Protiv krize se bori dizajnom: ‘Veseli me svaka prodana šalica ili majica’

Autor: Poslovni.hr , 30. listopad 2012. u 11:39
Lana Hudina (PXL)

Lana Hudina je diplomirana dizajnerica, a njen je brend Lana’s DuckAss.

Lana Hudina je diplomirana dizajnerica, njen je brend Lana's DuckAss, dok se obrt pravno zove R dizajn. Brand je nastao prije tri godine stvaranjem specificnih crteza koji su ''opisivali'' svakodnevne situacije, priča Lana Hudina za Poslovni.hr. "Pomalo su počele pristizati narudžbe za crteže po želji koji su se aplicirali na majice za razne prigode – rođendane, godišnjice ili vjenčanja! Pomalo se počeo asortiman širiti tako da se sada ti crteži mogu uz majice aplicirati i na platnene vrećice, šalice i kasice. Nastala je i nova grana DuckAssa, a to su suveniri. Postoji serija crteža hrvatskih izumitelja koja se sastoji od 12 crteža sa tendencijom da se širi. Ti crteži su printani na majice, platnene vrećice, magnete, šalice, kasice, puzzle te podloške i mogu se naći u suvenirnicama diljem Hrvatske. Imaju svoju ukrasnu ambalažu i markice sa podacima o izumiteljima i njihovim izumima tako da imaju i edukativnu vrijednost!", opisuje mlada dizajnerica. Nakon serije sa izumiteljima nastala je i serija crteža o Zagrebu od (za sada) 10 crteža koji se nude u asortimanu istom kao i izumitelji, dodaje.

Lanu Hudinu smo pitali i što joj je predstavljalo najveću prepreku pri pokretanju biznisa? "Najveća prepreka su financije, naravno. Krenula sam od nule i počela graditi. Malo zarađenog se odmah ulagalo u daljnju proizvodnju. Ništa nije rađeno u velikim količinama što automatski diže cijenu po komadu, ali to je bilo jedino moguće obzirom da nisam imala osigurano trzište. Što nas dovodi do drugog problema – plasman. Bez nekih veza i poznanstava te sa višim cijenama od kineskih proizvoda, teško se probiti. Nema jako puno trgovaca sluh za dizajn i hrvatsko – više ih zanima cijena. Također više vjeruju uhodanom poslu i ne usude se ulagati i riskirati sa nečim novim. Ista je stvar sa kupcima. Nešto atraktivno i edukativno ne prolazi uvijek bolje od onog jeftinijeg!", kaže Hudina.

Ova dizajnerica nam priča i koje su pozitivne i negativne strane pokretanja biznisa u vrijeme krize. "To je teško pitanje obzirom da ne znam kako bi bilo da nije u vrijeme krize. Negativne su naravno manjak financijske moći, kako moje za ulaganje tako i kupaca za trošenje. Također je problem trgovina koje nisu u poziciji da riskiraju, svaki prodani predmet im je važan i ne mogu si dopustiti mjesec-dva probnog roka da vide kako ce ići jer im je to veliki period ukoliko neće biti željene zarade. Pozitivno je sa druge strane što ljudi nemaju novaca za velike i skupe poklone, tako da im ovakve ''sitnice'' odlično dođu! Isto tako nađu se trgovine koje vjeruju u moje proizvode te moju ponudu vide kao potencijal za izdignuti se iz mora istih stvari te tako povećati prodaju i profit", kaže.

Hudina među ostalim navodi kako su  joj uzor male, obiteljske firme koje su svojom upornosću i kvalitetom uspjele ostvariti željeni cilj, probiti se na tržiste i održati kontinuitet i kvalitetu godinama.

A što smatra svojim najvećim uspjehom? "Pa do sada je sve išlo nekako uzlazno i pozitivno. Najvećim uspjehom smatram ovogodišnji ulazak u desetak suvenirnica. Prošlo ljeto smo bili prisutni samo u Nacionalnom parku Krka, a ovo ljeto na desetak različitih mjesta po cijeloj Hrvatskoj. To mi je jako puno značilo i puno hvala svima koji su nas podržali", priča Lana.

Kako se naglasak DuckAssa prebacio na suvenire, Hudina kaže kako  sada većinom cilja na ljude koji putuju u druge zemlje pa nose poklone ili na one koji su željni naučiti više o hrvatskoj baštini. "To je vrlo veliki raspon godina tako da se među mojim kupcima nađu i oni od 18 godina pa i oni od 70ak. Pokusavam klijentelu pridobiti kvalitetom i zanimljivosću, stalnim izbacivanjem novih stvari te toplim i prisnim pristupom – drugačije niti ne znam. Naravno, uz privatne kupce, voljela bi imati i što više firmi koje bi na raznim kongresima i sličnim okupljanjima svojim kolegama poklanjale moje proizvode", ističe ova dizajnerica.

Pitali smo je li imala početničkih pogrešaka? "Naravno. Bilo ih je puno, netaktičnost, povjerenje u ljude kojima nisam trebala isprva vjerovati, no smatram da nekih velikih grešaka i propusta nisam napravila. Zasada.", navodi Hudina.

Kaže i kako je njen idealan zaposlenik  netko kome može vjerovati i s kime može otvoreno razgovarati. "Smatram da se tako može puno postići! Također bi to bio netko tko ne radi svoj posao preko volje samo zato da ga odradi već svoje radno vrijeme efektivno odrađuje sa voljom i pozitivnosću."

Pitali smo je i traži li zaposlenike. "Nažalost jos nisam u poziciji da dajem nekome zaposlenje. S vremenom je moj posao postao obiteljski tako da veliku podršku i pomoć imam od svojih roditelja. No nadam se da ću uskoro biti u mogućnosti dati posao. Vjerojatno bi mi prvo trebao ekonomist, netko tko će raditi na marketingu te netko tko će obavljati PR za mene i stvarati mi veze sa novim trgovinama", kaže Hudina.

Tri brza pitanja

Imate li kakvih 'recepata' za ostale koji pokušavaju pokrenuti biznis?

Nisam niti ja još sigurna da znam pravi recept. Zasada se samo držim toga da ono u što vjerujem i što želim ne može biti loše. Vodila sam se tim osjećajem do sada i nisam pogriješila. Radim ono što volim, veseli me to i uporna sam. Koliko god bilo loših trenutaka još uvijek ima više onih dobrih. Vesele me sitnice i male stvari, svaka prodana šalica ili majica.  I stalno se nadam da ce ići na bolje.

Da danas pokrećem startup sigurno ne bih…

…svim suradnicima prilazila prijateljski već poslovno, jer mnogi to zloupotrijebe.

Najbolji poslovni savjet koji smo ikada dobili je…

…ono sto radiš sa ljubavlju mora uspjeti. Zvuči kao klišej iz nekog romantičnog filma, ali sve više vjerujem u to. Također, preko noći se ništa ne može postići, treba ići korak po korak i samo najednom shvatiš koliki si put već prevalio.

Komentirajte prvi

New Report

Close