U krizi otvorili tvrtku koja vas informira kako kvalitetno putovati

Foto: Privatni album Foto: Privatni album

Trip.hr je web stranica koja omogućava pregled i kupnju aktualnih putovanja turističkih agencija RH. Evo njihove priče...

Tvrtka Trip putovanja d.o.o. nastala je u ožuku 2012. iako je sam projekt, trip.hr pokrenut puno ranije – u listopadu 2010. Kako je na ovim prostorima online kupnja i kvalitetno informiranje o cjelokupnoj turističkoj ponudi putem weba na niskoj razini, njihova je misija promijeniti to, kaže nam suosnivač trip.hr-a Igor Kovačić. Vlasnici tvrtke su privatne osobe različitih zanimanja i jedna od najjačih domaćih web development tvrtki – Trikoder d.o.o. koja je zadužena prvenstveno za tehnički dio cijele priče.

Najveća prepreka pri pokretanju biznisa, kaže Kovačić, svakako je bila birokracija koja se ne može izbjeći pri osnivanju trgovačkog društva. Dodaje kako je to nerijetko spor postupak u kojem često sudjeluju neadekvatni službenici koji nisu uvijek suglasni u svojim odgovorima.

Iz Trip.hr-a  navode i koji su im bile pozitivne i negativne strane pokretanja biznisa u vrijeme krize. "Pozitivno je to što je svaka kriza ujedno i svojevrstan filter za tvrtke, pa se tako na tržištu stvaraju prilike za nove tvrtke, posebno one koje imaju nove ideje i poslovna rješenja", kaže Kovačić. "Negativna strana je svakako pad kupovne moći klijenata. Tu se treba prilagoditi tržištu i prebaciti težište na ponudu koja je zanimljiva i pristupačna korisnicima", navodi suosnivač projekta.

Zanimalo nas je i što smatra primjerima loše i dobre prakse među domaćim novim tvrtkama. "Oduvijek postoje tvrtke koje rade izvrstan posao, a postoje i one koje svoje posao rade nešto lošije. Zanimljiva je činjenica kako bilo koji posao možete raditi bolje od većine tvrtki na tržišu samo je potrebno imati jasnu ideju i tim ljudi na koji se možete osloniti. Novac je bitan, ali bez prethodno navedenih stvari ne garantira ništa", kaže Kovačić.

Kovačić navodi  i kako su im uzori sljedeće tvrtke:
Airbnb – zato što rade posao kako treba (široka ponuda, vrhunski site, verificirane fotke, …)
Zappos – uzor kada se radi o korisničkoj podršci (usmjerit će i na svoju konkurenciju samo da bi klijent bio zadovoljan)
37signals – radi kulture koja vlada u tvrtki
Farmeron – uvijek ih rado spominju kao uspješni primjer tvrtke koja je prošla sve važne korake u životu jednog startupa

Na pitanje koji im je najveći uspjeh dosad, Kovačić odgovara: "Postoji jako puno ljudi s idejama koje u velikom broju slučajeva nikad ne zažive, a samo mali broj onih koje se odluče na realizaciju. Kao najveći uspjeh svakako bismo istaknuli to što smo uspjeli oživjeti ideju, točnije, dio nje. Sve ostale stvari došle su nekako prirodno, proporcionalno uloženom trudu."

Iz Trip.hr-a ističu i kao  ciljaju na mlađu publiku koja voli putovati. "To ne znači da nemamo ponudu i za starije, ali vjerujemo da su mlađi ljudi skloniji online kupnji. Upravo iz tog razloga odlučili smo se na izgled i pristup kakav imamo", kaže Kovačić. "Kako se radi o stranici za široke mase, nastojimo raditi akcije kojima ćemo se približiti svima koji putuju barem jednom godišnje. Osim preko AdWordsa i društvenih mreža, nedostatak značajnijeg marketinškog budžeta nastojimo nadoknaditi idejama koje ne traže velik novac, a privlače pažnju ljudi. Izrazito se ponosimo s akcijama “Marketing lopatom” (video) što je inspiriralo i druge tvrtke, te akcijom “Stormtrooper u Zagrebu”", dodaje.

Inače, u Trip.hr-u smatraju da je cijela regija jako pogodna za pokretanje posla pošto objektivno zaostaje za ostatkom svijeta. "To znači da možemo pokupiti genijalne ideje, prilagoditi ih našem tržištu i napraviti uspješnu stvar. Također smatramo kako posao treba započinjati tamo gdje znamo kako stvari funkcioniraju – od pokretanja tvrtke do načina promidžbe. Jednom kada uspijemo “tamo gdje smo doma” lako možemo eksperimentirati na nepoznatom terenu", smatra Igor Kovačić.

