4 načina kojima IKEA uspješno pridobiva kupce

Foto: Goran Stanzl / Pixsell Foto: Goran Stanzl / Pixsell

Ikea je osim po proizvodima, poznata i po vrlo zanimljivo uređenim dućanima koji funkcioniraju kao velika samoposluga.

Tijekom sedam desetljeća poslovanja, švedska robna kuća Ikea postala je jedna od najvećih svjetskih trgovina za opremu doma, piše Inc.com.

Ikea je osim po proizvodima, poznata i po vrlo zanimljivo uređenim dućanima koji funkcioniraju kao velika samoposluga u kojoj se lako dođe do željene robe, a često se kupi i ono što nije bilo u planu.

Zasluge za ovaj poslovni uspjeh ponajprije idu njihovom vlastitom konceptu koji su stvorili s ove četiri 'dizajnerske' lekcije:

1. Smanjenje troškova na svakom uglu
U procesu proizvodnje, Ikea drži veliki naglasak na što manjim troškovima. Tako za izradu namještaja koristi jeftinije ploče od vlakana koje naručuju u velikim količinama. Ikea također smanjuje troškove proizvodnjom  izvan Švedske, odnosno u zemljama u razvoju.

2. Kupci se drže u neizvjesnosti
Izgled Ikeinih trgovina je vrlo privlačan za kupca. Prostor je dizajniran tako da vas svaki ugao vodi do novih proizvoda i tako mami da pogledate što je sljedeće.

3. Praktičnost
Kada su prije 50-ak godina shvatili da je glomaznije proizvode teže spremiti u auto, dosjetili su se da bi mogli koristiti praktičnija pakiranja. I danas je Ikea poznata upravo po tome - većina proizvoda nalazi se u plošnim kutijama s instrukcijama za slaganje kod kuće.

4. Suradnja s kupcima
Ikein koncept da ljudi sami slažu namještaj na neki način izgleda kao "Lego za odrasle". Uključujući kupce u proces sastavljanja proizvoda, kao i držeći niske cijene, Ikea gradi krug vjernih posjetitelja, piše Inc.

Komentari (1)
  • miami
    miami 17:10 19.9.2015.

    IKEA putem BAUMAXA….?

    Zaobišla bih komentar, ali baš jučer sam bila u IKEi , razočarana onim
    što se tamo događa..
    Na kraju, intervju s jednakim pitanjima , kao prije par godina
    BAUMAX …u Varaždinu, kad su se, nakon izostalog prometa, svi pitali..
    gdje su pogriješili ?

    ROBA:

    1.Artikala je sve manje, sve su jeftiniji , nema asortimana…

    2. Najveća gužva je u restoranu, gdje za nekoliko kuna, redovi kupaca
    stoje u samoposluživanju….

    3. Po kvalitetne stvari …/ kuhinje, fotelje, tehničke detalje, …

    i dalje ćemo ići u GRAZ…..na žalost,ako se politika trgovine nastavi
    na ovaj način.

    Pod hitno treba napuniti trgovački centar kvalitetnim stvarima, dići cijene
    na samoposluzi i uvesti promotivne akcije onog šro vrijedi, a ne
    samo tanjura u drugoj klasi….

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!