornice za izradu pružnih pragova uložiti 5,6 milijuna eura. Polovicu spomenutih sredstava Porr će dobiti od Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD).

To je prvi proizvodni pogon koji će Porr imati u vlasništvu u Srbiji. Dosad je ta kompanija gradila samo kapitalne infrastrukturne objekte poput mostova i cesta. Svojedobno je Porru zbog odbijanja Deutsche banke da mu odobri milijardu eura kredita propao koncesijski posao gradnje 440 kilometara autoceste od srpske granice s Mađarskom do Požege, koja se poslije trebala produljiti do Crne Gore. Ovoga se puta procjenjuje da je Porr odabrao unosnu investiciju od koje bi mogao ostvariti velik profit. Gradnja pružnih pragova dugoročan je posao. Srpske željeznice čekaju veliki radovi na rekonstrukciji glavnih pravaca na željezničkom koridoru X. Riječ je o najkraćem pravcu koji iz središnje Europe vodi prema Bliskom istoku pa se za njega zanima i EU. Taj je pravac desetljećima zanemarivan pa pojedinim dionicama vlakovi voze sporije od 50 kilometara na sat. Vlakovi od Beograda do Niša putuju duže nego u 19. stoljeću. Sporost vlakova koji prolaze Srbijom bio je glavni razlog za osnivanje zajedničke kompanije nacionalnih željeznica Slovenije, Hrvatske i Srbije. Cargo 10 još nije zaživio pa tim pravcem zasad prometuje samo vlak tjedno. Obnova srpske željezničke infastrukture trajat će pet do sedam godina i stajat će više od pet milijardi eura. Zbog važnosti koridora X austrijski Porr u Svilajncu podiže tvornicu za proizvodnju pružnih pragova, potrebnih za rekonstrukciju pruge. To potvrđuju i riječi Karla-Heinza Straussa, glavnog direktora Porra, koji kaže da će tvornica pridonijeti bržem uključenju koridora X u transeuropsku željezničku mrežu. Proizvodnja pragova počet će već u kolovozu, a godišnje će iz Svilajnca izlaziti 200.000 pragova iako će u njoj biti zaposleno svega 25 radnika. Proizvodna linija već je naručena od talijanske tvrtke, a tvornica će se prugom povezati s koridorom X kako bi se pragovi što brže dopremali do lokacija na kojima će se postavljati. Sličnu tvornicu Porr namjerava graditi i u Makedoniji.

Komentirajte prvi

New Report

Close