Govoreći pak o početničkim greškama, kaže kako greške uvijek nastoje izbjeći, ali ponekad ne uspiju. "Tako smo izradili plan za svaki od segmenata našeg poslovanja i za to smo postavili rokove. Kako nismo imali iskustva, vjerovali smo da ćemo otvoriti tvrtku u roku od 2 tjedna i dobiti sve potrebne dozvole, a onda su se zaredali problemi. Na kraju smo umjesto u 3. mjesecu launchali projekt u 6. mjesecu. Naš savjet svima je da za hrvatsku birokraciju pripreme dovoljno vremena i strpljenja", dodaje.

A kakav je njihov idealni zaposlenik? "Naš idealni zaposlenik ne gleda na sat kako bi otišao doma kada službeno završava radno vrijeme, ne zato što ima hrpu posla kojeg ne stigne obaviti za radnog vremena već zato što mu je ugodno na poslu i zato što voli svoj posao", ističe Kovačić.

Zanimalo nas je i traže li nove zaposlenike i  kojem iznosu plaća se oni mogu nadati. "Naš tim ima ukupno 5 članova koji više-manje pokrivaju sve zadatke koje imamo. S obzirom na skalabilnost posla s kojim smo se odlučili baviti, u skorije vrijeme nećemo imati potrebe za novim zaposlenicima. Budući se radi o projektu koji je još uvijek startup, prerano je pričati o iznosima plaća".

Što se tiče recepata za one koje pokušavaju pokrenuti biznis, iz Tripa preporučuju sljedeće:
- pročitajte knjigu The Lean Startup autora Eric Riesa,
- čitajte stručne blogove,
- posjećujte konferencije,
- razgovarajte s drugima o svojoj ideji
- i ono najbitnije - budite hrabri i realizirajte svoje ideje!

"Ne vjerujemo kako smo napravili greške koje se ne smiju ponoviti. Jedina razlika je što smo danas puno mudriji pa ne bismo gubili vrijeme na istraživanje i učenje", kaže Kovačić na pitanje što ne bio napravili da danas pokreću startup.

Govori nam i koji je najbolji poslovni savjet koji su dobili: "Najbolji poslovni savjet koji smo ikada dobili je da lansiramo svoje ideje brzo, testiramo napravljeno i učimo iz toga."

Iz Tripa ističu i kako njihov osnovni motiv za pokretanje posla nije novac. Radi se o projektu na kojem s entuzijazmom radimo nakon svojih “pravih” dužnosti - poslova, studija i sl. Cilj ovog projekta je napraviti korisnu i vrhunsku stvar koja će olakšati život svima koji putuju, ističe Kovačić.

"Planovi za dalje su snažno širenje ponude, a zatim širenje po regiji. Paralelno s time namjeravamo osnažiti naše tehnološko rješenje konstantnim razvojem te specijaliziranim mobilnim aplikacijama. Trenutno tražimo investitore kako bismo pozicionirali brend na tržištu te razvili nova rješenja koja ćemo integrirati na portal", zaključuje.

Budite inovativni u komentarima i osvojite vrijedne nagrade!

Jeste li se ikada našli u inozemstvu oklijevajući da se javite na poziv s mobitela zbog bojazni od visokog telefonskog računa koji će vas dočekati po povratku kući? Naravno da jeste, svi smo se barem jedanput našli u toj ili sličnoj situaciji… No, tome je došao kraj. TravelSIM je međunarodna SIM kartica koja troškove roaminga svodi na 0 ili ih smanjuje do 90%… Kartica vam omogućava besplatno primanje poziva u više od 140 država svijeta (dakle za apsolutnih 0 kn/min i nema nikakvih skrivenih troškova poput naplate prve minute, naknade za uspostavu poziva, ili sl.) i upućivanje odlaznih poziva po čak 90% povoljnijoj cijeni. Osim toga, kartica pruža i do 90% povoljnije tarife mobilnog interneta u inozemstvu, kao i besplatno primanje SMS poruka u 180 država svijeta. Ono što je najljepše, sve je bez pretplate, ugovora ili vezivanja, a iskoristivost prepaid kredita kojeg kupite nije vremenski ograničena (PROMO).

Poslovni.hr svojim je čitateljima osigurao vrijedne nagrade. Sve što trebate učiniti jest da u komentarima ispod ovog članka ostavite svoju originalnu ideju. Čitatelj koji najoriginalnije odgovori na pitanje ‘Kako biste dalje razvili ideju iz gornjeg članka?’, osvojit će nagradu.

Kao nagradu za najbolji komentar ovaj put dijelimo vam kartice TravelSIM SIMPLE s dodatnom opcijom + USA opcija.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana
Pogledaj sve