Apple razočarao, iako je korak ispred konkurencije

Autor: Tomislav Pili , 11. rujan 2014. u 16:32
Tim Cook, predsjednik Uprave Applea/REUTERS

Analitičari smatraju da je Apple s novom lepezom proizvoda ostvario tehnološki iskorak za koji će konkurenciji trebati godine da ga dostigne.

Iako je predstavio cijeli niz novih proizvoda, na čelu s dugo iščekivanim iPhoneom 6, Apple nije posebno impresionirao burzovne ulagače. Barem za sada.

Na početku prezentacije koju je vodio izvršni direktor Tim Cook cijena Appleove dionice skočila je za pet posto nakon njegovih riječi da je iPhone 6 "najveći doseg u povijesti iPhonea". Novi Appleov telefon sada ima zaslon od gotovo 12 centimetara, dok se njegov "veći brat" – iPhone 6 Plus – može pohvaliti sa čak 14 centimetara. Time Apple ulazi u kategoriju "phableta", pametnih telefona velikih gotovo kao tableti. Taj tip proizvoda sve je popularniji među korisnicima, pa Apple pokušava uhvatiti korak na tom području s konkurentima Samsungom i Nokiom koji su već osvojili dio tog tržišta.

Euforija je vladala i za vrijeme predstavljanja iščekivanog Appleovog mobilnog platnog sustava kojim će se omogućiti beskontaktno plaćanje pomoću iPhonea. Razočaranje je uslijedilo nakon što je rečeno da Appleov pametni sat  Apple Watch neće biti na tržištu prije iduće godine, da će raditi samo povezan s iPhoneom i da će koštati 350 dolara. Dionica je nakon toga potonula na 96 dolara, a trgovanje završila na 97,99 dolara, što je 0,4 posto manja cijena nego dan prije. Za Apple je to izuzetno širok raspon oscilacije cijene, što pokazuje koliko se na Wall Streetu pažljivo pratilo gubi li Apple na inovativnosti nakon smrti utemeljitelja i bivšeg vlasnika Stevea Jobsa 2011. godine.

Iako analitičari zamjeraju Appleu što Watch neće biti dostupan tijekom božićnog potrošačkog ludila, a i cijena mu nije najpovoljnija, Citigroup procjenjuje da će na tom satu Apple do kraja 2016. zaraditi 12 milijardi dolara. Upitan za komentar kretanja Appleove dionice, Niko Delić, suvlasnik brokerske kuće Credos, ocjenjuje da je to više posljedica prenapuhanosti američkog tržišta. "Dionica će prije ili kasnije odreagirati. Ovo je za Apple tehnološki iskorak za koji će konkurenciji trebati godine da ga dostigne. Samim time će im i prihodi rasti brže od konkurencije", smatra Delić. Dodaje da će se kratkoročno dionica kretati u skladu s cijelim tržištem, ali da dugoročno očekuje njezin rast.

Komentirajte prvi

New Report

Close